تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814686485




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بانك قرض الحسنه آماده ايجاد شعبه در وزارتخانه ها و ساير نهادها است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: بانك قرض الحسنه آماده ايجاد شعبه در وزارتخانه ها و ساير نهادها است
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): مديرعامل بانك قرض‌الحنسه مهر ايران گفت:امكان ايجاد شعبه اين بانك در كليه وزارتخانه ‌ها، نهادها، بيمارستان‌ها، دانشگاه‌ها و حتي مساجد وجود دارد.


"غلامرضا مصطفي‌پور" روز سه شنبه در حاشيه هجدهمين كنفرانس سياست هاي پولي وارزي در جمع خبرنگاران ، افزود:بانك قرض‌الحسنه مهر ايران دستورالعمل مدوني را وضع كرده و آمادگي تاسيس شعبه در كليه وزارتخانه‌ها، نهادها، بيمارستان‌ها و دانشگاه‌ها و حتي مساجدي كه از استاندارد نيروي انتظامي برخوردار باشند، دارد.
وي اظهار داشت : بانك قرض‌الحسنه مهر ايران پرداخت تسهيلات در كليه شعب آن‌لاين را بر اساس دستورالعمل‌هاي بانك و در قالب قانون عمليات بانكي بدون ربا در محل‌هاي مصرف قرض‌ الحسنه به طور متداول انجام مي‌دهد.
وي با بيان اينكه اكنون 50 درصد شعب آن‌لاين شده‌اند ، اظهار كرد: آمار دقيقي از پرداخت تسهيلات نداريم ، اما كليه‌ افراد واجد شرايطي كه براي دريافت وام مراجعه كرده‌اند، موفق به دريافت تسهيلات شده‌اند.
مصطفي‌پور درباره پرداخت تسهيلات بالاتر از 20 ميليون ريال اضافه كرد: بانك براساس قوانين مي‌تواند تسهيلات قرض‌الحسنه را تا سقف 100 ميليون ريال پرداخت كند. اما پرداخت تسهيلات بالاتر از 20 ميليون ريال منوط به جذب منابع كافي است. با توجه به اينكه تنها شش ماه از عمر بانك مي گذرد ، اماروند جذب منابع قابل قبول و روبه توسعه است . به طور ي كه در پايان ارديبهشت ماه امسال رشد منابع نسبت به پايان اسفند ماه 50 درصد بوده است.
مديرعامل بانك قرض‌الحسنه تصريح كرد: اگر چه قدر مطلق آن هنوز رضايت بخش نيست ، ولي روند رو به رشد دارد و به ميزان جذب منابع تسهيلات تا سقف 10 ميليون تومان توسعه خواهد يافت، اما در شرايط فعلي تا سقف دو ميليون تومان خواهد بود.
وي گفت: منابع كامل شدني نيست ، ولي تابعي است از تعداد متقاضيان با فرض اينكه روند سرعت رشد متقاضيان كمتر از سرعت رشد جذب سپرده باشد ، قدرت وام دهي بانك افزايش پيدا مي‌كند.
مديرعامل بانك قرضُ‌الحسنه مهر ايران در خصوص استقبال مردم اظهار داشت : باوجودي كه از استقبال مردم رضايت كافي و كامل داريم ، اما برخي از افراد به دليل بي توجهي به وضعيت بانك آن را با بانك‌هاي 80 ساله مقايسه مي‌كنند ، درحالي كه تنها پنج ماه ار تاسيس بانك مي گذرد.
مصطفي‌پور در خصوص منابع بانك نيز گفت: اين بانك توانست در پايان سال با دو ماه و نيم فعاليت 300 ميليارد ريال منابع دريافت كند.
وي در خصوص تعداد شعب بانك‌ نيز گفت: تعداد شعبه‌هاي مستقل بانك نزديك به 300 شعبه است، اما سياست بانك اين است كه به مرور زمان شعب دو منظوره را به شعبه‌هاي مستقل تبديل كند. استراتژي بانك تبديل شعب دو منظوره به شعب مستقل است.
اين مقام مسوول همچنين در خصوص فعاليت‌هاي بانك نيز تصريح كرد: در شرايط فعلي فعاليت‌ بانك متمركز بر جذب منابع سپرده قرض‌الحسنه است و فعاليت منابع جاري قرض‌الحسنه به دليل دريافت نكردن كد تخصصي از بانك مركزي محقق نشده است.
وي در پايان افزود: علاوه بر پرداخت تسهيلات ، خدمات كارگزاري انجام داده و براساس قرارداد با بيمه مركزي ايران جرائم مربوط به بيمه‌هاي شخص ثالث كه بايد توسط افراد به بيمه پرداخت شود به صورت اقساط وصول و در وجه شركت بيمه انجام مي‌دهيم.
اقتصام ** 9141** 1557
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 278]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن