تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نجات و رستگارى در سه چيز است: پايبندى به حق، دورى از باطل و سوار شدن بر مركب جدّيت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817163136




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس انجمن توليدكنندگان فولاد: خصوصي‌سازي فعلي در كشور داراي ايراد است فولادسازان خصوصي فقط با 30درصد ظرفيت توليدشان فعاليت مي‌كنند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: رييس انجمن توليدكنندگان فولاد: خصوصي‌سازي فعلي در كشور داراي ايراد است فولادسازان خصوصي فقط با 30درصد ظرفيت توليدشان فعاليت مي‌كنند


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: صنعت و معدن

با وجود تمايل شركت‌هاي مطرح خارجي به سرمايه‌گذاري در صنعت فولاد ايران، سهام شركت‌هاي صنعتي داخلي به سادگي به آن‌ها واگذار نمي‌شود.

تقي بهرامي نوشهر - رييس انجمن توليدكنندگان فولاد - در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مطلب افزود:‌ خصوصي‌سازي فعلي در كشور داراي اشكال است؛ به طوري كه سهام شركت‌هاي صنعتي و توليدي به سازمان‌هاي شبه‌دولتي مانند سازمان تامين اجتماعي واگذار مي‌شود، اما متاسفانه زماني كه شركت‌هاي مطرح خارجي از اروپا و آسيا قصد خريد سهام شركت‌هاي داخلي را داشته باشند، با موانع زيادي روبه‌رو شده و پشيمان مي‌شوند.

وي با طرح اين پرسش كه در سال گذشته كشور چقدر توانست سرمايه‌گذاري خارجي جذب كند؟ عنوان كرد: اين در حاليست كه كشوري مانند ويتنام سال گذشته 36 ميليارد دلار سرمايه‌گذاري خارجي جذب كرد؛ ضمن اين‌كه بايد حساب حضور شركت‌هاي چندمليتي نفتي در ايران را از سرمايه‌گذاري شركت‌هاي خارجي‌ در بخش صنعت كشور جدا كرد.

او با بيان اين كه سال گذشته هيچ سرمايه‌گذاري خارجي در بخش صنعت فولاد ايران نداشتيم، به تشكيل اولين جلسه ستاد ويژه راه‌اندازي طرح‌ها و رفع موانع توليد فولاد، اشاره و خاطرنشان كرد: در اين جلسه بيشتر درباره برنامه و مقررات اين ستاد صحبت شد.

بهرامي با بيان اين‌كه ايران در زمينه سنگ‌آهن هم صادركننده است و هم واردكننده، تصريح كرد: اما نبايد به سادگي مواداوليه توليد فولادخام را به خارج از كشور صادر كنيم.

رييس انجمن توليدكنندگان فولاد با اشاره به اين‌كه قيمت مواداوليه به ويژه سنگ‌آهن در بازارهاي جهاني حدود دو برابر شده و به تبع آن قيمت محصولات فولادي نيز دو برابر شده است، افزود: امسال پيش‌بيني مي‌شود كه 14 ميليون تن فولاد در ايران توليد شود كه از اين ميزان 10 ميليون تن متعلق به فولادسازان دولتي و 4 ميليون تن متعلق به فولادسازان بخش خصوصي‌ است.

وي اضافه كرد: متاسفانه در حال حاضر فولادسازان بخش خصوصي با حدود 30 درصد از ظرفيت توليد فعاليت مي‌كنند.

بهرامي با انتقاد از عملكرد بانك‌ها در زمينه حمايت از بخش صنعت يادآور شد: دلايل مختلفي مانند اجراي طرح‌هاي زودبازده و سه قفله كردن منابع بانك مركزي باعث شده كه منابع بانك‌ها كاهش يافته و عملا تسهيلات ارايه شده به بخش صنعت نيز كم شود.

اين فعال صنعتي با بيان اين كه خريداران داخلي مانند خودروسازان ورق فولادي را با قيمت‌هاي پايين‌تر از قيمت جهاني مي‌خرند، تاكيد كرد: قيمت‌گذاري فولاد و محصولات فولادي توسط دولت به هيچ‌وجه نه به نفع توليدكننده است و نه به نفع مصرف‌كننده و فقط در اين بين عده‌اي دلال و سرمايه‌دار سودهاي كلاني مي‌برند.

وي در ادامه يادآور شد: پس از عرضه 250 هزار تن از محصولات شركت ذوب‌آهن در بورس كالا، يك هفته قيمت‌ها به صورت موقت پايين آمد.

به گفته وي در ابتدا خريداران فولاد را 930 تومان به ازاي هر كيلو خريدند، اما پس از مدتي اين افراد همان فولاد خريداري شده را به قيمت 1200 تومان به ازاي هر كيلو در بازار فروختند.

رييس انجمن توليدكنندگان فولاد همچنين عنوان كرد: تعطيلي‌هاي سال زياد بوده، اما در همين حال از توليدكنندگان ماليات گرفته مي‌شود؛ بانك‌ها بهره ‌خود را مي‌گيرند، تامين اجتماعي حق بيمه خود را مطالبه مي‌كند، كارگر نيز حقوق مي‌گيرد و در اين بين كارفرما زيان‌كننده واقعي است.

وي با بيان اين‌كه ايران با سابقه 50 سال در صنعت فولادسازي از كشورهاي زيادي در منطقه عقب افتاده است، افزود: كشورهايي مانند عربستان سعودي و تركيه خيلي ديرتر از ايران وارد عرصه فولادسازي شدند، اما در حال حاضر به عنوان مثال تركيه حدود 25 ميليون تن فولاد در سال توليد مي‌كند و عربستان نيز احداث كارخانه‌هاي فولادسازي متعددي را در دستور كار دارد.

بهرامي افزود:‌ اين در حاليست كه طبق سند چشم‌انداز 20 ساله تا 15 سال آينده قرار است ظرفيت توليد فولاد در ايران به 56 ميليون تن برسد كه از اين ميزان 40 ميليون تن براي تامين نياز داخل و 16 ميليون تن براي صادرات در نظر گرفته شده است و عمده اين ميزان توليد را بايد بخش خصوصي انجام دهد.

انتهاي پيام
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 305]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن