تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند از نادانان پيمان نگرفته كه دانش بياموزند، تا آنكه از عالمان پيمان گرفته كه به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815355382




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سيدني پولاك كارگردان سينماي هاليوود درگذشت


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: سيدني پولاك كارگردان سينماي هاليوود درگذشت
فرهنگي
سيدني پولاك كارگردان هاليوود كه به خاطر فيلم بيرون از آفريقا به دو جايزه اسكار دست يافته بود روز دوشنبه در سن ‪۷۳‬سالگي در خانه‌اش در لس آنجلس درگذشت.

پولاك كه فيلم عاشقانه حماسي بيرون از آفريقا را در سال ‪ ۱۹۵۸‬ساخته، از چندماه پيش گرفتار بيماري سرطان بود.

به گزارش خبرگزاري رويترز ، اتحاديه كارگردان‌هاي آمريكا با انتشار بيانيه‌اي به مناسبت مرگ پولاك، از وي تجليل كرد و او را فيلمسازي خواند كه اجازه مي‌داد تا گفت وگو و عواطف يك صحنه بيانگر خود باشند.

مهمترين كار هنري پولاك، فيلم بيرون از آفريقا است كه بر اساس خاطرات سال ‪ ۱۹۳۷‬آيزاك دينسن ساخته شده و نامزد ‪۱۱‬جايزه اسكار بود. اين فيلم موفق به دريافت هفت جايزه شد كه دو مورد آن، اسكار در بخش بهترين كارگردان و بهترين فيلم بود.

آنها به سوي اسبها شليك نمي‌كنند، از ديگر فيلمهاي مطرح پولاك است.

پولاك به عنوان بازيگر نيز چند بار روي پرده بزرگ سينما ظاهر شد كه در اين زمينه مي‌توان به بازيگر ساخته رابرت التمن، چشمان كاملا بسته ساخته استنلي كوبريك و مرگ، او را ربود اثر رابرت زمكيس اشاره كرد.

پولاك و رابرت ردفورد ديگر بازيگر هاليوود با هم در سال ‪ ۱۹۶۲‬با فيلم شكار جنگ بازي در فيلم‌هاي بلند را شروع كردند.همكاري آنها در هفت فيلم با كارگرداني پولاك از جمله سه روز كوندور، آنگونه كه ما بوديم با باربارا استرايسند و سواركار الكتريكي با بازيگري جين فوندا ادامه يافت.

مترجم آخرين كار وي روي صندلي كارگرداني فيلم‌هاي داستاني بود كه در اين فيلم نيكول كيدمن به عنوان مترجم سازمان ملل نقش افريني كرد.در همين سال ‪ ۲۰۰۵‬وي اولين و تنها فيلم مستند خود را به نام طرح‌هاي فرنك گري آرشيتكت مشهور ساخت.
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 213]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن