تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بپرهيز از كارى كه موجب عذرخواهى می ‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820817993




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس پژوهشكده پولي و بانكي: نقش مراكز پژوهشي را در ايجاد رشد اقتصادي كشورها مهم دانست


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: رييس پژوهشكده پولي و بانكي: نقش مراكز پژوهشي را در ايجاد رشد اقتصادي كشورها مهم دانست
اقتصاد. پول و بانك
رييس پژوهشكده پولي و بانكي بانك مركزي، نقش مراكز پژوهشي و موسسه‌هاي تحقيق و توسعه را در عرصه برنامه‌هاي رشد و توسعه اقتصادي كشورها مهم عنوان كرد.

احمد مجتهد روز سه شنبه در مراسم افتتاحيه هجدهمين كنفرانس سياست‌هاي پولي و بانكي در تهران تحت عنوان نوسازي و اصلاح ساختار نظام بانكي كشور - نقاط قوت و ضعف، ايده‌ها و راهكارها گفت: اين موسسه‌ها با معرفي ابداعات و نوآوري‌هاي علمي، بسترهاي لازم را براي افزايش كارآيي و بهره وري در بخش‌هاي توليدي كشور و در نهايت افزايش توان و استعدادهاي بالقوه و بالفعل اقتصادي فراهم مي‌آورند.

دبير اين كنفرانس يكروزه در همين ارتباط متذكر شد: برگزاري كنفرانس ها و سمينارها به عنوان مهم‌ترين برنامه‌هاي پژوهشي، نقش قابل توجهي در معرفي اين نوآوري‌ها در بين مجامع علمي ، متخصصان و همچنين مديران ارشد يك نظام اقتصادي دارند.

وي نقش جايگاه پژوهشكده پولي و بانكي را در زمينه معرفي نوآوري‌ها و ابداعات مالي و پولي نظام بانكي و اقتصادي كشور از طريق برگزاري همايش هاي سالانه مهم عنوان كرد و گفت: اين مركز با بيش از ‪ ۱۸‬سال فعاليت در عرصه‌هاي تحقيقاتي و برگزاري ‪ ۱۷‬كنفرانس سالانه، موضوع‌ها ، سياست‌ها و استراتژي‌هايي را ارايه و پيشنهاد كرده كه اكثرا در برنامه‌هاي توسعه و سياستگذاري‌هاي اقتصادي مورد استفاده قرار گرفته اند.

وي سياست يكسان‌سازي نرخ ارز، برنامه‌هاي يكسان‌سازي نرخ سود بانكي، انتخاب نظام نرخ ارز شناور و معرفي ابزارهاي جديد مالي اسلامي را برخي از دستاوردهاي ناشي از برگزاري اين همايش‌ها عنوان كرد.

اين مقام مسئول از استقبال مطلوب از هجدهمين كنفرانس سالانه پژوهشكده پولي و بانكي مانند سال‌هاي گذشته خبر داد و افزود: ارسال بيش از ‪۶۸‬ مقاله به دبيرخانه كنفرانس و بررسي بيش از ‪ ۴۷‬اصل مقاله توسط داوران مستقل و كميته علمي، مويد اين امر است.

مجتهد ابراز اميدواري كرد: تنوع و غناي مقاله‌هاي انتخابي جهت ارايه بتواند پوشش مناسبي را براي حوزه مورد بحث ايجاد كند و زمينه لازم را براي مباحث به عمل آمده در ميزگردهاي كنفرانس و نيز تحقيقات تكميلي در سطح جامعه فراهم آورد.

وي در خاتمه افزود: متاسفانه تعداد زيادي از مقاله ها، با وجود برخورداري از سطح مورد قبول علمي به علت محدوديت‌هاي زماني و مكاني موجود ، فرصت ارايه در كنفرانس را بدست نياورده اند.
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 238]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن