تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكاتِ رفاه، نيكى با همسايگان و صله رحم است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820908205




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون بهزيستي كشور: قانون اعطاي فرزندخواندگي نياز به اصلاح دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: معاون بهزيستي كشور: قانون اعطاي فرزندخواندگي نياز به اصلاح دارد
داخلي. اجتماعي. بهزيستي.

معاون امور اجتماعي سازمان بهزيستي كشور روز سه‌شنبه در بندرانزلي گفت:
به منظور تسهيل شرايط فرزندخواندگي قانون اعطاي فرزندخواندگي بايد اصلاح شود.

به گزارش ايرنا،حجت‌الاسلام "سيدمهدي سيدمحمدي" در حاشيه همايش معاونان امور اجتماعي بهزيستي در مصاحبه مطبوعاتي اظهار داشت: هم‌اكنون متقاضيان سرپرستي فرزندان بهزيستي در كشور حداقل پنج‌برابر بيش از تعداد فرزنداني است كه براساس قانون مي‌توان سرپرستيشان را واگذار كرد.

وي اضافه كرد:سازمان بهزيستي سالانه پنج هزار درخواست فرزندخواندگي دارد در حالي كه‌بر اساس قانون فعلي حداكثر مي‌تواند به يك هزار زوج ، سرپرستي اعطا كند.

حجت‌الاسلام سيدمحمدي تصريح كرد: براساس قانون فعلي سازمان تنها قادر به واگذاري سرپرستي فرزنداني است كه هيچگونه نام و نشاني از ولي خود نداشته و كاملا از سلامت جسمي و رواني برخوردار باشند.

وي متذكر شد:سازمان در پي‌اصلاح قانون فعلي‌به‌منظور واگذاري فرزندخواندگي كساني است كه باوجود داشتن نام و نشاني از ولي خود سالها است كه مورد پيگيري خانواده‌هاي خود قرار نگرفته‌اند.

حجت‌الاسلام سيدمحمدي در خصوص ساماندهي به وضعيت كودكان كار خياباني در كشور گفت: سازمان از دو سال پيش در پنج استان كشور و به صورت آزمايشي اقدام به اجراي طرحهاي علمي و عملي براي ساماندهي به وضعيت كودكان خياباني نموده است.

وي اظهار داشت: هم‌اكنون حدود ‪ ۳۰‬هزار كودك كار خياباني در كشور وجود دارد كه ساماندهي به وضعيت آنان از مهمترين برنامه‌هاي امسال سازمان است.

حجت‌الاسلام سيدمحمدي خاطرنشان كرد: در صورت تامين اعتبارات، سازمان در نظر دارد كه‌امسال طرحهاي اجراشده موفق در پنج‌استان كشور در خصوص ساماندهي به وضعيت كودكان كار خياباني را در بيست نقطه‌كلان شهرهاي كشور مورد اجرا قرار دهد.

وي همچنين متذكر شد:در ايران‌اسلامي كودكي به نام كودك خياباني كه تمام وقت خود را در بيرون از خانه بگذراند وجود ندارد و ما تنها با كودكان كار خياباني و ساماندهي به وضعيت آنان مواجه هستيم.

همايش معاونين امور اجتماعي بهزيستي كشور روز سه‌شنبه و با حضور معاون امور اجتماعي سازمان بهزيستي كشور ،معاونين و كارشناسان ‪ ۳۰‬استان كشور در مجتمع فرهنگي رفاهي دهكده ساحلي بندرانزلي برگزار شد.ك/‪۳‬
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 237]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن