تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز در اول وقت خشنودى خداوند، ميان وقت رحمت خداوند و پايان وقت عفو خداوند است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814697376




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نصرالله: مقاومت پيروز شد


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: نصرالله: مقاومت پيروز شد


خاورميانه- گروه بين‌الملل:
سيد حسن نصرالله، دبير كل حزب‌الله لبنان، در سخنان مهمي كه يك روز پس از انتخاب ميشل سليمان به‌عنوان رئيس‌جمهوري و در هشتمين سالگرد آزاد‌سازي‌ جنوب لبنان ايراد كرد، به تبيين آخرين مواضع حزب‌الله پرداخت

لبناني‌ها همگي ديروز به خيابان‌ها آمده بودند. از سويي جشن پايان بحران سياسي بيروت و انتخاب رئيس‌جمهوري و از سوي ديگر جشن پيروزي حزب‌الله بر رژيم صهيونيستي در سال 2000 بهانه‌اي شد براي لبناني‌ها تا عصر ديروز را با پخش شيريني و چرخاندن پرچم‌هاي لبنان و حزب‌الله به شادي بپردازند.

اين مراسم از ساعت 15 به وقت گرينويچ (19:30 به وقت تهران) در ورزشگاه الرايه در محله صفير در منطقه ضاحيه بيروت آغاز شد.

به گزارش شبكه خبري پرس تي وي، سيدحسن نصرالله ابتداي سخنراني خود، با اشاره به بيرون راندن اشغالگران از اراضي اشغالي گفت: راهبرد مقاومت به پيروزي رسيد و روند مذاكرات سازش هيچ نفعي براي مردم لبنان و فلسطين به همراه نداشته است.

وي از آمريكا و رژيم صهيونيستي به‌عنوان فرعون‌هاي زمانه ياد كرد و افزود: آنها تصور مي‌كردند كه ما ضعيف هستيم و فرزندانمان را قتل عام مي‌كنند ولي وعده خداوند را فراموش كرده‌اند.

فرعون زمان جورج بوش زماني كه به فلسطين آمد و حمايت مطلق خود را از اسرائيل اعلام و مقاومت را محكوم كرد به جهانيان وعده داد اسرائيل 60 سال آينده هم جشن مي‌گيرد، اما جورج بوش بداند كه اسرائيل رو به زوال است و وعده‌هاي بوش در مورد شكست حزب‌الله و گروه‌هاي مقاومت عملي نخواهد بود و تا زماني كه حق با حزب‌الله است و تا زماني كه ملت لبنان با ماست، اسرائيل نابود شدني است.

سيدحسن نصرالله خاطرنشان كرد: راهبرد مذاكره هيچ نفعي براي مردم لبنان به همراه نداشت و اين مذاكرات تنها به نفع دشمنان ما بود و اين راهبرد مقاومت بود كه به پيروزي رسيد.

دبيركل حزب‌الله اختلاف نظر در ميان گروه‌هاي سياسي لبنان را امري عادي و طبيعي خواند و افزود: اين اختلاف نظر در ميان گروه‌هاي سياسي امري طبيعي است كه در جوامع ديگر وجود دارد و متعلق به لبناني‌ها نيست.

نصر‌الله ضمن انتقاد از موضع كشورهاي عربي در عدم‌حمايت از مقاومت در برابر تجاوزات رژيم‌صهيونيستي، از موضع جمهوري اسلامي و سوريه در حمايت و پشتيباني از مقاومت تقدير و تشكر كرد.

وي گفت: بسياري فكر مي‌كنند اگر به ما مي‌گويند ما حزب ولايت فقيه هستيم اين توهيني به ماست. نمي‌دانند كه ما افتخار مي‌كنيم كه حزب ولايت فقيه باشيم. وي همچنين درباره اسراي حزب‌الله تصريح كرد:سمير قنطار و بقيه اسرا به‌زودي در بين شما خواهند بود.

وي افزود: ما در حزب‌الله بند مربوط به عدم‌استفاده از سلاح در داخل كه در پيمان دوحه آمده را تاييد مي‌كنيم. اما استفاده از سلاح دولت ضد‌گروه سياسي مخالف يا ضد‌اسلحه مقاومت نيز مجاز نيست.

سيد حسن نصرالله با اشاره به انتخاب ميشل سليمان به‌عنوان رئيس‌جمهوري لبنان آن را دوره‌اي جديد در تاريخ اين كشور خواند. وي افزود: انتخاب سليمان باعث شد تا لبناني‌ها واقعا اميدوار به دوره‌اي جديد باشند.

نصرالله با اشاره به سخنان ميشل سليمان در مراسم سوگند رياست‌جمهوري، طرح اين سخنان را بسيار ارزشمند خواند و گفت: هر ملتي كه سرزمينش را اشغال كنند در انتظار اجماع نمي‌ماند بلكه مقاومت خودجوش است و سلاح به دست مي‌گيرند و سرزمين را آزاد مي‌كنند؛ آزادي سرزمين، آزادي انسانيت و آزادي اسرا با خون و شمشير ممكن مي‌شود.

در عراق هم اشغالگري آمريكا عيان است و سلطه اين كشور بر اين سرزمين و منابع اين كشور واضح است. ما عراق را هم دعوت به انتخاب گزينه مقاومت مي‌كنيم.

تاريخ درج: 6 خرداد 1387 ساعت 23:19 تاريخ تاييد: 7 خرداد 1387 ساعت 01:40 تاريخ به روز رساني: 7 خرداد 1387 ساعت 01:33
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 340]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن