تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه نيّت درست داشته باشد، دل سالم و پاك دارد، زيرا سالم داشتن دل از وسوسه هاى شيط...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806760496




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خالد مشعل: براي آتش بس با اسرائيل 3 شرط داريم


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: خالد مشعل: براي آتش بس با اسرائيل 3 شرط داريم
رئيس دفتر سياسي جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) توقف كامل تجاوزات اسرائيل به غزه، پايان بخشيدن به محاصره و بازگشايي گذرگاه‌ها را به عنوان سه شرط اين جنبش براي آغاز آتش بس با رژيم صهيونيستي برشمرد.
رئيس دفتر سياسي جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) توقف كامل تجاوزات اسرائيل به غزه، پايان بخشيدن به محاصره و بازگشايي گذرگاه‌ها را به عنوان سه شرط اين جنبش براي آغاز آتش بس با رژيم صهيونيستي برشمرد.
خالد مشعل در پاسخ به اين سؤال كه تقريبا دو ماه پيش جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) آتش بس را پذيرفت اما اسرائيل هنوز واكنشي نشان نداده و آيا اين مي‌تواند حاكي از ضعف حماس باشد؟ ، اظهار داشت: تفكر و ايده آتش بس از زماني مطرح شد كه اسرائيل در حمله به شمال غزه در «جباليا» و «بيت لاهيا» شكست خورد و در نتيجه آمريكا مشوق مذاكرات آتش بس شد.
وي با بيان اينكه مصري‌ها اولين كساني بودند كه در اين زمينه اقدام به ميانجيگري كردند، تصريح كرد: ما با مصري‌ها همكاري كرديم و با اين شروط كه اسرائيل به طور كامل تجاوزات خود را عليه غزه متوقف كند، محاصره غزه پايان يابند و گذرگاه‌ها گشوده شود، آمادگي خود را براي مذاكرات آتش بس اعلام كرديم.
رئيس دفتر سياسي حماس با تاكيد بر اينكه اين موافقت از پيش تعيين شده از سوي ما نبود بلكه موافقتي مشروط بود، ادامه داد: اسرائيل تا اين لحظه هيچ پاسخ مثبتي در اين رابطه به ما نداده است و هنگاميكه اين رژيم نمايندگان خود را براي مذاكره با عمر سليمان رئيس دستگاه امنيتي مصر به قاهره فرستاد به دليل شكست در غزه بود.
مشعل با اعلام اينكه حضور ما در مذاكرات از موضع قدرت بود نه ضعف، در پاسخ به اين سؤال كه با توجه به عملي نشدن اين سه شرط برنامه حماس چيست؟ ، گفت: تا كنون موضع اسرائيل منفي بوده است. ما چند روز پيش به مصري‌ها اين موضوع را اطلاع داده‌ايم كه اسرائيل پاسخ شروط ما را نداده ولي ما همچنان بر شروط خود پافشاري مي‌كنيم.
وي در پاسخ به اين سؤال كه شما بارها اعلام كرده‌ايد كه اگر اسرائيل آتش بس را قبول نكند گزينه‌هاي ديگري را در دستور كار داريد و اين گزينه‌ها مشخصا چه مي‌باشد؟ عنوان كرد: ما دو جنگ اساسي داريم يكي مقاومت در برابر اشغالگري و دفاع از مردم فلسطين در قبال تجاوزات است كه مي‌توانيم اين را ادامه دهيم و دوم جنگ براي شكست محاصره غزه است كه ما در اين زمينه فعاليت‌هاي منطقه‌اي و بين‌المللي در سطح كشورهاي عربي انجام داده‌ايم.
رئيس دفتر سياسي حماس با بيان اينكه ما بر همه اين گزينه‌ها پافشاري مي‌كنيم تا محاصره شكسته شود و اگر نپذيرند ما گزينه‌هاي شخصي داريم، بيان كرد: ما به اجبار محاصره و بر خلاف ميل اسرائيل محاصره را خواهيم شكست.
مشعل همچنين با اصرار به اينكه در مورد گزينه‌ها در مقطع فعلي صحبت نخواهد كرد و در زمان مناسبي آنها را اعلام خواهد كرد، در پاسخ به اين سؤال كه آيا با ادامه بحران حماس با تشكيلات خودگردان وارد مصالحه خواهد شد؟ اظهار داشت: سازش با تشكيلات خودگردان فلسطين موضوع ديگري است و جايگزين مذاكرات شكستن محاصره غزه نيست و ربطي به هم ندارند.
وي افزود: اين يك مسئوليت داخلي فلسطين است و ما بر اين سازش پايبند خواهيم بود اما مشكل اينجا است كه رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين به دليل فشارهاي آمريكا و اسرائيل با ما در زمينه سازش همكاري نمي‌كند.
رئيس دفتر سياسي حماس در باره نتايج مذاكرات با هيات‌هاي اروپايي نيز تصريح كرد: اخيرا نماينده‌اي از فرانسه به غزه آمده و با برادران ما در جنبش حماس ديدار داشت و اين گوشه‌اي از تماس‌هايي از هيات‌هاي اروپايي با ما است.
مشعل دليل اساسي اين تماس‌ها را قانع شدن اروپايي‌ها در مورد نقش و تاثيرگذار حماس در امور فلسطين دانست و تاكيد كرد: اروپايي‌ها نمي‌تواند جنبش حماس را ناديده بگيرند و با آن تماس حاصل نكنند. ما هم از اين تماس‌ها استقبال مي كنيم.
وي در پاسخ به اين سؤال كه با توجه به مواضع اروپايي‌ها فكر مي‌كنيد آنها تا چه اندازه شما را براي برون رفت از اين بحران ياري كنند؟ عنوان كرد: برادران ما در ايران و كل جهان بدانند كه ما به هيچ كس اعتماد نمي‌كنيم ما فقط به خدا و بعد به خودمان اعتماد داريم و بعد از خدا نيز تنها به خودمان و جنبش مقاومت تكيه مي‌كنيم.
رئيس دفتر سياسي حماس با درخواست از ملت مسلمان براي پشتيباني از جنبش مقاومت، گفت: ما با همه گفت‌وگو مي‌كنيم و اين جزئي از تحركات و فعاليت‌هاي سياسي ما است و اين به معناي اين نيست كه ما به آنها اعتماد كامل داريم.
مشعل در پاسخ به اين سؤال كه با آغاز مذاكرات ميان سوريه و اسرائيل چه برنامه‌اي براي جنبش حماس اتخاذ خواهيد كرد و آيا از سوريه خارج خواهيد شد؟ اظهار داشت: رژيم صهيونيستي آرزوي برقراري رابطه با سوريه را دارد اما به نظر من طرف اسرائيلي در اين مذاكرات خيلي جدي نيست بلكه يك بازي سياسي به راه انداخته است.
وي با بيان اينكه دشمن صهيونيستي از سوريه مي‌خواهد كه روابط خود با ايران، حماس و حزب‌الله را قطع كرده و از آنها جدا شود، بيان كرد: برادران ما در سوريه آگاه هستند و نمي‌خواهند موضوع جولان را با قطع رابطه با فلسطين، ايران و حزب‌الله پايان دهند.
رئيس دفتر سياسي حماس در ادامه اخبار ديروز روزنامه "الشرق الاوسط" را مبني بر اينكه ايران از حماس خواسته به هيچ وجه با تشكيلات خودگردان مصالحه نكند و در صورت عدم مذاكرات مستقيم و غير مستقيم تمامي حمايت‌هاي خود از اين جنبش را تداوم خواهد بخشيد ، به صراحت رد و اعلام كرد: برادران ما در ايران هنگامي كه از ملت فلسطين و مقاومت آن حمايت مي‌كنند اين حمايت را بدون شرط و دخالت انجام مي‌دهند.
مشعل افزود: آنها به عنوان يك متحد و دوست وظيفه خود را انجام مي‌دهند و ما هم از آنها تشكر و قدرداني كرده و آنها را دوست داريم.
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 326]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن