تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816274963




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ناطق‌نوري: *برنامه‌اي براي رياست جمهوري ندارم *هماهنگي باسايرقوا با استقلال‌وعزت مجلس‌ منافات ندارد *انتخابت لاريجاني ازسوي اصولگرايان براساس شناخت صورت گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: ناطق‌نوري: *برنامه‌اي براي رياست جمهوري ندارم *هماهنگي باسايرقوا با استقلال‌وعزت مجلس‌ منافات ندارد *انتخابت لاريجاني ازسوي اصولگرايان براساس شناخت صورت گرفت


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: مجلس

حجت‌الاسلام والمسلمين ناطق نوري، حفظ عزت، عظمت و اقتدار مجلس را انتظار خود از نمايندگان و اعضاء هيات رييسه مجلس هشتم عنوان و تصريح كرد كه اين امر منافاتي با هماهنگي با ساير قوا ندارد.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، رييس دفتر بازرسي مقام معظم رهبري در حاشيه مراسم افتتاحيه هشتمين دوره انتخابات مجلس شورراي اسلامي، در پاسخ به خبرنگار ايسنا مبني بر اين كه مجلس هشتم چه ميزان مي تواند در كنترل گراني ها نقش داشته باشد ، ضمن آن‌كه برخي مصوبات مجلس را در گراني ها موثر مي دانست، افزود : در يك جمله نمي توان گفت كه مجلس و يا دولت مقصر تورم بوده است، بلكه همه به نوعي مسوول هستند و همه براي رفع اين معضلات و مشكلات نقش دارند، اما مجلس هم مي تواند براي اين معضل راهكار داشته باشد، زيرا اوست كه بايد قانون تصويب كند و دولت اجرا كند.

رييس دفتر بازرسي مقام معظم رهبري ادامه داد: مجلس مي تواند كار كارشناسي خوبي انجام دهد و مركز پژوهش ها با استفاده از كارشناسان خوب با يك نگاه باز به مساله بپردازند و آسيب شناسي كنند و راه حل بدهند و سپس در قالب يك طرح و يا از طريق دولت به مجلس ارايه دهند.

وي افزود: بحث تورم و مسايل اقتصادي بحث هاي كارشناسي است كه لازمه اش آن است كه سر فرصت نشسته آسيب شناسي و علت يابي شود كه من خودم اين بحث ها را دارم و مي دانم كه علت و اسبابي كه به اينجا كشيده شد چيست و راهكارها چيست و هر گاه مسوولين پيش من مي آيند به آنها مي گويم.

ناطق نوري درباره تغيير رئيس مجلس با توجه به اين كه خود حداد عادل در دوره هشتم مجلس نيز حضور دارد، گفت: آقاي حدادعادل در اين چهار سال با متانت و با هماهنگي خوبي كه با ساير قوا داشتند، توانستند به خوبي كار كنند و مقام معظم رهبري هم در پيامشان از ايشان تشكر كردند، اما طبيعي است كه لازمه يك مجلس آزاد و دموكراتيك آن است كه تصميم بگيرند.

وي با بيان اين كه فراكسيون اصولگرايان در اين دوره از مجلس با هماهنگي خوبي كار كرده است، اظهارداشت:در واقع جمعي قيم مابانه تصميم گيري نكرده‌اند كه بخواهند از فراكسيون چه كسي رئيس و يا نايب رئيس شود، بلكه خيلي آزادانه همه موقعيت ها را در اختيار گذاشتند تا تصميم گيري شود و همه در راي گيري شركت كنند.

ناطق نوري افزود: اين نتيجه يك برخوررد آزاد و دموكراتيك است كه من هم مي پسندم.

ناطق نوري در پاسخ به اين سوال كه معني فاصله زياد آراي حدادعادل و لاريجاني چه خواهد بود، گفت: طبيعي است كه نيروي جديد جذابيت بيشتري دارد و آقاي لاريجاني هم يك چهره ناشناخته براي نمايندگان نبود كار ايشان را در صدا و سيما و شوراي امنيت ديده‌ايم و در جاهاي مختلفي كه بودند، تحليل هاي ايشان را در مصاحبه ها ديده بودند، بنابراين به نظر من براساس شناخت خوب از ايشان اين انتخاب صورت گرفته است.

ناطق نوري در پاسخ به اين سوال كه گفته شده شما عنوان كرده ايد نمي گذاريد كشور به بن بست كشيده شود و براي انتخابات رياست جمهوري برنامه داريم، آيا چنين مطلبي درست است؟ گفت: نه اين جوسازي است. ضمن آنكه هيچ كس نه من و نه شما نمي خواهيد كشور به بن بست كشيده شود، هيچ ايراني هم نمي خواهد كشور به بن بست برسد. هر كسي كمترين عرق ملي داشته باشد، به غير از عرق ديني نمي خواهد كشور به بن بست برسد و همه بايد كمك كنيم هرچيزي كه از ما برآيد مثل مشاوره فكري و تجربه به ديگران انتقال دهيم تا با همكاري و هماهنگي نگذاريم كشور به بن بست برسد.

وي همچنين در پاسخ به اين سوال كه آيا مجلس هشتم هم چنان پشتيبان دولت خواهد بود يا ممكن است انتقادش از دولت زياد شود ؟ گفت: نمي توان به صورت صحيح در اين زمينه تحليل داشت، اما به نظر من شما اين سوال را مطرح كنيد كه رسالت مجلس با توجه به قانون اساسي كه داريد چيست؟

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام ابراز داشت: مجلس ما از نظر قانون اساسي مقتدرترين مجلس دنياست. زيرا شايد در دنيا هيچ مجلسي حتي كنگره آمريكا را نمي توانيد پيدا كنيد كه مصوباتشان را هيچ مقامي نتواند وتو كند، اما در ايران اگر مجلس مصوبه اي داشت و قانون شد و از شوراي نگهبان گذشت هيچ مقامي نمي تواند آن را وتو كند. هم چنين مجلس ايران براساس قانون اساسي به گونه اي است كه هيچ كس نمي تواند آن را منحل كند، در حالي كه مجلس مي تواند رييس جمهور و دولت را استيضاح كند و در همه امور نظارت و پيگيري داشته باشد كه اين يك مجلس مقتدر است.

وي اضافه كرد: اگر مجلس هشتم بخواهد رسالت خود را به خوبي انجام دهد بايد با اين نگاه قانون اساسي به مجلس، كارش را انجام دهد و آن اقتدار مجلس را حفظ كند. هم در بعد قانونگذاري و هم در بعد نظارت استقلال خود را حفظ كند.

رييس دفتر بازرسي مقام معظم رهبري ابراز داشت كه استقلال و عزت مجلس را حفظ كردن منافاتي با هماهنگي با ساير قوا ندارد و يك مجلس مي تواند هم هماهنگ باشد و هم در عين حال استقلال و عزت خود را حفظ كند كه خواسته من از مجلس هشتم اين است.

به گزارش خبرنگار ايسنا، حجت الاسلام كروبي كه در اين لحظه به جمع خبرنگاران آمده بود و در كنار ناطق نوري عكس يادگاري با خبرنگاران مي انداختند در ادامه سخنان ناطق نوري گفت: آقاي ناطق بحث بسيار خوبي كردند كه مجلس از نظر قانون اساسي و ديدگاه بنيانگذار نظام جايگا ه خاصي دارد، در واقع من سراغ ندارم كه مجلسي به اين قدرت وجود داشته باشد.

كروبي افزود: اين مجلس هشتم خوب است و ان شاء الله خوب هم كار خواهد كرد. افراد مجرب و با سابقه اي در آن حضور دارند، اما آن انتظاري كه آقاي ناطق از اين مجلس دارد كه كاملا جايگاه قانون اساسي را داشته باشد، با چنين چيزي با مقدماتي كه براي آن صورت گرفته و نظارت به صورت وسيع افراد را رد صلاحيت كرده و عدم صلاحيت هايي كه وجود داشته است نمي تواند آن مجلس واقعي باشد.

ناطق نوري پس از رفتن كروبي در پاسخ به اين سوال كه انتظاري كه از مجلس هشتم داريد چيست گفت: استيضاح ، تحقيق و تفحص و سوال جزء ابزارهاي اقتدار مجلس است. توقع من به عنوان كسي كه 20 سال در مجلس بوده و 8 سال رياست آن را بر عهده داشته اين است كه مجلس مثل فرزندي است كه ما با او بالا آمده و بزرگش كرده ايم، دوست داريم كه همواره عزيز بماند.

وي اضافه كرد: بنابراين توقع من از مجلس هشتم و هيات رئيسه‌اش ، آن است كه عزت و عظمت و اقتدار مجلس را حفظ كنند كه اين منافاتي با هماهنگي با ساير قوا ندارد.

وي با اشاره به وضعيت مجلس در زمان رياستش در قوه مقننه گفت: در آن زمان مجلس هم جايگاه خود را داشت و هم هماهنگي با دولت وجود داشت و هيچ تنشي كه موجب ياس مردم بشود وجود نداشت.

انتهاي پيام
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 443]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن