تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر اراده قوى باشد، هيچ بدنى براى انجام دادن كار، ناتوان نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821057962




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخطار سازمان محيط‌زيست به اهالي سرخه‌حصار


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: اخطار سازمان محيط‌زيست به اهالي سرخه‌حصار
عكس: آكو سالميگروه جامعه- «حقوق محيط‌زيست و تعالي همه‌جانبه كشور» عنوان همايشي است كه به مدت دو روز در تاريخ 19 و 20 خرداد ماه برگزار مي‌شود؛ همايشي كه به گفته مسوولان سازمان حفاظت محيط‌زيست فرصتي فراهم مي‌كند تا كساني كه دغدغه‌ محيط‌زيست دارند، گرد هم آيند و پيرامون كاستي‌هاي حقوق محيط‌زيست چاره‌انديشي كنند.


احمدعلي حسن‌زاده، مديركل دفتر حقوقي سازمان حفاظت به همراه علي مهاجري، نماينده معاونت آموزش قوه قضائيه در جمع خبرنگاران حاضر شدند تا در اين باره توضيحاتي ارائه كنند. حسن‌زاده اهتمام قواي سه‌گانه و گسترش فرهنگ حفاظت از محيط‌زيست را در كنار ارائه راهكارهاي عملي در زمينه اصل 50 قانون اساسي از مهمترين دلايل برگزاري اين همايش برشمرد. او در ادامه به رويكرد قانوني حفاظت از محيط‌زيست در برنامه‌هاي اول، دوم و سوم توسعه اشاره كرد و گفت: «در برنامه چهارم نيز با تنفيذ برنامه سوم توسعه برخلاف برنامه‌هاي پيشين يك «فصل» به محيط‌زيست اختصاص داده شده و با توجه به جايگاه «محيط‌زيست» بر آن شديم كه همايشي با مشاركت قواي سه‌گانه برگزار كنيم.» در ادامه علي مهاجري مشاور معاونت آموزش قوه قضائيه با اشاره به جايگاه محيط‌زيست در نظام حكومتي ايران، اصل 50 قانون اساسي را به عنوان قانون «مادر» قلمداد كرد و آن را برگرفته از نگاه ديني دانست. او نقش دستگاه قضايي را در پايداري محيط‌زيست از طريق اعمال قضايي عنوان كرد و اين اقدامات را از جمله وظايف دادسراها و دادگاه‌ها برشمرد: «قوانين و مقررات حوزه محيط‌زيست با تصميمات مراجع قضايي عينيت مي‌يابند و در دادسراها از طريق تعقيب متجاوزان و پيگرد كساني كه در سر هواي تعرض دارند صورت مي‌گيرد. به گفته مهاجري، قوانين به قوه قضائيه اجازه داده كه به گزارش‌هاي ماموران محيط‌زيست اعتبار گزارش ضابطين را بدهد و اين اعتبار دادن همان حيات بخشيدن به قانون است. دومين عرصه‌اي كه مهاجري از آن نام برد، عرصه پيشگيري است كه قوه قضائيه در آن نقش دارد. به نحوي كه سياست‌هاي رييس قوه قضائيه در ارتباط با حفظ محيط‌زيست در قالب بخشنامه‌هاي متعددي است كه در راستاي تشكيل شوراي حفظ بيت‌المال و اراضي ملي صادر كرده است. مهاجري گفت: «در راستاي تاكيدات مقام معظم رهبري و سياست‌هاي قضايي، قوه قضائيه در راستاي اقدامات آموزشي هم حركت مي‌كند؛ تا جايي كه رسيدگي به پرونده‌هاي زيست‌محيطي، رسيدگي علمي-تخصصي به پرونده‌ها، طراحي كارگاه‌هاي آموزشي براي داوطلبان امر قضا و كساني كه خود را براي تصدي قضاوت آماده مي‌كنند؛ درعين حال تهيه و تدوين بروشورهاي مرتبط با محيط‌زيست و برگزاري دوره‌هاي آموزشي استاني براي قضاتي كه به پرونده‌هاي زيست‌محيطي رسيدگي مي‌كنند، از جمله برنامه‌هايي است كه براي آموزش قضات طراحي شده‌‌اند.
پرونده‌هاي زمين‌خواري
پرونده‌هاي زمين‌خواري جزو سوالاتي بود كه خبرنگاران از ميزبانان اين مراسم پرسيدند، حسن‌زاده در اين خصوص گفت: بحث زمين‌خواري، بحث مفصلي است كه همه نيروها را به خود درگير كرده است، تا جايي كه اين موضوع به تعامل قوه‌‌مجريه و مقننه انجاميد و شعب ويژه‌اي نيز براي رسيدگي به اين پرونده‌ها طراحي شده است؛ به طوري كه 1000 هكتار از جاجرود از زمين‌خواران بازپس گرفته و ده‌ها هكتار از اراضي لواسانات نيز كه معادل 150 ميليارد تومان برآورد مي‌شود، رفع تصرف شد. در ادامه اين جلسه حسن زاده درباره پرونده زمين‌هاي سرخه‌حصار نيز گفت: دو دوره آگهي به روزنامه‌ها داده شد كه سومين دوره نيز در آينده‌اي نزديك داده خواهد شد و اين آخرين مهلتي است كه براي ترك اهالي اين منطقه به آنها داده مي‌شود. او در ادامه در خصوص لايحه تصويب عبور خط لوله سرخه‌حصار نيز گفت: او در حال رايزني هستيم و خط لوله سوخت از مناطق چهارگانه محيط‌زيست عبور نخواهد كرد و اين لايحه در كميسيون كشاورزي مجلس نيز به تصويب نخواهد رسيد.
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 344]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن