تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دوست ندارم كه در كودكى از دنيا مى رفتم و وارد بهشت مى شدم و بزرگ نمى شدم تا پروردگارم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816750310




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شكست تازه براون


واضح آرشیو وب فارسی:رسالت: شكست تازه براون
حامد رشيدي

شكست اخير حزب كارگر انگلستان فشارهاى موجود بر گوردون براون ،نخست وزير ناكارآمد اين كشور را افزايش داده است.بر اين اساس بسيارى از مردم انگلستان خواهان خروج براون از خانه شماره دوه داونينگ استريت و برگزارى انتخابات زودهنگام هستند.حتى برخى همحزبيهاى براون نيز به وى پيشنهاد داده اند كه هر چه سريع تر از سمت خود كناره گيرى نموده و فضا را جهت حضور فرد ديگرى به عنوان نخست وزير انگلستان فراهم نمايد.البته براون تاكنون در برابر اين فشارها واكنشى نشان نداده است.

نتايج انتخابات محلى انگليس حاكى از اين بودكه حزب محافظه‌كار بريتانيا در يك انتخابات ويژه كه معيار سنجش محبوبيت نخست وزير اين كشور محسوب مى‌شود، به پيروزى دست يافت.

ادوارد تيمپسون كانديداى محافظه‌كاران، به آسانى تامسين دانوودي، رقيب خود از حزب چپ‌گراى كارگر حاكم را شكست داد تا كرسى مجلس عوام پارلمان انگليس از حوزه انتخابيه كرو و نانتويچ (شمال غرب انگلستان) را از آن خود كند.

تيمپسون 20 هزار و 539 راى به دست آورد و دانوودى 12 هزار و 679 راى را از آن خود كرد. اين شكست در پايگاه‌ قدرت حزب كارگر، به تحليل رفتن صلاحيت گوردون براون، نخست وزير انگليس و جسورتر كردن منتقدانش كمك خواهد كرد. حزب كارگر از سال 1983 كنترل اين منطقه را در دست خود گرفته بود. اين پيروزى كه نخستين پيروزى محافظه‌كاران در يك انتخابات ويژه عليه حزب كارگر در بيش از سه دهه بوده است، نشان دهنده تاييد ديويد كامرون، رهبر حزب محافظه‌كار است. كامرون از طرف تيمپسون به برگزارى فعاليت‌هاى انتخاباتى پرداخت، اما گوردون براون دانوودى را كه مادرش يك قانون گذار محبوب حزب محافظه‌كار بود و تا زمان مرگش 25 سال كرسى اين منطقه را در دست داشت، تنها گذاشت. با توجه به اينكه انتظار مى‌رود بوريس جانسون، قانونگذار محافظه‌كار پس از به دست گرفتن پست شهردارى لندن از سمت قانونگذارى كناره‌گيرى كند، انتظار مى‌رود يك انتخابات ويژه ديگر در چند ماه آينده در هنلي، حوزه انتخاباتى وى برگزار شود.

از سوى ديگر،افزايش گمانه‌زنى‌ها در انگليس در خصوص احتمال تغيير رهبر “حزب كارگر” به دنبال شكست اين حزب در انتخابات مياندوره‌اى روز جمعه، تداوم نخست‌وزيرى “گوردون براون” را با چشم‌انداز تيره‌اى مواجه كرده است.

پس از شكست انتخاباتى حزب كارگر در روز جمعه، در حال حاضر تنها يك نماينده اين حزب در مجلس عوام به طور علنى خواستار بركنارى براون شده است، اما براساس گزارش مطبوعات، هم‌اكنون حتى شخصيت‌هاى برجسته‌تر حزب حاكم نيز در اين خصوص كه تا چه اندازه مى‌توانند به شكيبائى خود در برابر براون و جايگاه متزلزلش ادامه دهند، ترديد دارند.

با وجود تعطيلى روز دوشنبه در انگليس كه تعطيلات پايان هفته طولانى‌ترى را براى مردم اين كشور به ارمغان مى‌آورد، اما اين امر مانع از گمانه‌زنى‌هاى پرتب و تاب در محافل سياسى اين كشور نمى‌شود، كشورى كه بسيارى از قانونگذاران حزب كارگر آن به ويژه از بيم از دست دادن كرسى‌هاى خود، به گام‌هاى بعدى مى‌انديشند و به انتخابات عمومى كه بايد تا دو سال ديگر برگزار شود، چشم دوخته‌اند. “گراهام استرينگر” نماينده مجلس عوام انگليس از حزب كارگر به “بى‌بى‌سي” گفت كه زمان چالش‌طلبى يك شخصيت برجسته حزبى در برابر براون فرارسيده است.

يك شخصيت ديگر حزب حاكم نيز كه نامش ذكر نشده است، به روزنامه “گاردين” گفت كه حقايق موجود به زودى مشخص خواهد كرد كه رهبرى و نخست وزيرى براون مانع از پيروزى ماست. روزنامه “تايمز” نيز به نقل از مقامات كابينه انگليس نوشت كه هم‌اكنون بيشتر اعضاى كابينه نسبت به موفقيت حزب كارگر در زمينه تغيير نظر راى‌دهندگان با وجود نخست وزيرى براون دچار ترديد شده‌اند. در نهايت اينكهبراون در حال نزديك شدن به نقطه زوال سياسى خود در لندن مى باشد.براون نيز مانند تونى بلر در تسيم سياست خارجى و داخلى انگلستان به شدت ناكام مانده است.اين ناكامى در موارد متعددى خود را نمايان ساخته است كه تازه ترين آنها شكست حزب كارگر در انتخابات ويژه اخير بود.
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: رسالت]
[مشاهده در: www.resalat-news.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 375]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن