تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مرگ آرى امّا پستى و خوارى هرگز، به اندك ساختن آرى امّا دست سوى اين و آن دراز كردن هرگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798601633




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

زندگي روي ابرها


واضح آرشیو وب فارسی:راسخون:
زندگي روي ابرها
زندگي روي ابرها   نويسنده:ندا بهجتيان   بيشتر ثروتمندان جهان به راحتي به ثروت هاي کلان نرسيده اند ثروتمندان زيادي در دنيا وجود دارند که بسياري از آنها حتي براي يک روز هم طعم کار سخت را نچشيده اند و از ثروت خانوادگي خود بهره برده اند اما درميان همين افراد ثروتمند، هستند کساني که به رغم داشتن خانواده اي فقير، توانسته اند به موفقيت هاي چشمگيري برسند و نام و آوازه شان دنيا را پر کند ما در اينجا به 10 نفر از ثروتمندترين افراد جهان به نقل از مجله فوربس اشاره مي کنيم که البته به دليل مسائل اقتصادي گوناگون ممکن است اين اسامي در آينده اي نه چندان دور تغيير کند. امپراتور مايکروسافت   ويليام هنري بيل گيتس با ثروتي بيش از 50 ميليارد دلار در رأس ثروتمندان دنيا قرار دارد اين در حاليست که بسياري مخالف اين نظرهستند و ادعا مي کنند کارلوس سليم ثروتمندترين مرد جهان است . او 28 اکتبر 1955 در واشنگتن متولد شد. در سال 1975 تحصيلات خود را در دانشگاه هاروارد رها کرد و به کمک پل آلن همشاگردي قديمي خود، شرکت نرم افزاري مايکروسافت را تأسيس کرد. البته در اين بين شانس و دانش کامپيوتري بيل گيتس هم دست به دست به هم دادند تا شرکت مايکروسافت که سازنده انواع نرم افزار ويندوز است به يکي از معروفترين و کارآمدترين شرکت هاي کامپيوتري دنيا تبديل شود. بيل گيتس در اول ژانويه 1994 با ملينا فرنچ اهل دالاس ازدواج کرد و حاصل اين ازدواج يک دختر و دو پسراست.پس از اينکه خانواده بيل گيتس تقريباً پر جمعيت شد، او تصميم گرفت خانه بزرگ تري بخرد و بدين ترتيب با مشورت هم ويلايي روي يکي از تپه هاي درياچه واشنگتن با چشم انداز زيباي درياچه به ارزش 125 ميليون دلار و ماليات ساليانه 991 هزار دلار خريداري کرد. اين ويلاي 132 هزار متر مکعبي شکل شامل تجهيزات بسياري از جمله يک استخر شناي 120 متري با سيستم صوتي زير آب، يک باشگاه بدن سازي و سالن غذاخوري 2000 متري است. بيل گيتس با اينکه يک مولتي ميلياردر است اما کارهاي خيرخواهانه را فراموش نکرده و در بيشتر برنامه هاي بشر دوستانه هم شرکت دارد و کمک هاي مالي فراواني به مؤسسات خيريه مي کند.به طوري که گفته مي شود او حتي 50 درصد از دارايي خود را صرف امور خيريه کرده است.
زندگي روي ابرها
آخرين ثروتمند جهان   آخرين فرد در ميان اين 10 نفر لي کاشينگ، ثروتمندترين فرد در آسياي شرقي مي باشد که دارايي او بالغ بر 18/8 ميليارد دلار است. لي در 13 ژوئن 1928 در خانواده اي ثروتمند در هنگ کنگ به دنيا آمد. لي مالک بزرگ ترين شبکه حمل و نقل در جهان است. در سال 2001 به او لقب قدرتمندترين فرد آسيا داده شد. او يکي از خيرين مشهور در دنيا هم به حساب مي آيد و تا به حال 1/41 ميليارد دلار به مؤسسات خيريه و مردم بي بضاعت کمک کرده است. شينگ تمام تلاش خود را براي راه اندازي يک شرکت پلاستيک سازي در دنيا را تأسيس کند و هم اکنون محصولات اين شرکت به 40 کشور جهان صادر مي شود. او صاحب دو فرزند به نام هاي ريچارد و ويکتور است که هر دو در شرکت پدرشان مشغول به کار هستند. ويکتور مديريت يکي از بخش هاي کارخانه را به عهده دارد و ريچارد بخش کامپيوتري را اداره مي کند.
زندگي روي ابرها
کودک اقتصادي   جايگاه دوم مربوط به وارن بوفت يکي از موفق ترين سرمايه گذاران جهان با 42 ميليارد دلار دارايي است. وارن ادوارد بوفت در 30 آگوست 1930 در اوماها به دنيا آمد.او تنها پسر ليلا و هاوارد بوفت،تاجر و سياستمدار معروف بود. هاوارد بوفت در سال 1942 به عنوان يکي از اعضاي کنگره آمريکا برگزيده شد و همراه خانواده خود به واشنگتن دي سي نقل مکان کرد.وارن از کودکي علاقه شديدي به پس انداز کردن داشت و اين علاقه به مال اندوزي باعث شد تا او از همان سن کم با فروش آدامس،نوشابه يا مجلات هفتگي به دنبال کسب درآمد باشد به طوري که وقتي هنوز شاگرد دبيرستاني بود، توانست ميزان قابل توجهي پول پس انداز کند. او حتي مدتي هم در سبزي فروشي پدر بزرگش کار مي کرد. اين پسر اقتصادي در سال 1945 براي اينکه بتواند بيشتر پول جمع کند، فکر بکري به سرش زد. وارن به کمک يکي از دوستان خود يک دستگاه بازي به ارزش 25 دلار خريداري کرد و در آرايشگاه محل گذاشت و آن را کرايه دادند؛ چند ماه بعد درآمد آنها از اين راه آن قدر زياد شد که توانستند چندين دستگاه بازي ديگر بخرند و درآرايشگاه هاي ديگر کرايه دهند. وارن علاوه بر اينکه کار مي کرد درس و مشق را رها نکرد و در سال 1947 وارد دانشگاه پنسيلوانيا شد و بعد از دو سال يعني در سال 1949 انتقالي خود را به دانشگاه نبراسکا گرفت و پس از آن تحصيلات خود را در دانشگاه کلمبيا در رشته اقتصاد به اتمام رساند.اين پسر اقتصاد دان سال 1951 در شرکت بوفت- فالک که توليد کننده آدامس بود به عنوان مدير فروش استخدام شد و آن قدر در کار خود پيشرفت کرد که حقوق پايه او به سالي 12 هزار دلار رسيد. در همين سال ها او با همسر خود سوزان تامسون آشنا شد و يک سال پس از ازدواج، اولين فرزندشان به دنيا آمد. از آنجايي که وارن فرد آينده نگري بود با پس اندازهايي که داشت تصميم گرفت در سال 1970 شرکت نساجي خود را با نام برکشاير هاتاوي تأسيس کند. وارن پيش از تأسيس شرکت هاتاوي در سال 1962 به دليل پشتکار فراواني که داشت به جمع ثروتمندان جهان افزوده شد. البته وارن از اين ثروت خود در فعاليت هاي خيرخواهانه مانند کمک به کودکان بي سرپرست هم خرج مي کند. تنها دختر او هم مؤسسه خيريه اي دارد که پدرش يکي از اعضاي اصلي آن است.
زندگي روي ابرها
همشاگردي بيل گيتس   ثروت 22 ميليارد دلاري پل گاردنر آلن او را در رده ششمين فرد ثروتمند جهان قرار داده است.اين مرد متولد سال 1953 اهل سياتل،يکي از شرکا و مديران شرکت مايکروسافت مي باشد.آلن در مدرسه اي خصوصي در سياتل تحصيل مي کرد و همانجا بود که با بيل گيتس آشنا شد و به دليل علاقه هر دويشان به کامپيوتر بيشترساعات را با هم مي گذراندند و از اوقات فراغت خود بهترين استفاده را براي ارتقا سطح دانش کامپيوتري خود مي بردند. بعد از اتمام دوره دبيرستان، آلن به دانشگاه واشنگتن رفت اما دو سال بعد در شرکت هاني ول بوستون به عنوان برنامه نويس استخدام شد و دانشکده را رها کرد و بدين ترتيب دوباره با دوست قديمي خود( بيل گيتس) همراه شد. اما امان از رفيق بد، چرا که آلن، گيتس را تشويق به ترک دانشگاه هاروارد کرد، اما پس از رها کردن درس و دانشگاه اين دو رفيق بيکار ننشستند و شرکت مايکروسافت را تأسيس کردند. آلن هم مثل دوست خود بيل گيتس دستي در فعاليت هاي بشر دوستانه دارد و به همين خاطر در 15 اکتبر 2009 با کمک خواهر خود مؤسسه اي براي حمايت از بيماران سرطاني راه اندازي کرد. آلن دوستدار ورزش است و به همين دليل در سال 1988 لباس هاي تيم NBA پورتلند- تيم بسکتبال مورد علاقه اش را - به مبلغ 70 ميليون دلار خريداري کرد.
زندگي روي ابرها
سقوط ميليونر   کارلوس سليم حلو با داشتن سرمايه اي بالغ بر 30 ميليارد دلار، ثروتمندترين مرد آمريکاي لاتين و البته سومين ميليونر جهان به شمار مي رود. کارلوس در 28 ژانويه 1940 در مکزيکوسيتي متولد شد.وي در اصل لبناني است در سال 1902 جوليان سليم حداد پدر کارلوس،درحالي که فقط 14 سال داشت از لبنان به مکزيک مهاجرت کرد و در سال 1926 با دختري لبناني به نام ليندا حلو ازدواج کرد که حاصل اين ازدواج کارلوس بود. کارلوس تحصيلات خود را در رشته مهندسي ادامه داد و در سن 26 سالگي علي رغم جوان بودنش ثروتي بالغ بر 40 ميليون دلار داشت.پس از اينکه کارلوس به چنين موقعيت ايده آلي رسيد در سال 1967 با دختر دورگه اي( لبناني- مکزيکي) ازدواج کرد اما 32 سال بعد همسر کارلوس بر اثر ناراحتي کليه از دنيا رفت و کارلوس را با شش فرزندشان تنها گذاشت. در 29 مارس 2007 ثروت کارلوس از مرز 53 ميليارد دلار گذشت و توانست در آن سال جايگاه وارن بوفت، دومين ثروتمند جهان را بگيرد و بعد از بيل گيتس در مقام دومين ثروتمندان جهان قرار گيرد. در سال 2008 ثروت او آن قدر زياد شد که خبرگزاري ها اعلام کردند کارلوس سليم توانست ثروت خود را به 59 ميليارد دلار برساند و در رتبه اول ثروتمندان جاي گيرد. او در سال 1997، سه درصد از سهام شرکت کامپيوتري اپل را خريداري کرد و چندي بعد توانست شرکت صنعتي خود را راه اندازي کند؛ اين شرکت آن قدر گسترش يافت که تعداد زيادي از کارخانه جات آمريکا هم زير مجموعه اين کارخانه شدند. اما رکود اقتصادي موجب شد در سال 2010 مرد اول ثروتمند جهان مقداري از ثروت خود را از دست بدهد و به رده سوم تنزل کند. اما در برخي از سايت ها همچنان او به عنوان نفر اول ثروتمندان جهان معرفي شده است.
زندگي روي ابرها
پسرک کبريت فروش   اينگوار فئودور کامپراد با ثروت 28 ميليارد دلاري خود در رديف چهارم ثروتمندان جهان قرار گرفته است. اينگوار کار خود را از زماني که بچه اي کوچک بود با فروشندگي کبريت به همسايگان آغاز کرد. شم اقتصادي اينگوار فئودور از همان کودکي قوي بود و او فهميده بود که اگر کبريت ها را به صورت عمده از کارخانه آن در استکهلم خريداري کند، قيمت آن بسيار ارزان برايش تمام مي شود و در نتيجه او از فروش آن با قيمت بالاتر مي تواند سود زيادي به جيب بزند. البته پسرک کبريت فروش همه اين کارها را در کنار درس و مشق مدرسه اش انجام مي داد و از آنجايي که هيچ افت تحصيلي نداشت، در سن 17 سالگي به خاطر تلاش هاي فراوانش براي تحصيل و موفقيت در مدرسه، از پدرش پاداش خوبي گرفت و اين بهترين فرصت بود تا تمام پول هايي را که در تمام اين سال ها پس انداز کرده بود به همراه اين پاداش صرف راه اندازي آرزوي هميشگي اش يعني تأسيس شرکت ساختمان سازي اش کند. از آنجايي که فئودور ثروت خود را با تلاش و کوشش به دست آورده بود، خيلي خوب ارزش پول هايش را مي دانست و يک بار در مصاحبه با يک شبکه سوئيسي يادآور اين موضوع شد که او فردي صرفه جو است و با وجود اينکه اکنون ثروتش به حد قابل توجهي رسيده اما باز هم سوار ماشين ولووي قديمي اش مي شود و دائم کارمندانش را تشويق مي کند که براي نوشتن از دو روي کاغذ استفاده کنند. بنا بر انگيزه هاي نامعلومي به ندرت پيش مي آيد که فئودور خسيس به دارايي هاي خود که شامل يک ويلا در منطقه اي معروف در سوئيس، دو زمين کشاورزي يکي در سوئد و يکي در فرانسه و يک ماشين پورشه است اشاره کند. در مارچ 2005 به دليل رکود بي سابقه دلار آمريکا اينگوار در صدر ثروتمندان جهان قرار گرفت ولي بعد از اينکه دوباره ارزش دلار آمريکا بالا رفت اين مقام به سومين رتبه رسيد و طبق آخرين آمار به دست آمده او اکنون در رديف چهارم ثروتمندان جهان قرار دارد.
زندگي روي ابرها
هندي پولدار   لاکشمي ميتال با داشتن ثروتي حدود 23/5 ميليارد دلار، پنجمين فرد ثروتمند جهان است. او در 15 ژوئن 1950 در سادالپور، دهکده اي در هندوستان متولد شد. ميتال کار خود را با ساختن استيل در مکاني کوچک آغاز کرد و در سال 1976 وقتي خانواده اش کارخانه ساخت استيل را راه اندازي کردند او هم براي خود کارخانه اي ساخت و به طور مستقل شروع به کار کرد. بعد از اينکه کمي کار و درآمدش به حد مطلوب رسيد به خود جرأت داد تا به خواستگاري دختر يکي از ملاک هاي بزرگ هند برود و بدين ترتيب با دختر مورد علاقه اش آشا ازدواج کرد. کارخانه« ميتال استيل» لاکشمي که به نام خود او به ثبت رسيده بسيار مشهور است و در 14 کشور جهان شعبه دارد.طبق آمار به دست آمده در جولاي 2010 لاکشمي تا پيش از اين سال ثروتمندترين فرد در اروپا و هشتمين نفر در جهان بود اما ثروت او در طول يک سال يعني از 2009 تا 2010 حدود 9 ميليارد دلار افزايش يافته و همين امر باعث صعود سه پله اي او شد و او را در رديف پنجم قرار داد.ميتال هم اکنون در لندن زندگي مي کند،خانه او در کنسينگتون با ارزش 128 ميليون دلار يکي از گران قيمت ترين خانه هاي دنياست، سنگ مرمر به کار رفته در ساخت اين خانه از نوع سنگ مرمر به کار رفته در تاج محل است و او نام اين قصر با شکوه را تاج ميتال گذاشته است.دارايي هاي او شامل 6 ويلا و چندين باغ است که ارزش تمام آنها به بيش از 117 ميليون يورو مي رسد، او همچنين تابستان ها به قصر تابستاني خود که 40 ميليون يورو ارزش دارد،مي رود.
زندگي روي ابرها
پرنس پولدار   پرنس الوليد طلال با ثروت 20 ميليارد دلاري خود هشتمين مرد ثروتمند دنياست. او در هفت مارس 1955 در جده و در خاندان سلطنتي عربستان سعودي متولد شد و برادرزاده ملک عبدالله است. او در سال 1979 تحصيلات خود را در رشته مديريت در دانشگاه منلو به اتمام رساند و در سال 1985 مديريت بخشي از دانشگاه سيراکاس را به عهده گرفت. او حتي موفق به اخذ دکتراي تشويقي از دانشگاه اکستر هم شد.مستقلات الوليد شامل هتل هاي زنجيره اي چهار فصل و هتل پلازا در نيويورک است که در اواخر آگوست 2004 نيمي از سهام آن را فروخت و در هتل ساووي لندن و هتل بزرگ مونت کارلو در موناکو سرمايه گذاري کرد و در ژانويه 2005 ثروت الوليد به حدي رسيد که توانست هتل ساووي لندن را به قيمت 250 ميليون دلار خريداري کند. در سال 2008 او با 10 ميليارد دلار برج يک مايلي، بلندترين آسمانخراش جهان را که ارتفاع آن 1609 متر بود بنا کرد. بيشترين کمک هاي انسان دوستانه او مربوط به ساخت مراکز آموزشي است. در سال 2002 او 18/5 ميليون پوند انگليس به يک خانواده فلسطيني که از طريق تلويزيون درخواست کمک کرده بودند پرداخت کرد و در سال 2005 مبلغ 17 ميليون دلار آمريکا به آسيب ديدگان سونامي و مبلغ 20 ميليون دلار آمريکا به دانشگاه هاروارد کمک کرد. از جمله دارايي هاي او مي توان به يک قايق تفريحي بزرگ که هليکوپتر شخصيش به راحتي روي عرشه آن جاي مي گيرد و طول آن 137 متر و ارزش آن 500 ميليون دلار است، اشاره کرد. الوليد همچنين داراي چندين هواپيماي متعدد مي باشد که مهم ترين آنها بوئينگ 747 و ايرباس 321 است. او صاحب چندين شبکه تلويزيوني و دو روزنامه که در لبنان به چاپ مي رسد هم است.
زندگي روي ابرها
برنارد آرنالت   در ميان ثروتمندان، بازرگان معروف فرانسوي با 21/5 ميليارد دلار دارايي در رديف هفتم قرار مي گيرد. او در پنج مارس 1949 متولد شد. آرنالت بعد از اتمام تحصيلاتش در شرکت پدر مشغول به کار شد. او که از ابتدا به طراحي علاقه مند بود بعد از مدتي شرکت طراحي مد LVMH را تأسيس کرد که شامل مارک هاي معروف بازارهاي جهاني مي شود. آرنالت دو بار ازدواج کرد و صاحب پنج فرزند شد. دخترش دلفاين يکي از مديران شرکت LVMH است و همسر دومش هلن مرسييريکي از پيانيست هاي معروف دنياست.
زندگي روي ابرها
ثروتمند مرده   کن تامسون با 19/6 ميليارد دلار دارايي در رديف نهم قرار مي گيرد.او در يکم سپتامبر 1923 در نورس بي کانادا به دنيا آمد و يکي از بزرگ ترين تجار کانادا به شمار مي رود. کنت که با نام کن تامسون شناخته شده است پسر روي تامسون صاحب پيشين نشريه معروف تايمز است که بعد از مرگ پدر اين شغل به کن رسيد. کن توانست در اين شغل بسيار موفق شود و شغل پدر را بهبود ببخشد او روزنامه تايمز در تورنتو و روزنامه ساندي تايمز در لندن را هم مديريت مي کند. در سال 2005 خانواده هاي تامسون از ثروتمندترين خانواده هاي کانادا بودند و با وجود ثروت 17 ميليارد دلاريشان در رديف 15 جهان قرار داشتند. کن در سال 2002 بازنشستگي خود را اعلام کرد و چندي بعد مرگ امانش نداد و از دنيا رفت. اما در فاصله بازنشستگي تا مرگ،توانست ثروت خود را طوري افزايش دهد که به شش رديف بالاتر يعني رديف نهم صعود کند. پس از مرگ بزرگ ترين پسر او ديويد تامسون جاي پدر را گرفت اما وارث پدر هم در 12 ژوئن سال 2006 بر اثر سکته قلبي از دنيا رفت. ولي همچنان جايگاه کن به عنوان نهمين فرد ثروتمند جهان محفوظ مانده است.
زندگي روي ابرها
پول در اختيار زنان   زنان خوشبختي که ثروت و شهرت به ارث بردند بين ثروتمندان جهان تعداد زيادي زن پولدار هم به چشم مي خورند که بيشتر آنها ثروت خود را از پدر يا شوهر خود به ارث برده اند و تعدادي هم وجود دارند که با دانش و تلاش خود به اين موقعيت رسيده اند. اين بار نه نفر از زنان ثروتمند دنيا را نام برده ايم تا ببينيد آنها چگونه ميليونر شده اند. ژاکلين مارس   ژاکلين مارس دختر فارست ادوارد مارس و نوه فرانک سي مارس، مؤسس کارخانه شکلات سازي مارس است که در سال 1911 براي اولين بار موفق به ساخت شکلات شد. در حال حاضر ثروت او به ميزان 9 ميليارد دلار است. در مارس 2009 او پنجاه و هشتمين فرد ثروتمند در دنيا و نوزدهمين در ايالات متحده و چهارمين زن ثروتمند در آمريکا بود. هم اکنون او صاحب بزرگ ترين کارخانه شکلات سازي و شيريني پزي در دنياست و دونات هايش يکي از معروف ترين شيريني هاي دنيا به حساب مي آيد.همچنين صاحب کارخانه توليد غذاي حيوانات هم هست.اين غذاها هم اکنون از بهترين و گران ترين نوع غذاهاي حيوانات است.
زندگي روي ابرها
کريستي روت والتن   کريستي روت والتن با 20 ميليارد دلار دارايي يکي از ثروتمندترين زنان دنياست. بعد از مرگ شوهرش لات جان در يک حادثه هوايي در ژوئن 2005 کريستي صاحب ارثيه 15/7 ميليارد دلاري او شد.او به همراه پسر خود با ارثي که به آنها رسيده بود فروشگاه هاي حراجي راه انداختند و توانستند از اين راه ثروت خود را به طور چشمگيري افرايش دهند. اين فروشگاه ها هم اکنون از پر فروش ترين ارزان سراهاي دنيا به حساب مي آيند و تنها در يک هفته حداقل 138 ميليون مشتري دارند.در مارس 2009 طبق آمار ثروت او به 17/6 ميليارد دلار رسيد. کريستي که فرد خيري بود مقدار زيادي از اين پول را صرف تحصيلات 67 هزار دانش آموز کرد.
زندگي روي ابرها
بريجيت روزينگ   دکتر بريجيت روزينگ - هنرمند و تاريخدان سوئدي- در سال 1924 متولد شد. در سال 1944 پدر شوهرش موفق به ساخت پاکت هاي تتراپک شد. بعد از مرگ همسرش جاد روزينگ در سال 2000 شرکت تترا به او و فرزندانش ارث رسيد و آنها تصميم گرفتند خودشان اداره آن را به عهده بگيرند.ثروت او هم اکنون در سن 85 سالگي اش به چيزي حدود 11 ميليارد دلار رسيده است. شعبه ديگري از شرکت تتراپک در فرانسه به تازگي راه اندازي شده و 80 درصد از سهام آن به نام بريجيت است.
زندگي روي ابرها
ابيگل پيرپوينت   ابيگل پيرپوينت جانسون در 19 دسامبر 1961 در آمريکا به دنيا آمد.در 47 سالگي يکي از تاجران مطرح آمريکا و هشتمين زن ثروتمند دنيا و صاحب شرکت سرمايه گذاري فيدليتي اينوستمنت است که اکنون در بسياري از شهرهاي دنيا شعبه دارد و ارزش آن با پول هاي سپرده گذارانش بيش 650 ميليارد دلار است. او با داشتن 11/5 ميليارد دلار ثروت جزو ده زن ثروتمند و چهل و هشتمين فرد ثروتمند در دنياست. پدرش نيز با دارايي هشت ميلياردي خود در رديف 85 ثروتمند جهان قرار دارد.
زندگي روي ابرها
ليليان بتنکورت   ليليان بتنکورت در 21 اکتبر 1922 در پاريس متولد شد. بعد از برنارد آرنالت با 16/5 ميليارد دلار دارايي، او با ثروتي حدود 13/4 ميليارد دلار دومين فرد ثروتمند در فرانسه و هفدهمين در دنياست. بتنکورت تنها دختر يوجين شلر، مؤسس شرکت Lreal يکي ازمعروف ترين مارک هاي لوازم آرايشي در دنياست. اکنون دخترش يکي از اعضاي تيم مديريت شرکت Lreal است. در سال 1957 ليليان اين شرکت را از پدرش به ارث برد و در آنجا مشغول به کار شد که البته به دليل نداشتن تجربيات کافي شرکت ابتدا دچار ورشکستگي شد ولي از زماني که دخترش امور شرکت را در دست گرفت با تلاش هاي فراواني که انجام داد توانست اوضاع را به حالت اوليه و حتي بهتر از آن برگرداند.
زندگي روي ابرها
آليس لوئيز والتن   آليس لوئيز والتن در هفتم اکتبر 1949 در ايالت آرکانزاس آمريکا به دنيا آمد. او فارغ التحصيل دانشگاه ترينيتي در سان آنتونيو در رشته اقتصاد و دارايي است و تحصيل در اين رشته به او کمک کرد تا بتواند در سال 1988 در بانک آروست به عنوان مدير مالي مشغول به کار شود. او تنها زني بود که در گروه مالي بانک آرکانزاس کار مي کرد. آليس همچنين يکي از اعضاي مؤسسه خيريه کمک به بيماري ام اس است . آليس ترجيح مي دهد در اوقات فراغت خود به اسب سواري و استراحت در چشمه هاي آب معدني بپردازد.
زندگي روي ابرها
يانگ هويان   يانگ هويان در سال 1981 به دنيا آمد. او يکي از بزرگ ترين سرمايه گذاران و ثروتمندترين زن چين است. هويان- دختر يانگ گويانگ- يکي از بزرگ ترين سهامداران منابع باغي کشور چين است و در حال حاضر با ثروتي برابر 7/4 ميليارد دلار ثروتمندترين فرد در چين است. در سال 1997 پدرش 70 درصد از سهام باغ هاي کشور را به دخترش هويان واگذار کرد که ارزش اوليه اين باغ ها در آن زمان چيزي حدود 1/6 ميليارد دلار بود. هويان در سال 2003 از دانشگاه ايالتي اوهايو فارغ التحصيل شد. هم اکنون او هم يکي از بزرگ ترين سهامداران در چين به شمار مي آيد.
زندگي روي ابرها
ساويتري جيندال   ساويتري جيندال صاحب گروه کارخانه هاي فولاد سازي جيندال،عضو مجلس قانونگذاري هند ( MLA) و ثروتمندترين زن در هند است.شوهرش شرکت توليد فولاد جيندال را در سال 1952 در پاکستان تأسيس کرد ولي در سال 2005 در يک حادثه سقوط هلي کوپتر کشته شد و تمام دارايي خود را براي همسرش گذاشت. او هم اکنون در 58 سالگي يکي از زنان ثروتمند جهان است و به خاطر داشتن 9 فرزند به او لقب مادر جهان هم داده شده است.
زندگي روي ابرها
منبع: نشريه همشهري سرنخ، شماره 54. /ج  
#اجتماعی#





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: راسخون]
[مشاهده در: www.rasekhoon.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1000]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن