تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):لباس پاكيزه غم و اندوه را مى برد و موجب پاكيزگى نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819408472




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تهران به تمامي سوالات آژانس پاسخ داده است


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: تهران به تمامي سوالات آژانس پاسخ داده است
ايران همكاري‌هاي بسيار سازنده‌اي با آژانس بين‌المللي انرژي اتمي داشته و به تمامي سوال‌هاي طرح شده اين سازمان پاسخ گفته است.
به گزارش خبرگزاري ايرنا، محمدعلي حسيني، سخنگوي وزارت امور خارجه در جمع خبرنگاران با بيان اين مطلب گفت: با اين وجود عكس‌العمل منفي و غيرمنطقي تعداد معدودي از كشورهاي اروپايي قابل تامل است.
وي كه به سوالي درباره اظهارات اخير وزير امور خارجه ايتاليا درخصوص تحريم ايران از سوي همه كشورهاي اروپايي پاسخ مي‌گفت، افزود: ابتكار اخير ايران مبني بر ارسال بسته پيشنهادي، بيانگر عزم ايران براي رفع سوء‌تفاهمات موجود در مورد موضوع هسته‌اي صلح‌آميز كشورمان است، از اين رو، ما از كشورهاي اروپايي به ويژه كشورهاي دوست مانند ايتاليا انتظار داريم كه در خصوص اين اقدامات مثبت از خود واكنش نشان داده و براي كمك به حل مشكل و بازگشت موضوع از شوراي امنيت به محل اصلي آن يعني آژانس تلاش كند.
حسيني همچنين در پاسخ به سوالي در خصوص اظهارات مداخله‌جويانه و غيرمسوولانه اخير وزير امورخارجه كانادا مبني برنقض حقوق بشر در ايران اظهار كرد: دولت كانادا خود از نقض‌كنندگان واقعي حقوق بشر به شمار مي‌رود و پرونده اين كشور در تضييع حقوق اتباع خود بسيار سنگين است.
وي افزود: بنا براسناد منتشره از سوي نهادهاي نظارتي سازمان ملل متحد سال‌ها است كه حقوق بوميان كانادا از سوي دولت حاكم بر اين كشور مورد تعدي و تجاوز قرار گرفته و اين انسان‌ها در وضعيت نگران‌كننده‌اي به سر مي‌برند.
سخنگوي وزارت امور خارجه گفت: متاسفانه دولت كانادا در برابر قتل عام مردم مظلوم فلسطين كه همه روزه در سرزمين‌هاي اشغالي بدست دژخيمان صهيونيستي صورت مي‌گيرد و نقض آشكار حقوق مسلم و غير قابل انكار فلسطيني‌ها است، سكوت ابهام‌آميزي اختيار كرده و حتي به‌رغم خواست جامعه بين‌المللي، اين كشور به تمامي قطعنامه‌هاي صادره از سوي مجامع بين‌المللي درخصوص محكوميت رژيم غاصب صهيونيستي به دليل نقض بارز حقوق بشر در سرزمين‌هاي اشغالي راي مخالف داده است.
حسيني ادامه داد: ما معتقديم دولت كانادا بايد به جاي فرافكني و متهم كردن ساير كشورها به نقض حقوق بشر و صرف هزينه‌هاي گزاف براي تصويب قطعنامه‌هاي عليه آنها ترتيبي اتخاذ كند تا با صرف اين هزينه‌ها براي مردم بومي خود مقداري از آلام و دردهاي آنان را تسكين بخشد.
سخنگوي وزارت خارجه گفت: در همين رابطه به تازگي وزير امور خارجه ايران نيز با ارسال نامه‌اي براي بان كي مون، دبير كل سازمان ملل متحد خواستار رسيدگي سازمان ملل به وضعيت بوميان در كانادا شد.
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 352]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن