تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مرگ آرى امّا پستى و خوارى هرگز، به اندك ساختن آرى امّا دست سوى اين و آن دراز كردن هرگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821119817




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حضور گسترده ناظران كشورهاي جنوب آفريقا در انتخابات زيمبابوه


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: حضور گسترده ناظران كشورهاي جنوب آفريقا در انتخابات زيمبابوه
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): تهران_ بيشتر ناظران دعوت شده براي نظارت بر دور دوم انتخابات رياست جمهوري زيمبابوه، از كشورهاي جنوب آفريقا هستند.


به گزارش گروه اخبار صوتي و تصويري ايرنا، پايگاه اطلاع رساني "روماندي" روز سه شنبه در گزارشي به نقل از "جائو ميراندا" وزير امور خارجه آنگولا، از حضور گسترده ناظران كشورهاي جنوب آفريقا در دور دوم انتخابات رياست جمهوري زيمبابوه خبر داد.
ميراندا همچنين هدف از حضور ناظران انتخاباتي را افزايش "ضريب اطمينان و شفاف سازي روند اخذ راي" خواند و افزود: به همين منظور تعداد ناظران انتخاباتي در دور دوم انتخابات رياست جمهوري زيمبابوه افزايش خواهد يافت.
بر پايه اين گزارش، آنگولا پيش از اين نيز رهبري هيات 120 نفره ناظران كميته توسعه كشورهاي جنوب قاره آفريقا موسوم به "سادك" را در دور نخست انتخابات رياست جمهوري زيمبابوه برعهده داشت.
از سوي ديگر كنگره "پان آفريكن" نيز از تلاش اين كنگره براي اعزام 30 ناظر به زيمبابوه تا 2 هفته قبل از انتخابات رياست جمهوري اين كشور خبر داد.
برپايه اين گزارش، ناظران غربي در انتخابات زيمبابوه حضور نخواهند داشت و اين كشور تنها از 47 سازمان منطقه اي و سه كشور دوست ايران، روسيه و چين براي اعزام ناظر به دور دوم انتخابات رياست جمهوري، دعوت كرده است.
اين در حالي است كه حزب مخالف دولت زيمبابوه بارها شركت در دور دوم انتخابات را به حضور ناظران غربي مشروط كرده بود كه اين شرط از سوي دولت رد شد.
اين گزارش حاكي است: "مورگان چانگيراي" نماينده حزب "جنبش تغيير دموكراتيك" در دور نخست انتخابات رياست جمهوري زيمبابوه كه در روز 29 مارس (10 فروردين ماه) گذشته برگزار شد، توانست چهل و هفت و 9 دهم آرا را به خود اختصاص دهد و اين در حالي است كه "رابرت موگابه" رييس جمهوري فعلي زيمبابوه، چهل و سه و 2 دهم آرا را به دست آورد.
همچنين حزب حاكم اين كشور موسوم به "زانو_پي اف" پش از 28 سال در اين انتخابات اكثريت كرسي هاي مجلس را از دست داد.
نزديكي آرا و عدم كسب بيش از نيمي از آرا توسط يكي از نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري، برگزاري دور دوم انتخابات را در اين كشور سبب شده است.
دور دوم انتخابات رياست جمهوري زيمبابوه بيست و هفتم ژوئن (7 تير ماه) برگزار خواهد شد.
صوير**ف.ط**1358
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 245]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن