تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 16 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس درصدد عيب جويى برادر مؤمنش برآيد، تا با آن روزى او را سرزنش كند، مشمول اين ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809689683




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هواپيماهاي بدون سرنشين در قلب طوفان هاي هاريكن به اكتشاف مي پردازند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: هواپيماهاي بدون سرنشين در قلب طوفان هاي هاريكن به اكتشاف مي پردازند
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): محققان براي گشودن راز نحوه شكل گيري طوفان هاي هاريكن اقيانوس اطلس قصد دارند هواپيماهاي بدون سرنشين كنترل از راه دور را به قلب اين طوفانها پرتاب كنند.


به گزارش خبرگزاري رويترز، اما اين هواپيماهاي بدون سرنشين از جزيره باربادوس در شرق كاراييب پرتاب خواهند شد زيرا مسئولان هوافضاي آمريكا به علت احتمال برخورد اين هواپيماها با ساير هواپيماها اجازه پرواز آنها را در خاك امريكا نمي دهند.
محققان مطمئن هستند اين هواپيماهاي بدون سرنشين تصوير كاملتري از هسته گردبادها ارايه خواهند كرد.
اين هواپيماها مي توانند به چشم طوفان در ارتفاع 91 متري از سطح دريا بروند و در مورد دما، فشار، باد و رطوبت طوفان پيوستها اطلاعات ارسال كنند.
جو سيون هواشناس سازمان ملي جو واقيانوس آمريكا مي گويد اين هواپيماها مي توانند ارزيابي هايي انجام دهند كه تاكنون ممكن نبوده است.
از آنجا كه حداكثر بادها از چشم طوفان شروع به وزيدن مي كنند اين ناحيه بسيار بااهميت است. اين تحقيقات درك بهتري از محلي كه انرژي دريا وارد طوفان مي شود فراهم مي كند.
هواپيماي بدون سرنشيني كه قرار است به قلب طوفان هاريكن برود، ساخت شركت استراليايي Aerosonde Pty Ltd است كه 50 تا 80 هزار دلار قيمت دارد. اين هواپيما دو متر طول دارد و فاصله دو نوك بال آن 7/2 متر و وزن آن 7/12 كيلوگرم است.
اين هواپيماها در مقايسه با هواپيماهاي شناسايي كه ارتش آمريكا در مناطق جنگي به كار مي گيرد بسيار كوچكتر هستند و پيچيدگي كمتري دارند. آنها مجهز به يك موتور 24 سي سي و يك پروانه هستند و با سرعت 113 كيلومتر در ساعت پرواز مي كنند. علاوه برآن با مصرف 5/2 ليتر سوخت مسافت 2 هزار مايل را مي پيمايند.
اين هواپيماها كه با يك دستگاه پرتاب كننده يا خودرو متحرك پرتاب مي شوند در ابتدا با يك كنترل دستي و سپس با رايانه لپ تاپ و بعد از آن از طريق ماهواره كنترل مي شوند.
برخلاف هواپيماهاي سرنشين دار شكارچي هاريكن كه سالها براي نفوذ به گردبادها در ارتفاع 10 هزار پايي (3 كيلومتري) مورد استفاده قرار گرفته اند ، اين هواپيماها در ارتفاع چند صد پايي از سطح اقيانوس به پرواز درخواهند آمد. در اين ارتفاع است كه انتقال انرژي از سطح آب به طوفان اتفاق مي افتد.
با دريافت جريان مداوم اطلاعات ، ارزيابي هاي پراكنده دانشمندان بهبود زيادي خواهد يافت. محققان سالهاست از بسته هاي ابزاري موسوم به dropsondes استفاده مي كنند كه از يك هواپيما پرتاب مي شود و با عبور از ميان طوفان عكسبرداري مي كند.
سيون تفاوت ميان هواپيماهاي بدون سرنشين با اين ابزارها را مانند تفاوت ميان يك عكس و يك فيلم مي داند. او مي گويد با شيوه جديد هيچ چيزي از ديدي پنهان نمي ماند.
محققان قبلا هم با هواپيماهاي بدون سرنشين نيز كار كرده اند. آنها در سال 2005 با. هواپيماي بدون سرنشين را به مدت 5/17 ساعت بر فراز طوفان هاريكن نوئل به پرواز درآوردند.
امسال انتظار مي رود دو تا پنج پرواز انجام شود.
اما دستكم براي فصل طوفان ها كه از شنبه شروع مي شود و تا شش ماه ادامه دارد هواپيماهاي بدون سرنشين دور از سواحل آمريكا به كاوش مي پردازند. سازمان هوافضاي فدرال اجازه پرواز اين هواپيماها را در خاك آمريكا به سازمان جو و اقيانوس نداده است.
اين سازمان براي بيش از 100 مورد پرواز هواپيماهاي بدون سرنشين جهت مقاصد مختلف نظير جستجو براي ورود غيرقانوني به مرز آمريكا تا مهار حريق مجوز صادر كرده است.
تصوير بهتري از هسته طوفان ، ديوار چشم و به ويژه تبادي انرژي در سطح دريا كه طوفان هاريكن را به وجود مي آورد فرصتي براي بهبود پيش بيني ها فراهم مي كند.
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 346]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن