تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن در سرشتش دروغ و خيانت نيست و دو صفت است كه در منافق جمع نگردد: سيرت نيكو و د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814667225




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

15ميليارد ريال به طرح اكتشافات معدنى استان خراسان‌رضوى اختصاص يافت


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: 15ميليارد ريال به طرح اكتشافات معدنى استان خراسان‌رضوى اختصاص يافت
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): مدير مركز زمين شناسي و اكتشافات معدني شمال شرق كشور گفت: توسعه زير ساخت‌ها و زيربناهاي معادن خراسان رضوى با اختصاص 15ميليارد ريال از سوى هيات دولت محقق خواهد شد.


به گزارش ايرنا " جمال روشن‌روان"روز سه شنبه با بيان اين مطلب افزود: با اختصاص مبلغ 500 ميليون تومان از منابع سازمان زمين ‌شناسى و اكتشافات‌معدنى كشور در سال گذشته بخش اكتشاف معادن اين استان توسعه فراوانى يافت كه اختصاص اين مبلغ نيز در توسعه بخش اكتشاف خراسان‌رضوى نقش بسزايى خواهد داشت.
وى افزود: اكتشافات ژئوفيزيك هوايى در كمربند گسل دروته و ديگر مناطق اولويت ‌دار پيش ‌بينى شده است و كارشناسان مركز در مناطق بردسكن و كاشمر در حال انجام اكتشافات پى‌جويى و عمومى هستند.
روشن‌روان، از وجود ذخاير قابل توجهى از طلا در خراسان ‌رضوى خبر داد و گفت: با شناسايى حدود 11 مورد كانسار، آنومالى و انديس طلا در مناطق مختلف استان خراسان ‌رضوى، عمليات اكتشاف در مناطق بردسكن و زرمهر در حال پيگيرى ا‌ست و سال گذشته نيز معدن طلاى ارغش با مبلغ 340ميليون تومان و از طريق مناقصه به بخش خصوصى واگذار شد و از سال آينده نيز عمليات استحصال طلا را نيز آغاز خواهد كرد.
مدير مركز زمين ‌شناسى و اكتشافات‌ معدنى شمال ‌شرق كشور يادآور شد: طلاى شناسايى شده پس از انجام اكتشافات ژئوشيمى در مناطق هيود و خونيك در استان خراسان ‌جنوبى، آينده خوبى را براى بخش طلاى اين مناطق به ارمغان خواهد آورد.
وى با بيان اينكه وجود مناطق خشك، كم ‌آبى و ظرفيت پايين كشاورزى در بيشتر مناطق استان‌ هاى خراسان، انجام فعاليت‌هاى معدنى را ضرورى مى‌سازد، تصريح كرد:خوشبختانه استان‌هاى خراسان داراى پتانسيل بالاى معدنى هستند كه توجه به اين امر و انجام مطالعات اكتشافى در سطح بسيار گسترده در اين مناطق علاوه بر توسعه بخش معدن،در اشتغالز‌ايى و محروميت‌زدايى اين مناطق نقش بسزايى خواهد داشت.
اين در حالى ا‌ست كه بر اساس گزارش سازمان صنايع و معادن خراسان‌ رضوى طى سال گذشته از 39 معدن جديد با 484 ميليون تن ذخيره معدنى در اين استان بهره ‌بردارى شد كه ميزان استخراج سالانه اين معادن 2/2ميليون تن بوده و موجب ايجاد اشتغال مستقيم براى 405 نفر شد.
بنابراين گزارش، گروه‌هاى معدنى به بهره‌بردارى رسيده شامل 17 مورد مصالح ساختمانى، 10مورد غيرفلزى و 12 مورد فلزى بوده كه در مشهد، نيشابور، سبزوار، گناباد، كاشمر، فريمان، قوچان، چناران، تربت‌حيدريه، ‌تربت‌جام، تايباد، بردسكن، رشتخوار، خواف و سرخس توسط بخش خصوصى صورت گرفته است.
همچنين طى مدت يادشده 139 مجوز برداشت از معادن نيز صادر شد كه امكان استخراج 174 هزار تن ماده معدنى را براى صاحبان معادن فراهم كرده است.
اقتصام ** 1579** 1557
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 269]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن