تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):منافق، بى شرم، كودن، چاپلوس و بدبخت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816379259




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جايگاه مفاهيم ديني در موج نو سينماي ايران / 17هرمز هدايت:سينماي پس از انقلاب گرايش به دين را به تمامي ژانرها تعميم داد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: جايگاه مفاهيم ديني در موج نو سينماي ايران / 17هرمز هدايت:سينماي پس از انقلاب گرايش به دين را به تمامي ژانرها تعميم داد
گروه هنر: موج نو سينماي قبل از انقلاب بيشتر مسائل سياسي و اجتماعي را نهان داشت اما اين رويكرد بعد از انقلاب به سوي نگرش ديني در تمام ژانرهاي سينمايي متمايل شد.
«هرمز هدايت» بازيگر سينما و تئاتر به خبرنگار سينمايي خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) گفت: موج نو سينماي ايران از اواسط دهه چهل بود كه شكلي جدي به خود گرفت و فيلم‌هاي فيلمسازاني همچون مهرجويي، گله و... شكل‌دهنده اين موج بود.

اين بازيگر ادامه داد: اما بايد اين مهم را نيز مدنظر داشت كه اين موج فقط در يك حيطه خاص خلاصه نمي‌شد و هر فيلمساز روشنفكري به طبع آثار خود، جريان‌ساز مفهومي شد.

وي افزود: آنچه مشخص است اين‌كه در موج يا موج‌هاي نو سينماي قبل از انقلاب كمتر مي‌توان رگه‌هايي از توجه اصولي به دين را مشاهده كرد و به دليل وجود فضاي خفقان در آن دوره بيشتر دغدغه فيلمسازان مسائل اجتماعي و سياسي بود.

بازيگر فيلم «مسافران» بيان كرد: نكته‌اي كه حتماً بايد در اين بحث بدان اشاره شود اين است كه موج نو سينماي ايران تا حد زيادي وام‌دار تئاتر است، زيرا سينما به طبع تئاتر بود كه راهي نو را در پيش گرفت و اصولاً افرادي كه موج نو سينما را شكل دادند، اكثراً تئاتري بودند.

«هدايت» موج نو در سينماي بعد از انقلاب را نيز اينگونه تحليل كرد: سينماي بعد از انقلاب نيز همانند قبل از انقلاب در خود موج‌هاي متعددي را نهان داشت، اما آنچه كه مشخص است در اين سينما (بعد از انقلاب) شاخص اصلي در تمامي حركات، مفاهيم ديني بود و اين گرايش را به وضوح در فيلم‌هاي تاريخي، سياسي يا اجتماعي هم شاهد هستيم.

اين بازيگر در پايان توضيحات خود يادآورشد: حركات روشنفكري كه در سينما به اسم موج نو از آن ياد مي‌شود، اصولاً سعي دارد نوعي دگرگون نگريستن به مفاهيم را به مخاطب ارائه دهد كه اين رويكرد نيز در تمامي دنيا رواج دارد، اما جنس نگاه بين روشنفكر ايراني با غربي كاملاً متفاوت است به همين دليل نمي‌توان چنين حركات نوعي را در سينما به طور قطع وامدار جريانات غربي ناميد.
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 332]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن