تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عريف بيش از استحقاق، چاپلوسى و كمتر از استحقاق، از ناتوانى در سخن و يا حسد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816875578




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نگاه شكست كارگر در زادگاه براون


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: نگاه شكست كارگر در زادگاه براون
گروه بين الملل ـ حزب كارگر به رهبرى گوردون براون در سنگين ترين شكست انتخاباتى از زمان هجوم به عراق تاكنون كرسى پارلمانى گلاسكوى اسكاتلند را به رقيبش حزب ملى اسكاتلند واگذار كرد.
حزب ملى اسكاتلند (SNP) در انتخابات مياندوره اى گلاسكو از مجموع ۲۲۱۸۹ رأى با ۳۶۵ رأى بيشتر بر حزب كارگر فايق آمد كه اين اتفاق ترديد هاى جديدى را درباره تداوم رهبرى كنونى انگليس به وجود آورده است.
آنچه تلخى اين شكست را براى سياستمداران لندن بيشتر مى كند شكست كارگر در برابر يك حزب جدايى طلب اسكاتلند است كه خواهان كسب اختيارات بيشتر از دولت مركزى است. براون نخست وزير بريتانيا خود اصالتاً از اهالى اسكاتلند است و اين منطقه زمانى ملك سياسى و جايگاه امن حزب كارگر به شمار مى آمد.
پيش از اين رأى گيرى حزب كارگر با قاطعيت اعلام مى كرد كه ۱۳۵۰۰رأى را در حوزه انتخابيه گلاسكو به دست خواهد آورد و همچون انتخابات سراسرى ۲۰۰۵ كرسى آنجا را بار ديگر از آن خود خواهد كرد. طبق ارزيابى خبرگزارى انگليسى پرس آسوسيشن، اگر انتخابات سراسرى جديدى برگزار شود و تنها يك پنجم از افرادى كه در انتخابات گذشته به حزب كارگر رأى داده بودند حمايت خود را از اين حزب پس بگيرند عمر دولت حاكم به پايان خواهد رسيد.
چنين پيش بينى هايى ضربه سنگينى براى براون خواهد بود و با توجه به چنين وضعيتى است كه ايده انتخاب يك رهبر جديد براى حزب كارگر آينده براون را در هاله اى از ابهام فرو برده است.
براون خرداد ۸۶ پس از چندين سال كشمكش با تونى بلر براى تصدى پست رهبرى حزب كارگر و نخست وزيرى انگليس سرانجام سال گذشته به آرزوى ديرينه خود رسيد.
در ابتداى امر محبوبيتش سير صعودى داشت اما به دليل ناكامى ها و محاسبات اشتباه رو به سقوط نهاد و در حال حاضر هر روز گروه جديدى به مخالفانش اضافه مى شود.
انتخابات ميان دوره اى گلاسكو پس از آن برگزار شد كه ديويد مارشال قانونگذار حزب كارگر به دليل بيمارى از سمتش كناره گيرى كرد و اين زمينه ساز يك رقابت سخت براى تصاحب كرسى گلاسكو شد. در اين باخت بزرگ كه بزرگترين شكست انتخاباتى ۲۰ سال اخير در اسكاتلند هم محسوب مى شود مارگارت كوران براى حفظ كرسى مارشال در دست كارگر از جانب اين حزب به عرصه آمد كه تنها ۱۰۹۱۲ رأى به دست آورد. اما جان ميسون كه سرشار از گرايش هاى ملى گرايانه بود با كسب ۱۱۲۷۷ رأى، حزب متبوعش «حزب ملى اسكاتلند» را تا رأى گيرى بعدى مالك مطلق كرسى گلاسكو ساخت.
آنچه كه نگرانى سياستمداران لندن را بيش از پيش دامن مى زند وعده هاى اين حزب ملى گرا مبنى بر برگزارى رفراندوم درباره استقلال اسكاتلند از بريتانيا يا ماندن با آن است.
باخت اخير يكى ديگر از زنجيره شكست هاى كارگر در ماه هايى است كه اوج آن شكست كن لو نيگستون شهردار لندن در مه گذشته بود. تحليلگران سياسى بريتانيا بر اين باورند كه نبايد شكست هاى كارگر در انتخابات مياندوره اى را پيش درآمدى بر ناكامى حتمى كارگر در انتخابات سراسرى آينده دانست. شكست هاى اخير ناشى از سياست هاى اشتباه براون در افزايش ماليات بر درآمد، بحران مسكن و همچنين متأثر از بحران اقتصاد جهانى است. هواداران كارگر در تعبيرى ديگر اين باخت را نشانه اى از اعتراض رأى دهندگان به سياست هاى براون مى دانند.
ميسون نماينده جديدگلاسكو از دريچه اى تازه و با سرمستى از پيروزى در برابر حاكمان لندن گفت: «اين نه تنها زمين لرزه اى سياسى بلكه يك پيروزى حماسى هم است كه پس لرزه هاى آن در سراسر داونينگ استريت احساس مى شود. »
 شنبه 5 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن