تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس امر به معروف كند به مؤمن نيرو مى بخشد و هر كس نهى از منكر نمايد بينى منافق را ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804935394




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش فارس از تدوام شيوه سنتي سفارش و خريد و فروش سهام سايت‌هايي كه مهجور ماندند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس از تدوام شيوه سنتي سفارش و خريد و فروش سهام سايت‌هايي كه مهجور ماندند
خبرگزاري فارس: تعداد سايت‌هاي شركت‌هاي كارگزاري بورس در حالي به 67 مورد رسيده كه به دلايل مختلف دورن و برون سازماني كمتر سهامداري حاضر به استفاده از روش هاي جديد در بازار سهام مي شود.


به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، در حالي از بين 89 شركت كارگزاري 67 شركت تا كنون اقدام به راه‌اندازي پايگاه اطلاع‌رساني كرده‌اند كه آمارها حكايت از آن دارد كه سرمايه‌گذاران و سهامداران به دليل موانع متعدد و با تكيه بر عادات،همچنان به طور سنتي اقدام به ارايه سفارش و خريد و فروش سهام به كارگزاران خود مي‌كنند.
اين در حالي است كه در برابرعدم نهادينه شدن استفاده فراگيراز دنياي مجازي در ايران در بورس ديگر كشورها از سال ها پيش مراجعه حضوري سرمايه‌گذاران به شركت‌هاي كارگزاري به شدت كاهش يافته و در بسياري موارد با استفاده از اينترنت هيچ نياز و لزومي به تماس مستقيم با شركت‌هاي كارگزاري وجود ندارد. اما در بورس ايران به دليل عدم فراهم بودن بسترهاي مخابراتي، مباحث حقوقي، قوانين ، عادت به نظام بوركراسي اداري و همچنين نبود امكانات و سطح نامقبول فرهنگ سهامداري، بهره گيري از پايگاه هاي اطلاع‌رساني شركت‌هاي كارگزاري و ارايه سفارش‌هاي خريد و فروش در حد بسياراندكي بوده و سرمايه‌گذاران مجبورند به صورت حضوري و يا تلفني اقدام به طي مراحل قانوني معامله سهام كنند.
به گزارش فارس، اين وضعيت در حالي همچنان ادامه دارد كه با بهره‌برداري از سيستم جديد معاملاتي (آتوس) و الكترونيكي كردن معاملات سهام بايد زمينه‌هاي استفاده سرمايه‌گذاران از سايت‌هاي اينترنتي كارگزاران افزايش يافته و به جاي حركت كند و آهسته در كمترين فرصت نسبت به تغيير رويه انجام مبادلات سهام اقدام كرد.
در رابطه با وضعيت كنوني سايت‌هاي شركت‌هاي كارگزاري و موانع موجود در گسترش از ابزارهاي نوين ارتباطي در بازار سهام، فارس گزارشي را تهيه كرده كه مي‌خوانيد.

*آمار10درصدي استفاده كنندگان

در بين شركت‌هاي كارگزاري قديم و جديد، شركت كارگزاري آبان جزء اولين شركت‌هايي بود كه در سال 81 اقدام به راه‌اندازي سايت كرده و هم‌اكنون نيز با بخش هاي مختلف به مشتريان خود سرويس مي‌دهد.
مازيار حقيقي مهماندار از مديران اين كارگزاري در رابطه با استفاده مشتريان از خدمات اينترنتي كارگزاري به فارس گفت: سايت كارگزاري آبان از امكان دريافت سفارش‌هاي خريد و فروش به صورت one line برخوردار است اما اكثريت مشتريان حقوقي و حقيقي اين كارگزاري ترجيح مي‌دهند از طريق مراجعه حضوري و تماس تلفني ضمن ارايه سفارش از مشورت‌هاي محدودي نيز استفاده كنند.
وي با بيان اين مطلب كه برخي ازمشتريان ثابت اين كارگزاري به دليل بعد مسافت از سايت اينترنتي استفاده مي‌كنند اظهار داشت: اكثرمشتريان اين كارگزاري و ديگر كارگزاري‌ها به صورت سنتي معامله مي‌كنند و شايد حدود 10 درصد از مشتريان اين كارگزاري از سايت اينترنتي بهره‌برداري مي‌كنند.
حقيقي در رابطه با دلايل اين شرايط تصريح كرد: به دليل عدم مكانيزه بودن سيستم معاملات Tروش ارايه سفارش one line روشي دقيق و سريع نيست و از طرف ديگر در برخي روز‌ها سيستم اينترنت جوابگوي نياز هاي روز نيست.
اين كارگزار مشكلات توسعه الكترونيكي شدن معاملات را متعدد دانست و به فارس گفت: خلاء قوانين و عدم فرهنگ سازي موجب شده كه استفاده از خدمات خريد و فروش اينترنتي سهام چندان جايگاهي نداشته باشد و هرچند بورس شرايطي را در نظر گرفته كه رو به پيشرفت است اما گسترش استفاده از فضاي مجازي نياز به زيرساخت‌هاي نرم‌افزاري و سخت‌افزاري دارد.
به گفته حقيقي هم‌اكنون 3 نيروي انساني درگيرسايت كارگزاري آبان هستند كه از سال 81 مورد بهره‌برداري قرار گرفته است.

*نحوه استفاده مشتريان از سايت‌هاي اينترنتي

مصطفي حاج ‌حسيني مديرعامل كارگزاري بانك پاسارگاد كه از ابتداي سال جاري سايت كارگزاري شركت را راه‌اندازي كرده در رابطه با نحوه استفاده مشتريان از خدمات سايت هاي اينترنتي كارگزاري گفت : مشتري حقوقي و يا حقيقي ابتدا با مراجعه به شركت كارگزاري بايد نسبت به انعقاد قرار دادن اقدام كند و سپس با پرداخت مبلغ سرمايه‌گذاري و سپرده سهام از طريق سايت كارگزاري نسبت به پيگيري امورو ارايه سفارشات بعدي مبادرت ورزد.
وي در خصوص مدت زمان انجام سفارشات اظهار داشت: در صورت نقد شوندگي مطلوب سهام و عدم صف‌هاي خريد و فروش سهام در كوتاه‌ترين فرصت سفارش‌هاي مشتري انجام خواهد شد.
وي با بيان اين نكته كه بر اساس اهداف دولت الكترونيكي تمام ارگان‌ها بايد نسبت به ارايه سرويس‌هاي الكترونيكي اقدام كنند به فارس خاطرنشان كرد: از جمله مشكلات موجود در گسترش اين سيستم نبود فرهنگ سهامداري،
تكيه سرمايه‌گذاران به روش‌هاي سنتي خريد و فروش است در حالي كه سايت‌هاي اينترنتي شركت‌هاي كارگزاري با ارايه سرويس‌هاي متنوع مي‌توانند در كاهش وقت و هزينه سرمايه گذاران موثر باشند.

*بازار هاي از چند نوع

حسين خزلي خرازي مديرعامل كارگزاري بانك كشاورزي نيز با بيان اين مطلب كه اين كارگزاري از سال 82 داراي سايت بود گفت: سايت كارگزاري بانك كشاورزي ابتدا فقط اطلاعات سهام را ارايه مي‌كرد اما از سال 84 _ 85 امكان ارايه صورت حساب به مشتريان نيز راه‌اندازي شد.
وي ادامه داد : اين در حالي است كه با راه‌اندازي سيستم جديد معاملات (آتوس) در هفته هاي آينده شركت‌هاي كارگزاري بايد بتوانند سفارشات مشتريان را به صورت الكترونيكي دريافت و به طور اتوماتيك وارد سامانه معاملاتي كنند و بعد از انجام يا عدم معامله سهام بلافاصله نتيجه را به مشتريان خود اعلام و صورت حساب ها را بروز كنند.
وي با اشاره به اين نكته كه هم‌اكنون فقط چند نفر از مشتريان كارگزاري بانك كشاورزي از سايت اينرنتي كارگزاري صورت حساب‌ها را دريافت مي‌كنند تصريح كرد: به دليل مشكلات زيرساختي سازمان بورس و هم چنين پراكندگي شعب، اين كارگزاري از امكان ثبت سفارشات الكترونيكي برخوردار نبوده و به طور واسطه اي سفارشات سرمايه‌گذاران انجام مي‌شود.
اين كارگزار كه با بورس برخي اين كشورها آشنايي نزديكي دارد به فارس گفت: در رابطه با بازارهاي سهام دو نظريه بازارهاي مبتني بر مظنه كارگزاران و بازارهاي مبتني بر سفارش مشتريان وجود دارد..
خزلي خرازي ادامه داد: با گسترش سيستم‌هاي الكترونيكي بازارهاي مبتني بر مظنه كارگزاران راه‌اندازي و توسعه يافت به طوري كه خريد و فروش سهام با چند دهم ثانيه تاخير انجام مي شود و اين نوع بازار چنان توسعه يافته كه برخي از شركت‌هاي كارگزاري بزرگ در تبليغات خود عنوان مي دارند كه اگر مشتري 3 ثانيه معطل شد كارمزدي نخواهند گرفت.
وي در خصوص بازار مبتني بر سفارش مشتري گفت: از جمله مشكلات اين نوع بازارها اين است كه با كوچكترين نوسان در بازار به يكباره تعداد انبوهي از سهامداران سفارش ‌هاي خود را وارد سامانه معاملاتي مي كنند كه اين وضعيت موجب اختلال سيستم‌هاي معاملاتي و هنگ شدن مي‌شود.
وي افزود: اما نظريه بازار ديگري هم وجود دارد كه بر هر دو نوع بازار ياد شده تكيه دارد كه در آن بازار گردان‌ها و شركت‌هاي تامين سرمايه به همراه شركت‌هاي كارگزاري در فرآيند معاملات تعادل ايجاد مي‌كنند.
اين كارگزار بورس ادامه داد : براي راه‌اندازي بازارهاي مبتني بر كارگزاران و سفارش مشتري در ايران بايد بسترهايي چون الكترونيكي شدن بورس، بانك‌ها، شركت سپرده‌گذاري مركزي، سيستم مخابراتي كارآمد، برقراري ارتباط تنگاتنگ مالي و... فراهم شود.
خزلي خرازي در مورد مزاياي استفاده از سايت هاي اينترنتي كارگزاري و معاملات الكترونيكي به فارس گفت: مهمترين مزيت ايجاد و توسعه بازارهاي الكترونيكي جلوگيري از دستگاري و انحراف قيمت‌ها و افزايش معاملات كارآ و منصفانه شدن بازار و كاهش هزينه‌ها است.

*نياز به مشوق‌ها

محمد‌رضا رهبر مديرعامل كارگزاري حافظ نيز با بيان اين نكته كه استفاده كنندگان از اينترنت و سايت‌هاي كارگزاري كم هستند گفت: مشتريان دائمي و ثابت شركت‌هاي كارگزاري بيشتر به حضور فيزيكي و ارتباط تلفني تمايل دارند و تعدادي هم با حضور در تالار حافظ به تبادل نظر مي‌پردازند.
وي به مشكلات موجود در توسعه استفاده از سايت‌هاي اينترنتي شركت‌هاي كارگزاري اشاره كرد و گفت: پهناي باند پائين و سرعت اندك اينترنت به همراه عدم فرهنگ سازي موجب شده كمتر سهامداري به استفاده از سايت‌هاي كارگزاري ترغيب شود.
وي ادامه داد: براي حل اين نوع مشكلات بايد با بهره‌گيري از تكنولوژي و نرم‌ افزارها و سخت‌ نرم افزارها و همچنين در نظر گرفتن مشوق‌هايي سرمايه‌گذاران را به سمت اين رفتارهاي جديد سوق داد.

گزارش از علي رضايي زاده

انتهاي پيام/
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 280]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن