تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اولین چیزی که از انسانها سؤال می شود، نمازهای پنج گانه است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798994186




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ترک شيشه


واضح آرشیو وب فارسی:راسخون:
 ترک شيشه
ترک شيشه     لوازم مورد نياز: -ظرف شيشه اي مناسب - طرح مورد نظر (دستمال کاغذي يا کپي ليزري ) - مديوم مخصوص شيشه Glass medium -برس با سر نرم - کراکل وارنيش Step1,Step2 crackle vamish - رنگ هاي اکريليک ، آبي خاکستري و روشن ، اکر،آبي فيروزه اي پررنگ -چسب دستمال کاغذي وارنيش براي ثبوت کار 1- ابتدا سطح شيشه اي را با الکل کاملاً تميز کنيد. طوري که سطح شيشه هيچگونه آلودگي اي نداشته باشد . از آنجا که سطح بيروني شيشه بايد ديده شود بنابراين تمام مراحل اين کار پشت شيشه انجام مي شود . مديوم شيشه را با برس نرم برداشته به مقدار کم به سطح پشت شيشه بزنيد . توجه کنيد که در اين مرحله ميزان اين مديوم بسيار کم است و فقط تا حدي است که مواد بعدي را روي شيشه حفظ کنيد . ضخامت زياد اين ماده روي شيشه از کيفيت کار مي کاهد . تقريباً به مدت 10 الي 12 ساعت بري ثابت شدن اين چسب احتياج داريد .
 ترک شيشه
2- Step1 ماده ي ترک را با برس برداشته و به سطح کار بزنيد . دقت کنيد ضخامت اين ماده زياد باشد تا حدي که مواد ريزش نداشته باشد . پس از زدن اين ماده بگذاريد تا سطح کار خشک شده و کاملاً بي رنگ شود . سپس مجدداً اين عمل را تا سه بار تکرار کنيد تا پوشش مناسبي ايجاد شود .
 ترک شيشه
3- پس از بي رنگ شدن کامل سطح کار ماده ي ترک شماره 2 ياStep2 را با برس کاملاً خشک برداشته و کاملاً بر سطح ماده ي ترک شماره 1 را با غلظت زياد بزنيد . دقت کنيد در مراحل قبلي خيس يا خشک بودن برس خيلي مهم نيست اما در اين مرحله حتماً بايد برس خشک باشد . ماده ي ترک را کاملاً با ماده ي ترک قبلي ترکيب کنيد . طوري که با برس چندين بار به صورت رفت و برگشت مواد را به سطح کار بزنيد. چنانچه غلظت ماده ي ترک کم باشد ترک هايي به مراتب ريزتر خواهيد داشت . بنابراين بنا به دلخواه خودتان ميزان ماده ي ترک را انتخاب کنيد . اين عمل فقط يکبار انجام خواهد گرفت .
 ترک شيشه
4- با تأثير اين ماده روي ماده ي ترک قبلي و خشک شدن آن ، ترک ايجاد خواهد شد . سعي کنيد حداقل 24 ساعت از زمان اين ماده بگذرد تا کاملاً همه ترک ها نمايان شود . ميزان گرمي و خنکي هوا در سرعت ترک خوردن تأثير زيادي دارد ، اما سعي کنيد در همان دماي معمولي اطاق اين عمل انجام گيرد و از سشوار و ساير لوازم حرارتي به منظور سرعت کار استفاده نکنيد، زيرا گاهي بعضي از مواد ترک نسبت به لوازم گرمايي زا واکنش نشان داده و پوسته مي شوند . پس از ظاهر شدن تمامي ترک ها، رنگ روغن مناسب طرح را انتخاب کرده و آن را به سطح کار بماليد . طوريکه رنگ روغن فضاي ميان خطوط ترک را پر کرده و کاملاً سطح خطوط رنگ بگيرد . در اين مرحله دقت داشته باشيد که فقط از رنگ روغن براي اين کار مي توانيد استفاده کنيد .
 ترک شيشه
5- سپس مجدداً به کمک دستمال کاغذي رنگ روغن اضافي روي سطح کار را بگيريد . خوب پاک کردن سطح کار بسيار مهم است طوري که فقط در ميان درزهاي ترک رنگ باقي بماند و سطح شيشه عاري از هرگونه رنگ روغن باشد. زيرا بعداً در کيفيت کار تأثير گذاشته و آن را کدر خواهد کرد .
 ترک شيشه
6- از طرح مورد نظر کپي ليزري رنگي گرفته سطح سفيد کاغذ را که پشت طرح مي باشد را چسب چوب بزنيد . بگذاريد تا خشک شود و سپس محدوده ي طرح مورد نظر را ببريد. روي سطح رنگي را با برس چسب چوبي بي رنگ زده و به شيشه بچسبانيد. دقت شود عمل چسب زدن کاملاً يکنواخت باشد تا همه قسمت هاي طرح کاملاً به شيشه بچسبد. سپس بگذاريد کاملاً بي رنگ شده باشد . پس از بي رنگ شدن، پشت کار را اسپري کيلر پاشيده بگذاريد خشک شود . اين عمل الزامي است زيرا حين رنگ آميزي کار - اگر اسپري کرده باشيد - رنگ ها نسبت به ماده ي ترک حساس بوده و مجدداً ترک خواهند خورد . دقت شود از وارنيش هاي پايه آب و از کيلر يا وارنيش هايي که با قلم مي توان زد به هيچ عنوان استفاده نکنيد . زدن کيلر پايه تينر به صورت اسپري الزامي است .
 ترک شيشه
7- سپس رنگ هاي آبي ترکوآز (آبي فيروزه اي ) اکر، آبي خاکستري را در ظرفي ريخته و يا ابر به صورت ضربه اي به صورتي که به هيچ عنوان مرزي ميان رنگ ها نباشد و کاملاً به صورت تصادفي و نامنظم به سطح کار بزنيد . دقت شود رنگها را به شکلي بزنيد ک در هم ادغام نشوند يا احياناً تبديل به يک رنگ نشوند .
 ترک شيشه

 ترک شيشه
پس از خشک شدن رنگها پشت کار را يکدست بزنيد . رنگ انتخابي بايد اکرليک بوده و البته با رنگ زمينه تناسب داشته باشد . پس از رنگ زدن کامل، پشت کار را با رنگ مناسب پوشش دهيد . منبع:نشريه ي بانو، شماره 3. /ج  
#اجتماعی#





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: راسخون]
[مشاهده در: www.rasekhoon.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10453]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن