تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):راست ترين سخن و رساترين پند و بهترين داستان، كتاب خداست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816349009




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

درگفتگو با دكتر ستار هدايت‌خواه منتخب مردم ياسوج در مجلس هشتم مطرح شدتقويت وحدت ملي


واضح آرشیو وب فارسی:رسالت: درگفتگو با دكتر ستار هدايت‌خواه منتخب مردم ياسوج در مجلس هشتم مطرح شدتقويت وحدت ملي
اشاره:

اصولگرايان توانستند در انتخابات مجلس هشتم به يك وحدت حداكثرى دست پيدا كنند و در نهايت هم فاتح انتخابات شدند. اين وحدت از ارزش بسيارى براى اصولگرايان برخوردار است كه البته هزينه‌هاى زيادى هم بابت آن پرداخت شده است. به همين دليل دكتر هدايت‌خواه بر اين عقيده است كه مسائلى چون انتخاب رئيس مجلس نبايد به اين دستاورد بزرگ اصولگرايان خدشه وارد كند و از آن به‌عنوان اولويت دوم بعد از اولويت حفظ وحدت ياد مى‌كند. در گفتگو با ايشان اين موضوع را مورد بررسى قرار داديم.

زمان زيادى به آغاز كار مجلس هشتم باقى نمانده است. اصولگرايان با برنامه منسجمى وارد رقابت‌هاى انتخاباتى شده و با اقبال گسترده مردم مواجه شدند. از ميان برنامه‌هاى اصولگرايان براى مجلس هشتم اولويت‌هاى كارى كدام است؟

اصولگرايان قبل از برگزارى انتخابات مجلس هشتم اولويت‌هايى را براى خود برگزيدند و به مردم هم ارائه كردند. اين اولويت‌ها در حوزه‌هاى مختلف به صورت مبسوط بيان شده است. مردم ما به اين برنامه‌ها توجه نشان دادند و با اعتمادى كه به اصولگرايان داشتند به اين برنامه‌ها راى دادند لذا به نظر من اولين وظيفه مجلس هشتم كه اكثريت آن در دست اصولگرايان است عمل به وعده‌هاى داده شده است تا اين اعتماد مردم حفظ شود و تداوم پيدا كند. وظيفه ما پيگيرى مطالبات ملى است كه در شعارهاى اصولگرايان نهفته است. مهار تورم مطالبه جدى ملت ما از مجلس شوراى اسلامى است كه اين مطالبه يكى از وعده‌هاى داده شده اصولگرايان به مردم است. مهار تورم اولويت كارى مجلس هشتم درحوزه اقتصادى است. اين معضل اقتصادى فشار زيادى بر اقشار مختلف مردم بخصوص اقشار ضعيف جامعه وارد كرده، ما وظيفه سنگينى در اين زمينه بر عهده داريم. اولويت كارى دوم مجلس هشتم كه مربوط به همه حوزه‌هاى سياسي، اقتصادى و اجتماعى مى‌شود حل معضل بيكارى است كه دامنگير طيف وسيعى از جوانان ما شده است. مجلس بايد تلاش خود را معطوف به ايجاد اشتغال و كارآفرينى در جامعه كند و با سياست‌هاى تقنينى و حمايتى و حتى نظارتى خود راه را براى حل اين معضل هموار كند.

اولويت‌هاى كارى كه شما به آنها اشاره كرديد، قطعا از عهده مجلس بر نمى‌آيد. به عبارت ديگر مجلس شوراى اسلامى براى عمل به وعده‌هاى فوق نيازمند تعامل موثر با ساير قوا بخصوص قوه مجريه است. به نظر شما آيا تعامل موثر و مفيد با ساير قوا خود به‌عنوان يك اولويت كارى براى مجلس هشتم نيست؟

حتما يكى از اولويت‌هاى كارى ديگر مجلس هشتم تعامل سازنده با ساير قوا و نهادهاى كشور است. مجلس خود به تنهايى توان تحقق وعده‌هاى داده شده را ندارد. به نظر من اولويت بعدى مجلس هشتم زمينه‌سازى تحقق سياست‌هاى اصل 44 است كه اين مهم نيز نيازمند تعامل سه قوه است. با عملياتى شدن اين قانون ما شاهد تحولى عظيم در حوزه اقتصادى و حتى سايرحوزه‌ها خواهيم بود. بنده اولويت ديگر مجلس هشتم را فرهنگ مى‌دانم. ما بايد بحث مهندسى فرهنگى و ساماندهى فعاليت‌هاى فرهنگى را دنبال كنيم تا دستگاه‌ها بتوانند در اين حوزه كارآمدتر باشند و در مقابل ناتوى فرهنگى كه در سال‌هاى اخير از سوى رهبر معظم انقلاب مطرح شده ايستادگى كنند و فرهنگ انقلاب را آن‌گونه كه شايسته است در سطح جامعه نشر و گسترش دهند. كار ديگرى كه به نظر من بايد در اولويت مجلس قرار بگيرد و جزء كارهاى زيربنايى است كارآمد كردن خود مجلس شوراى اسلامى است. به نظر مى‌رسد برخى خلاءهاى قانونى در مجلس و مشكلاتى كه در آيين‌نامه داخلى مجلس وجود دارد مانع از كارآمدى مجلس شده است. به همين جهت بازنگرى و تجديدنظر در آيين‌نامه داخلى مجلس به منظور كارآمد كردن ابعاد نظارتى مجلس و قانونگذارى بايد جزء اولويت‌هاى كارى مجلس هشتم قرار گيرد.

همان‌طور كه شما اشاره كرديد همدلى و همكارى مسئولين نيازمند تحقق وعده‌هاى داده شده است. رهبر معظم انقلاب هم در استان فارس نسبت به اين موضوع هشدار دادند و خواستار پرهيز مسئولين از درگيرى و مچ‌گيرى شدند. به نظر مى‌رسد يكى از عوامل كه مانع از پيشبرد اهداف مى‌شود مشغول شدن مسئولين به درگيرى‌هاى سياسى و بعضا جناحى و گروهى است. نظر شما دراين خصوص چيست؟

قطعا همين‌طور است و مردم هم از نيروهاى اصولگرا يك چنين انتظارى ندارند. رهبر معظم انقلاب هم نسبت به پرهيز از اختلاف تاكيد كرده‌اند و به عنوان يك مطالبه ملى از مسئولان خواسته‌اند كه به جاى پرداختن به درگيرى‌هاى سياسي، خدمت به ملت را سرلوحه كار خود قرار دهند. البته ما وقتى از همدلى و همكارى سخن مى‌گوييم به اين معنا نيست كه از نقد يكديگر و بيان برخى مشكلات سر باز بزنيم. ما معتقديم مى‌توان با يكديگر وحدت داشت اما در عين حال به نقد سازنده از يكديگر هم بپردازيم. هريك از قوا بايد در چارچوب قانونى وظايف و اختياراتش ضمن تعامل سازنده با ديگر قوا تلاش كند به جاى پرداختن به موضوعات حاشيه‌اى به حل مشكلات عمومى جامعه بپردازد. طرح و دنبال كردن برخى مسائل حاشيه‌اى نه تنها دستاوردى در بر نخواهد داشت بلكه به ايجاد التهاب در جامعه منجر مى‌شود. تجربه نشان داده كه مردم وقتى مى‌بينند مسئولان به جهات مختلف با يكديگر درگير هستند به سمت جريان‌هايى مى‌روند كه تصور مى‌كنند بيشتر به دنبال مطالبات واقعى آنان‌اند. اگر طى چندسال اخير نگاهى به برگزارى انتخابات‌هاى اخير داشته باشيم خواهيم ديد ديگر مردم از درگيرى‌هاى سياسى بيزارند و به دنبال آرامش و كار و تلاش هستند. انتخابات شوراى شهر دوم كه سرآغاز پيروزى‌هاى اصولگرايان بود از همين قضيه نشات گرفت. دليل گرايش مردم به نيروهاى اصولگرا در دور دوم انتخابات شوراهاى شهر و روستا، اختلافات و درگيرى‌هاى شديدى بود كه ميان نيروهاى اصلاح‌طلب در شوراى شهر اول به‌وجود آمده بود. در مجلس ششم هم ما شاهد يك چنين وضعى بوديم و پس از اتمام دوره مجلس ششم ديديم كه مردم به نيروهاى اصولگرا گرايش پيدا كردند چرا كه مجلس ششم مجلس جنجالى و پرالتهاب بود و سياست‌زدگى در آن موج مى‌زد.

مردم ما در انتخابات اخير ثابت كردند كه بيشتر به سمت نيروها و گروه‌هايى گرايش دارند كه داراى وحدت درونى و اتفاق‌نظر هستند و بدون جنگ قدرت قصد خدمت به مردم و رفع مشكلات اساسى كشور را دارند. در واقع وحدت و انسجام درونى خود يكى از مبانى اصولگرايى است كه ما بايد به آن پايبند باشيم و از كشاندن برخى مشكلات حاشيه‌اى به ميان مردم وافكار عمومى بپرهيزيم. ما تنها در سايه‌ اتحاد و وحدت ملى است كه قادر خواهيم بود مشكل اساسى و جدى كشور را حل و فصل كنيم. در غير اين صورت اميدى به حضور اصولگرايان در عرصه خدمتگزارى نخواهد بود. ما انتخابات رياست‌جمهورى را در پيش داريم كه يكى از وظايف ما تقويت وحدت ملى است.

مجلس هشتم با مشكلات عديده و متعددى در سطح كشور مواجه است كه بايد تمام تلاش خود را مصروف حل اين مشكلات بنمايد. قطعا فرصتى براى پرداختن به مسائل حاشيه‌اى و درگيرى‌هاى سياسى نيست. آيا در ميان منتخبان مجلس هشتم عزمى براى وحدت و همدلى وجود دارد؟

البته برخى جريان‌ها علاقه‌مند هستند كه مجموعه اصولگرايان دچار اختلاف و چالش بشوند تا شايد از اين طريق بتوانند از قدرت و وحدت اصولگرايان بكاهند. مدتى است كه ما شاهد القائاتى از سوى اين جريانات مخالف هستيم كه قصد دارند نوعى تفرقه و دو دستگى را در ميان اصولگرايان القا كنند. متاسفانه گاهى هم ديده مى‌شود كه برخى از دوستان نسبت به اين موضوع بى‌توجهى نشان مى‌دهند و تحت تاثير اين القائات موضع‌گيرى‌هايى مى‌كنند كه به آفرينش تفرقه در ميان جمع منجر خواهد شد. دوستان اصولگرا بايد نسبت به اين موضوع هوشيار باشند و از موضع‌گيرى‌هاى احساسى و شتابزده پرهيز كنند تا اين مجموعه بتواند با توجه به وحدت و انسجام خوبى كه دارد منشاء خدمات ارزشمندى براى ملت باشد. همان‌طور كه اشاره شد اگر نيت‌ها خدمت صادقانه باشد ديگر فرصتى براى پرداختن به اين‌گونه مباحث بى‌اساس و خالى از فايده نخواهد بود چرا كه مشكلات بسيار است و وقت كم. تا آنجا كه بنده از منتخبان مجلس هشتم شناخت و اطلاع دارم بايد بگويم كه بناى همه آنها كار وتلاش است و قصد دارند اين وحدت به‌وجود آمده همچنان تداوم پيدا كند. نيروهاى منتخب مجلس هشتم از جمله نيروهاى باسابقه و توانمند هستند كه قصد دارند از مجلس هشتم مجلسى توانمند و كارآمد به‌وجود آورند. البته نگرانى‌هايى وجود دارد مبنى بر اينكه ممكن است برخى اقدامات غلط به اين وحدت خدشه وارد كند. بنده به‌عنوان كسى كه سال‌ها آرزوى به‌وجود آمدن چنين وضعيتى را داشته و دوست داشته كه مجلس و دولت توسط نيروهاى معتقد و اصولگرا هدايت شود، كمى احساس نگرانى مى‌كنم كه نكند شرايطى به‌وجود آيد كه منجر به چنددستگى و تفرقه اصولگرايان شود. ما براى تداوم اين وحدت بايد تلاش كنيم و همه ما نسبت به آن مسئول هستيم و از انجام هرگونه عمل و پاسخى كه از آن بوى اختلاف و چالش مى‌آيد بپرهيزيم.

وحدت نظر اصولگرايان مجلس هشتم بر سر انتخاب رياست‌ مجلس از مواردى است كه اصولگرايان بايد در گام اول از آن با موفقيت عبور كنند. رقبا روى اين موضوع مانور زيادى مى‌دهند و قصد دارند از آن به‌عنوان يك عاملى كه به اختلاف در اردوگاه اصولگرايان منتج خواهد شد، ياد كنند. نظر شما درخصوص وضعيت اصولگرايان و جو حاكم بر منتخبان مجلس هشتم جهت انتخاب رئيس مجلس چيست؟! آيا راهكار مقبول و عقلايى براى اين منظور طراحى شده است؟

اعتقاد بنده در خصوص انتخاب رئيس مجلس و هيئت رئيسه مجلس معطوف به حفظ وحدت است. معتقدم اصولگرايان تحت هر مكانيسمى كه مى‌خواهند رئيس مجلس را انتخاب كنند. بايد حفظ وحدت را مبناى كار خود قرار دهند. اينكه از ميان نيروهاى برجسته راه يافته به مجلس هشتم چه كسى رئيس مجلس مى‌شود از اولويت اول برخوردار نيست، بلكه اولويت اول اين است كه ما چگونه عمل كنيم كه انتخاب رئيس مجلس اختلاف‌آفرين نباشد. اصولگرايان، هيئت مديره موقتى را تشكيل داده‌اند و كارگروه‌هايى نيز در كنار آن شكل گرفته كه هر كدام وظيفه خاصى را بر عهده دارند. يكى از اين كارگروه‌ها مشغول تدوين و طراحى راهكارهايى براى انتخاب رئيس مجلس و هيئت رئيسه است و اميدواريم راهكار نهايى مورد قبول همه اصولگرايان واقع شود. از سوى ديگر آرزو مى‌كنيم اين افراد خالصانه و بدون هرگونه نيت خاص جناحى يا فردى در خصوص انتخاب راهكارها كار كنند. متاسفانه ورود برخى از انگيزه‌هاى نفسانى و دنيوى به اين حوزه‌ها باعث مشكلاتى مى‌شود و به كدورت‌ها و اختلافات دامن مى‌زند. تلاش بر اين است كه اصولگرايان با نشست‌ها و رايزنى‌هايى كه با يكديگر دارند در نهايت يك نفر را براى رياست مجلس انتخاب كنند و راه را بر هرگونه تشتت و چنددستگى ببندند.

آيا ارتباطى ميان انتخاب رئيس مجلس و انتخابات رياست‌جمهورى دهم مى‌بينيد؟

تحليل‌هاى متعددى در اين زمينه وجود دارد كه برخى سطحى و غرض‌ورزانه است. بنده معتقد به وجود ارتباط ميان اين دو مقوله هستم اما نه به معناى ارتباطى كه برخى رسانه‌ها و رقبا القا مى‌كنند و به آن دامن مى‌زنند. بنده بر اين عقيده‌ام كه ارتباط اين دو مقوله از اين لحاظ است كه اگر اصولگرايان مجلس هشتم كارنامه درخشان و عملكرد مثبتى طى يكسالى كه به انتخابات رياست‌جمهورى باقى مانده از خود ارائه دهند قطعا مردم در انتخابات آتى باز هم به اصولگرايان گرايش پيدا خواهند كرد.
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: رسالت]
[مشاهده در: www.resalat-news.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 354]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن