تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايمان، آس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815389681




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اصلاحات شكست خورده براون


واضح آرشیو وب فارسی:رسالت: اصلاحات شكست خورده براون
حامد رشيدي

طى ماههاى اخير،نخست وزير انگلستان به اصلى‌ترين چهره شكست خورده اين كشور تبديل شده است.حتى برجسته ترين اعضاى حزب كارگر نيز نمى توانستند چنين وضعيتى را براى حزب حاكم پيش بينى كنند.ديويد كامرون و مخالفان دولت براون در صورت برگزارى انتخابات سراسرى به راحتى بر حزب كارگر غلبه پيدا كرده و به خانه شماره ده داونينگ استريت راه مى يابند.

كميته اى از نمايندگان پارلمان انگليس اخيرا اعلام نموده اند كه روند پيشنهادهاى اصلاحاتى دولت گوردون براون به قدر كافى پيشرفت نداشته تا بتواند اعتماد عمومى را احيا كند. اين كميته همچنين خواستار آن شد كه وظايف سياسى و حقوقى دادستان كل انگليس از هم جدا شوند.

پس از آنكه منتقدان در يك سرى موارد بسيار مهم به اين نتيجه رسيدند كه دو شغل وزارت و مشاور حقوقى با هم در تضاد قرار دارد، درباره شغل دادستان كل سوالاتى مطرح شد.نظراتى كه “ لرد گلداسميت” دادستان كل سابق انگليس درباره جنگ عراق مطرح كرد و دستور وى مبنى بر پايان دادن به تحقيقات درباره قرارداد تسليحاتى بين شركت “ بى اى سيستمز” و عربستان سعودى منجر به درخواستهايى براى بازنگرى در شغل دادستان كل شده است.

در گزارش اين كميته آمده است كه “ مشكل اصلى در حفظ اعتماد عمومى نسبت به دفتر دادستان كل، از تركيب وظايف مشاور حقوقى با وظايف وزارتى ريشه مى گيرد. به نظر ما در جدا كردن وظايف سياسى دادستان كل از وظايف حقوقى به شفاف سازيهايى نياز است. ”هم اكنون “ بارونس اسكاتلند” وظيفه دادستانى كل انگليس را بر عهده دارد.

در هر صورت،براون نه تنها در عرصه قضايى و امنيت،بلكه در عرصه هاى سياسى و اجتماعى نيز نتوانسته است رضابت شهروندان انگليسى را جلب نمايد.همچنين در عرصه سياست خارجى نيز براون هرگز نتوانسته است رويكرد شفافى را ترسيم نمايد.به عنوان مثال، هم اكنون ملت انگلستان نمى داند كه موضع نخست وزير كشورشان در خصوص مسائلى مانند پيمان ليسبون و جنگ عراق چگونه است؟

اما مسئله به اين نقطه ختم نمى شود.رفتارهاى حزب كارگر و ابهاماتى كه در اثر اين رفتارها به وجود آمده است سبب تهديد موقعيت اقتصادى اين كشور شده است. به عنوان مثال،در اثر سياست هاى نادرست نخست وزير اين كشور آينده شهر لندن به عنوان مركز مهم تجارت جهانى به شدت با تهديد روبرو شده است‌.

بر اساس تازه ترين نظر سنجى و تحقيق انجام شده آينده شهر لندن به عنوان مركز مهم تجارت جهانى به شدت با تهديد روبرو شده است . بر اساس تحقيقى كه توسط بانك مركزى انگليس و موسسه كى پى ام جى انجام شده است ، بازرگانان و كارشناسان شركتهاى بزرگ تجارى جهان بر اين باورند بحران بازارهاى مالى بين المللى تاثير زيادى بر كاهش قدرت رقابتى شهر لندن داشته است. به عقيده اين افراد آينده شهر لندن به عنوان مركز تجارت جهانى به خطر افتاده است . كوتاهى دولت انگليس در اجراى اصلاحات مالياتى ، كمبود مهارتهاى شغلى و بازرگانى و محدوديت هاى اعمال‌شده در بخش حمل و نقل نيز به اين مشكلات دامن زده است . 60 درصد صاحبان صنايع و بازرگانان بزرگ انگليسى نيز نسبت به كاهش قدرت تجارى لندن نسبت به ساير شهر هاى بزرگ جهان هشدار داده اند . اين رقم نسبت به سال گذشته دو برابر افزايش يافته است . از هر 12 بازرگان بزرگ تنها يك نفر بر اين باور است كه قدرت رقابت شهر لندن ارتقاء يافته است كه اين رقم طى سه سال اخير بى سابقه است . بيش از 28 درصد بازرگانان انگليسى نيز نسبت به آينده تجارى شركتهاى خود اظهار نااميدى مى كنند كه اين رقم نسبت به مارس گذشته 5‌درصد رشد نشان مى دهد .

به اعتقاد كارشناسان ، سياستهاى نادرست دولت براون موجب شده تا لندن قدرت رقابت خود در برابر نيويورك ، شانگهاى و دهلى نو را تا حدى از دست بدهد .

در نهايت اينكه گوردون براون چاره اى جز كناره‌گيرى از قدرت و يا برگزارى انتخابات زودهنگام ندارد،زيرا تداوم حيات سياسى حزب كارگر سبب عقبگرد بيشتر لندن در معادلات سياسى اروپا و جهان خواهد شد.
 يکشنبه 9 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: رسالت]
[مشاهده در: www.resalat-news.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 262]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن