تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):درباره آيه «ياد خدا بزرگتر است» ـ : به ياد خدا بودن در هنگام روبه رو شدن با حلال و ح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803370869




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بهترين پاداش دست اندركاران انتخابات، رضايت مقام معظم رهبري است


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: بهترين پاداش دست اندركاران انتخابات، رضايت مقام معظم رهبري است
خبرگزاري آريا- سرپرست وزارت كشور گفت: بهترين پاداش دست اندركاران انتخابات رضايت مقام معظم رهبري است كه در بخشي از پيام 25 اسفند خود از مجريان و ناظران انتخابات كه با تلاش طاقت فرسا بار اين مسووليت قانوني را بر دوش كشيدند و با صداقت و امانت آرا مردم را صيانت كردند صميمانه تشكر كردند.

به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از خانه ملت، سرپرست وزارت كشور سيدمهدي هاشمي صبح امروز سه شنبه در مراسم گشايش هشتمين دوره مجلس شوراي اسلامي گزارشي از روند برگزاري انتخابات ارائه داد.

متن كامل سخنان وزير كشور به شرح زير است:

مقام معظم رهبري فرمودند كه با همت و هوشياري شما يك بار ديگر همه‌ ترفندهاي شيطاني از صدور قطعنامه و تحريم انتخابات تا دعوت ناظران بيگانه به دخالت در حقوق و زندگي مردم، از سياه‌نمايي در خصوص مديريت كشور تا ترساندن مردم از خطر حمله دشمن، از تهمت سالم نبودن انتخابات تا تلقين دلسردي و بي‌تفاوتي مردم و به خصوص پيشگويي‌هاي تبليغاتي و شيطاني درباره‌ مشاركت نكردن جوانان همه و همه به سنگ خورد.

در سالي كه توسط رهبر معظم انقلاب اسلامي به عنوان سال وحدت ملي و انسجام اسلامي نامگذاري شده بود، جمهوري اسلامي ايران در حالي به استقبال انتخابات هشتمين دوره‌ي مجلس شوراي اسلامي رفت كه كشور در يكي از پرافتخارترين مقاطع تاريخ انقلاب اسلامي قرار داشت.

برهه‌اي كه شايد بتوان از آن به عنوان يك نقطه‌ي عطف ياد كرد؛ چرا كه جمهوري اسلامي ايران در اين برهه از تاريخ انقلاب با توكل به خداوند متعال و با استفاده از پشتوانه‌هاي مردمي و ظرفيت‌هاي داخلي با اعتماد به نفس و تلاش ستودني قدم‌هاي اساسي و اميدبخش را در جهت ساختن كشور، برداشت و به دستاوردهاي بسيار ارزشمندي رسيد به طوري كه امواج و آثار اين خيزش چالش‌هاي سنگيني در عرصه‌ي بين‌المللي ايجاد كرد.

امروزه نظام سلطه با تمام فرصت‌ها و امكانات سياسي، اقتصادي، ديپلماتيك و رسانه‌اي براي مقابله با اين حركت درون‌زاي ملت ايران به ميدان آمده است.

دستيابي ملت ايران به فناوري صلح‌آميز انرژي هسته‌اي، جهش علما در عرصه‌هاي نوين پزشكي، ساخت ماهواره و ورود به فضا، رشد تساعدي سرمايه‌گذاري‌هاي عمراني، بسط عدالت و توزيع عادلانه ثروت از طريق طرح‌هاي زودبازده و به تبع آن كاهش نرخ بيكاري و از همه مهمتر گرايش بي‌نظير ملت‌هاي جهان به ايران اسلامي و شكست‌هاي پي در پي آمريكا در عرصه‌هاي سياست خارجي باعث اين است كه بدخواهان نظام تمام هم و غم خود را براي نااميد كردن مردم و توقف مسير رشد و تعالي جمهوري اسلامي ايران به كار برند.

به ويژه در جريان انتخابات كه يك آزمون ملي و نمايشگاهي از قابليت‌هاي سياسي ملت و پيوند مردم با حاكميت است، بدخواهان نظام مي‌خواستند مانع موفقيت شوند.

جمهوري اسلامي ايران به عنوان يك نظام مستقل با توكل بر خدا و حضور و مشاركت مردم مي‌توانند در مقابل اين توطئه‌ها بايستد. بدون شك اهميت انتخابات مجلس شوراي اسلامي نه فقط به عنوان يك اقدام ملي براي تشكيل قوه‌ي مقننه و تبلور عصاره فضايل ملت، بلكه نماد اعتماد مردم و پشتوانه مردمي و كارآمدي نظام اسلامي است.

انتخابات تجلي اراده ملت در تعيين سرنوشت و بهترين ساز و كار براي مشاركت مردم در اداره امور است.

مطابق اصل شش قانون اساسي همه مسوولان نظام به صورت مستقيم و غير مستقيم با آراء مردم انتخاب مي‌شوند، بر اين اساس راي ملت در هر انتخابات بسيار تعيين‌كننده است كه در اين ميان انتخابات مجلس شوراي اسلامي از ويژگي‌هاي خاصي برخوردار بوده و همانطور كه رياست جمهور دكتر احمدي‌نژاد گفته است اقتدار دولت در گرو اقتدار مجلس است.

از طرفي چرخش قدرت سياسي ميان احزاب، گروه‌ها و جناح‌هاي سياسي طي سه دهه گذشته از عمر انقلاب اسلامي نشان مي‌دهد كه انتخابات در ايران فرمايشي و نمايشي نبوده و اين مردم هستند كه با كمال آزادي و بر اساس خواست و دريافت‌هاي خود دست به انتخاب مي‌زنند.

آمريكا در پي شكست‌هاي متعدد در خاورميانه و عدم موفقيت در متوقف كردن فعاليت‌هاي هسته‌يي ايران بسيار اميدوار بود كه در قالب قطعنامه‌هاي تحريمي و اعمال محدوديت‌هاي شديد اقتصادي و بهره‌گيري از عمليات رواني گسترده و قدرت وسيع رسانه‌اي، مردم را تحت فشار قرار داده و فضاي رسانه‌اي و فضاي انتخابات هشتمين دوره‌ي مجلس را تحت‌الشعاع قرار دهد.

ليكن ملت ايران در آستانه ورود به چهارمين دهه از عمر پر افتخار انقلاب اسلامي و عرصه‌هاي نوين تحول و با استفاده از كوله‌بار تجربيات شركت در 28 انتخابات با وجود محدوديت‌هاي تبليغاتي، افزايش حداقل سن راي‌دهندگان و شرايط روزهاي پاياني سال، حضور هوشمندانه و حماسي خود را به نمايش گذاشت.

وزارت كشور انتخابات را يك آزمون ملي و برگزاري آن را به عنوان مهمترين مسووليت اجرايي خود تلقي كرده و از اوايل سال 86 با بسيج امكانات براي برگزاري مطلوب انتخابات تمامي همت خود را به كار بست تا همه مردم در سراسر كشور با سهولت هر چه بيشتر امكان راي دادن را داشته باشند. تلاش شد تا حفظ سلامت و قانون‌مداري، سرلوحه عملكرد مجريان در سراسر كشور باشد و صيانت از تك تك آراي مردم به عنوان امانتي الهي، وظيفه‌ شرعي و قانوني تمامي مجريان شود.

ستاد انتخابات كشور با تشكيل شش كميته تخصصي و 9 گروه كارشناسي و حضور نمايندگان سازمان‌ها و نهادهاي ذيربط از اول دي ماه 86 كار خود را به صورت رسمي آغاز كرد.

تغييرات قانون كه تا آخرين روزهاي قبل از برگزاري انتخابات ادامه داشت و اين تغييرات عبارت بودند از افزايش حداقل سن راي‌دهندگان از 16 به 18 سال، ممنوعيت چاپ و نصب پوستر، بنر و تراكت‌هاي تبليغاتي نامزدها، رايانه‌اي برگزار شدن انتخابات در صورت توافق با شوراي نگهبان، افزايش شرط تحصيلي داوطلبان نمايندگي از فوق ديپلم به فوق ليسانس، افزايش مدت استعفا قبل از ثبت‌نام داوطلبان از دو ماه به شش ماه، حذف آراي باطله ماخوذه از حد نصاب مورد نظر.

برنامه‌هاي سنگين آموزشي با برگزاري همايش‌هاي توجيهي منطقه‌اي براي كليه‌ دست‌اندركاران انتخابات در شش نقطه كشور، تهيه‌ نرم‌افزار آموزشي براي شعب، آموزش عمومي مردم از طريق رسانه‌ ملي و جرايد، توزيع كتابچه راهنما ميان شعب و آموزش‌هاي نرم‌افزاري رايانه‌اي در مركز، استان‌ها و تمامي حوزه‌هاي انتخاباتي كارآيي و سرعت عمل را در تمامي سطوح افزايش داد.

تشكيل كميته‌ تدوين و ترويج منشور اخلاقي انتخابات با مشاركت سازمان‌ها و نهادهاي فرهنگي، دانشگاه‌ها، حوزه‌هاي علميه، احزاب و رسانه‌هاي گروهي، برپايي همايش‌هاي تخصصي، توزيع اقلام تبليغي، چاپ كتاب احكام انتخابات براي كليه‌ شعب و ديگر اقدامات تاثير مطلوبي بر فضاي انتخابات گذاشت.

كاهش چشم‌گير جرايم انتخاباتي و تقليل 32 درصدي اين موضوع در حوزه‌هاي انتخابيه و كاهش شكايت و تخلفات رسيدگي شده از سوي ستادهاي مبارزاتي و هيات‌هاي نظارت شوراي نگهبان از ويژگي‌هاي برگزاري هشتمين دوره از انتخابات مجلس شوراي اسلامي است كه به لطف الهي و ارتقاء فرهنگ و اخلاق انتخابات اين كاهش‌ها ادامه يابد.

برگزاري موازي انتخابات رايانه‌اي كه خود گام مهمي در حركت به سوي دولت الكترونيك تلقي مي‌شود از محسنات اين دوره از انتخابات است. اطلاع‌رساني به موقع و شفاف‌سازي روند انتخابات براي مردم اطمينان و آرامش را در جامعه ارتقاء بخشيد.

برگزاري 52 نشست خبري با خبرنگاران داخلي و بعضا خارجي، انتشار يكهزار و 800 گزارش خبري، حضور در بيش از 30 مورد برنامه‌هاي صدا و سيما و انتشار 48 اطلاعيه ستاد انتخابات در مرحله اول و دوم از فعاليت‌هاي ستاد خبري انتخابات هشتمين دوره از مجلس شوراي اسلامي بود.

در بخش پشتيباني، چاپ و توزيع برگه‌هاي تعرفه با مشخصات ايمني بالاتر نسبت به دوره‌هاي قبل توزيع به موقع اعتبارات خريد و توزيع اقلام اداري و تجهيزات رايانه‌يي صورت گرفت.

بي‌ترديد برخي كاستي‌ها نيز با وجود تلاش بي‌شائبه مجموعه وزارت كشور در اين دوره از انتخابات وجود داشت. اين كاستي‌ها با همكاري و تدبير مجلس هشتم شوراي اسلامي براي مراحل بعد را حتي المقدور مرتفع كنيم.

انتخابات هشتمين دوره مجلس شوراي اسلامي در سطح 207 حوزه انتخابيه اصلي و 44 هزار و 624 شعبه اخذ راي شهري و روستايي ثابت و سيار در آخرين جمعه سال 24 اسفند ماه سال 1386 براي انتخاب 290 نفر و با حضور ميليوني زن و مرد و پير و جوان در پاي صندوق‌هاي راي برگزار شد.

لازم به ذكر است در روند اجرايي انتخابات با دريافت 3 هزار و 181 پاسخ استعلام از مراجع 4 گانه از مجموع 7 هزار و 600 داوطلب نمايندگي مجلس شوراي اسلامي، تعداد 4 هزار و 422 نفر تاييد شدند كه يك درصد بيش از تاييد صلاحيت‌هاي دوره قبل بوده‌اند.

با توجه به انصراف 532 نفر از تاييد شدگان، نهايتا 3 هزار و 890 نفر در صحنه رقابت انتخاباتي باقي ماندند كه در مرحله اول انتخابات 205 نفر از نامزدها به مجلس هشتم شوراي اسلامي راه يافتند و انتخابات 3 حوزه داراي يك نماينده نيز باطل شد.

مرحله دوم انتخابات نيز در تاريخ 6 ارديبهشت ماه 1387 در سطح 54 حوزه و 17 هزار و 942 شعبه اخذ راي براي انتخاب 82 نفر از ميان 164 نامزد راه يافته به مرحله دوم برگزار شد كه از مجموع داوطلبان انتخابات 51 درصد داراي فوق ليسانس و دكترا بوده كه در مقايسه با انتخابات مجلس هفتم شوراي اسلامي 22 درصد رشد داشته است.

تعداد زنان داوطلب انتخابات دوره هشتم مجلس شوراي اسلامي 611 نفر بوده‌اند. 308 نفر از اين تعداد در رقابت انتخاباتي شركت كرده و 8 نفر با انتخاب مردم به مجلس هشتم راه يافتند.

مردم با دادن 24 ميليون و 197 هزار و 66 راي ماخوذه مشاركتي 57 درصدي را رقم زدند كه 6 درصد بيش‌تر از دوره قبل بود.

مشاركت مردم در كلانشهرها شامل تهران، تبريز، اصفهان، مشهد ، شيراز و اهواز بيش از يك درصد و در مناطق اهل سنت 6/7 درصد رشد داشته است. حضور بيش از 700 هزار نفر دست اندركار برگزاري انتخابات در سراسر كشور شامل عوامل اجرايي، نظارتي، بازرسي و انتظامي و اتصال همزمان بيش از 45 هزار نقطه در سراسر كشور به مركز شبكه رايانه‌يي در ستاد انتخابات كشور و حضور77 هزار نفر كاربر رايانه در كنار ساير دست اندركاران در يك روز انتخابات هشتمين دوره مجلس شوراي اسلامي را به يكي از بزرگ‌ترين عمليات پر افتخار و دشمن شكن كشور تبديل كرد.

بدون شك جز با عنايت الهي، رهنمودهاي مقام معظم رهبري، پشتكار و تلاش شبانه‌روزي و بي شائبه همه دست اندركاران به ويژه مسوولان سخت كوش ستاد انتخابات كشور و حضور پرشكوه و حماسه آميز مردم امكان پذير نبود.

اين تلاش‌هاي مخلصانه موجب شد براي اولين‌بار دقت سرعت و صحت عمليات اجرايي انتخابات به ويژه شمارش و تجميع آرا به حداكثر ميزان خود در مقايسه با دوره‌هاي قبل رسيده به طوري كه نتايج انتخابات تهران در كمتر از 3 روز و سايرحوزه‌هاي سراسر كشور در كم‌تر از يك روز اعلام شد.

براي اولين بار كارت ملي و شماره ملي افراد در روز اخذ راي در سطح ملي مورد بهره‌برداري قرار گرفت و براي بيش از 98 درصد از واجدان شرايط تا روز انتخابات توسط ثبت احوال كشور كارت ملي صادر شد.

در اين انتخابات براي اولين بار رايانه در سطح بسيار گسترده در مراحل مختلف انتخابات اعم از ثبت نام داوطلبان، ثبت نام راي دهندگان، شمارش آرا، تجميع نتايج آرا واتوماسيون اداري در كنار روش دستي مورد بهره برداري قرار گرفت، هم چنين براي اولين بار با تلاش فرهيختگان و حمايت و راهنمايي هاي علما و مراجع عظام تقليد منشور اخلاق انتخاباتي تدوين و به همت اصحاب رسانه واساتيد حوزه و دانشگاه مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت و ترويج شده است.

در اين انتخابات براي اولين بار ستادهاي بازرسي انتخابات مجلس مستقل از ستادهاي اجرايي در مراكز استان ها و حوزه هاي انتخابيه بر روند اجراي قانون نظارت كرده و شاهد كاهش 50 درصدي شكايات و گزارش هاي تخلفاتي انتخاباتي نسبت به دوره قبل بوديم.

در انتخابات گذشته براي اولين بار سن راي دهندگان از 16 سال به 18 سال افزايش يافت و هر چند تلاش دولت براي باز گرداندن آن به نتيجه نرسيد، اما درعين حال طبق بيان مقام معظم رهبري جوانان سهم بزرگي از اين مشاركت همگاني را به دوش گرفتند و با اين كه مراحل سن انتخاب 3 سال ارتقا يافت و چند ميليون نوجوان كمتر از 18 سال از شركت در انتخابات محروم شدند ، ميليون ها جوان زير 30 سال به سوي صندوق هاي راي شتافتند و با حضور شور انگيز خود نشان دادند كه پسران و دختران نسل بعد آماده تحويل گرفتن اين جمهوري مقدس هستند كه خون بهاي ده‌ها هزار شهيد و محصول مبارزه سال هاي متمادي ملت ايران است.

براي اولين بار ميز احزاب علاوه بر ستاد انتخابات كشور در ستاد انتخابات استان‌هاي سراسر كشور نيز تشكيل شد و نمايندگان احزاب وتشكل هاي سياسي در تمام مراحل اجرايي انتخابات حضور فعال و موثر داشته و از نزديك درجريان امور انتخابات قرار گرفتند.

در هشتمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي براي اولين بار ارتباط تنگاتنگ به روز و پرحجم اصحاب رسانه به ويژه صدا و سيما با انجام صدها مصاحبه كنفرانس خبري و گزارش ويژه، اخبار ستاد انتخابات كشور را به تمام نقاط دنيا مخابره كردند و تعامل ستاد انتخابات با رسانه ها به اوج خود رسيد.

بنده از شوراي نگهبان هيات هاي نظارت، هيات هاي اجرايي، ستادهاي انتخابات استان ها، نيروهاي انتظامي، نظامي و بسيج و اعضاي شعب اخذ راي، بازرسان ، مراجع چهار گانه استعلام شامل وزارت اطلاعات، دادستاني كل كشور، ناجا و سازمان ثبت احوال كشور، ستاد انتخابات كشور، استانداران ، فرمانداران و بخشداران سراسر كشور و اصحاب رسانه به ويژه رسانه ملي صميمانه تشكر مي كنم.

به پاس خدمات و به رسم انصاف از تلاش هاي دلسوزانه حجت السلام و المسلمين پورمحمدي وزير كشور وقت در برگزاري هر چه سالم تر و باشكوهتر انتخابات تقدير مي كنم.

بهترين پاداش دست اندركاران انتخابات رضايت مقام معظم رهبري است كه در بخشي از پيام 25 اسفند خود از مجريان و ناظران انتخابات كه با تلاش طاقت فرسا با ر اين مسووليت قانوني را بر دوش كشيدند و با صداقت و امانت آرا مردم را صيانت كردند صميمانه تشكر كردند.

http://aryanews.com/default.aspx?cod=1020081012000503
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 349]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن