تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 21 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمت نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و تعليم دهيد، بفهميد و ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814980481




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مراسم مانور فرود وتيرول امدادگران واحد علوم و تحقيقات برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:موج: مراسم مانور فرود وتيرول امدادگران واحد علوم و تحقيقات برگزار شد
خبرگزاري موج - مراسم مانور فرود وتيرول امدادگران به مناسبت بزرگداشت فتح خرمشهر ، به همت كانون هلال احمر دانشجويان واحد علوم و تحقيقات دانشگاه آزاد اسلامي با حضور رييس سازمان هلال احمر برگزار شد.
به گزارش موج به نقل از روابط عمومي واحد علوم و تحقيقات مدير اداره مطالعات و پژوهش هاي معاونت فرهنگي واحد علوم و تحقيقات، در اين مراسم گفت: جمعيت هلال احمر داراي روحيه ايثارگري و كمك به هم نوعان است و جزء عالم بشريت هستند بنابراين بي مناسبت نيست كه يادي داشته باشيم از ايثارگري هايي كه در سالهاي خوب و سخت دفاع مقدس انجام گرفت.
وي به چگونگي فتح خرمشهر در سوم خرداد سال 61 در عمليات بيت المقدس اشاره كرد و گفت: افراد آشنا با مباحث نظامي مي دانند كه تهيه تجهيزات و انتقال آن به منطقه عمليات و فراهم كردن زمينه هاي عمليات ، آن هم با هدف آزاد سازي خرمشهر چه قدر سخت بوده است.
مدير مطالعات و پژوهش هاي معاونت فرهنگي واحد علوم و تحقيقات ادامه داد: هدف از سرعت عمليات هاي زنجيره اي براي آزاد سازي خرمشهر اين بود كه دشمن نتواند تشخيص دهد منطقه عمليات بعدي كجاست و به حمدالله شروع اين عمليات خيلي خوب بود و وحدت و هماهنگي كه بين ارتش ،سپاه و نيروهاي بسيج وجود داشت باعث پيروزي هاي پي در پي شد و پس از 23 روز عمليات مستمر، خرمشهر در ساعت 10 صبح آزاد و خبر آزاد سازي آن ساعت 16 از راديو اعلام شد .
سهيلا جمالي دبير كانون دانشجويي هلال احمر واحد علوم و تحقيقات نيز در ادامه اين مراسم گفت: كانون هلال احمر واحد علوم و تحقيقات 1700 عضو دارد و بعضي از اين اعضا در شيفت هاي مختلفي مشغول فعاليت هستند .
وي افزود: معتقدم مخلص ترين و بي توقع ترين گروه هاي مردمي، بسيج و هلال احمر هستند. همچنان كه در جنگ و در تمام صحنه هاي ناگوار شاهد هستيم كه هلال احمر هم مانند بسيج مشغول خدمت به خلق خدا است .
دبير كانون دانشجويي هلال احمر واحد علوم و تحقيقات با اشاره به اين مطلب كه هلال احمر در زمان جنگ در پشت جبهه فعاليت هاي زيادي داشتند و بعد از آن هم در تمام حوادث طبيعي از جمله زلزله ،سيل و حتي تصادف اولين گروهي كه وارد صحنه مي شود هلال احمر است افزود: در هلال احمر واحد علوم و تحقيقات 4 گروه وجود دارد ،گروه تسكين آلام بشري كه به وضعيت درماني بيماران رسيدگي مي كند وكساني كه بيمار هستند و احتياج به دارو و مراقبت دارند به ما مراجعه كرده و آنها را به سازمان معرفي مي كنيم تا جايي كه امكان دارد به آنها رسيدگي شود.
وي ادامه داد: دومين گروه صلح،تفاهم و دوستي است كه اين دوستي ميان نه تنها اقوام ايراني بلكه بين ملت ها را شامل مي شود .سومين گروه تامين احترام انسانهاست ، در اين گروه رابط هايي از مراكز نگهداري سالمندان ، كودكان يتيم و بي سرپرست وجود دارند و بعضي اوقات آنها را به تفريح برده و رسيدگي مي كنيم .
سهيلا جمالي ادامه داد: واحد علوم و تحقيقات اين افتخار را داشت ، اولين دانشگاهي باشد كه امداد گران پيشرفته و امداد پيشرفته را تربيت كردند . امدادگران ما كلاس هاي كافي در اين زمينه گذراندند و چون 2 سال تعهد خدمت دارند در شيفت هاي امدادي جاده اي در روزهاي پنج شنبه و جمعه فعاليت مي كنند .
وي به برگزاري همايش هايي چون همايش ايدز و اكس تازي، همايش مواد مخدر با كمك نيروهاي انتظامي جمهوري اسلامي و مركز آموزش ناجا در آينده اشاره كرد و افزود: امداد گري را بايد آموخت ،زيراكه ضروري است در هر خانواده اي يك امدادگر وجود داشته باشد .
در پايان اين مراسم مانور فرود وتيرول امدادگران به مناسبت فتح خرمشهر بين ساختمان علوم انساني و علوم پايه مختص 10 تن از دانشجويان امدادگر پيشرفته واحد علوم و تحقيقات دانشگاه آزاد اسلامي برگزار شد .اين دانشجويان پس از دوره امداد كمكهاي اوليه به مدت يكسال دوره ديده و بعد از اين وارد دوره پيشرفته شدند ، در حال حاضر نيز در شيفت هاي كوهستان، جاده فعاليت مي كنند
لازم به ذكر است ارتفاع اين ساختمان حدود 35 متر و فاصله افقي بين دو ساختمان نزديك 50 -45 متر بود كه با تيرول طي شد
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 611]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن