تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى‏خواهد خداوند او را از زبانيه (فرشتگان عذاب) نوزده‏گانه برهاند، بسم الل...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816297574




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در گفت و گو با ايسكانيوز مطرح شد: توزيع زيرزميني داروي قاچاق در كشور تهديدي براي سلامت مردم است


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: در گفت و گو با ايسكانيوز مطرح شد: توزيع زيرزميني داروي قاچاق در كشور تهديدي براي سلامت مردم است


تهران - خبرگزاري ايسكانيوز: عضو شوراي عالي داروخانه هاي كشور ضمن هشدار به مردم درخصوص خريد دارو از ناصر خسرو گفت: داروهايي كه مبناي علمي ندارد در جامعه به حداقل رسيده اما با اين وجود با ترفند افراد سودجو زيرزميني شده است.

رهبر مژدهي آذر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار بهداشت باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، افزود: دارو چه در ناصر خسرو توزيع شود و چه در جاهاي ديگر بايد متولي داشته باشد چرا كه كار يك متولي تنها وارد كردن دارو نيست بلكه نسبت به مصرف آن نيز بايد مسووليت بپذيرد.
وي ادامه داد: چنانچه دارويي از داروخانه به مصرف بيماران برسد و داراي عارضه شود مراجع قضايي و كارشناسان اين مساله را پيگيري مي كنند در حاليكه در مورد داروي غير مجاز موجود در بازارهايي مانند ناصر خسرو اين طور نيست.
مژدهي آذر اعلام كرد: بسياري از داروهاي توزيع شده در چنين بازارهايي در جوي هاي آب و ناودان و در محل هاي غير بهداشتي مخفي مي شوند كه متاسفانه بعضي از داروها بايد حتما در يخچال نگهداري شوند، بنابراين بدون اطلاع بيمار و پزشك معالج، عارضه ها افزايش مي يابد.

*موسسه هاي تك نسخه اي مشكل بيماران را حل مي كند

عضو شوراي عالي داروخانه هاي كشور گفت: قبول دارم كه بعضي از داروها در داروخانه ها جوابگوي بيماران و نيازشان نيست و بيمار براي تهيه يك دارو مجبور به خريد از ناصر خسرو مي شود اما ايجاد موسسه هاي تك نسخه اي با اين هدف ايجاد شده و مشكلات را حل مي كند.
وي تصريح كرد: در حال حاضر مشكل دارويي كشور در مرزها وجود دارد كه كنترل نمي شود و دولت بايد با توجه به نياز بيمار و پزشك براي جلوگيري از ورود داروي قاچاق، مرزها را كنترل كرده و دارو را وارد كند.

*ويتامين هاي غير مجاز در بازار وجود دارد

مژدهي آذر با اشاره به اينكه يكسري از داروها مبناي علمي ندارد، گفت: در حال حاضر برخي از داروها مانند ويتامين ها كه نيازمند استانداردها و دوزهاي مصرفي متناسب با هر فردي است به صورت غير مجاز در بازار وجود دارد.
وي افزود: خوشبختانه وزارت بهداشت هر دارويي را كه وارد مي كند زير نظر كارشناسان بررسي كرده و سپس وارد بازار مي كند و بنابراين پاسخگوي عوارض و مصرف آن نيز هست.
مژدهي آذر جريمه ورود داروي غير مجاز را براي فرد قاچاقچي ناچيز و براي داروخانه ها سنگين عنوان كرد و گفت: تعطيلي داروخانه از سوي وزارت بهداشت و جريمه نقدي از سوي دادگاه صدها ميليارد تومان هزينه مادي و معنوي وارد مي كند در حاليكه بايد از مرزها كنترل شود.

*تاكنون كمتر از 70 ميليون تومان داروي قاچاق در داروخانه ها شناسايي شده است

وي دلايلي همچون اجاره اي بودن داروخانه ها و اداره به دست افراد غير كارشناس را عامل توزيع داروي غير مجاز در داروخانه عنوان كرد و افزود: روي هم رفته از نظر ارزش نقدي بيش از 70 ميليون تومان داروي قاچاق در داروخانه ها تاكنون نبوده است.
مژدهي آذر محدوديت سرمايه گذاري بخش خصوصي را عاملي براي عدم تامين داروي مورد نياز كشور دانست و اظهار داشت: با آزادي واردات و ايجاد تسهيلات براي بخش خصوصي به صورت رسمي دارو وارد خواهد شد و اين در حالي است كه در حال حاضر داروي قاچاق به مقدار ناچيزي در كشور توزيع مي شود./187/120
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 256]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن