تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه از رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله چيزى تقاضا مى‏شد، اگر ايشان آن را مى‏خواستن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815417351




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حضور 115 هزار دقيقه‌اي توليدات مراكز استان‌ها در شبكه‌هاي سراسري در سال 86


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: حضور 115 هزار دقيقه‌اي توليدات مراكز استان‌ها در شبكه‌هاي سراسري در سال 86
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: تلويزيون و راديو

در سال 86 بيش از 115 هزار دقيقه حضور برنامه‌هاي مراكز را در شبكه‌ي سراسري داشته‌ايم نزديك به 40هزار دقيقه آن توليدات نمايشي بوده است.

به گزارش ايسنا، سيدابوالحسن موسوي‌زاده، رييس كميسيون سيماي شانزدهمين جشنواره‌ي توليدات مراكز استان‌ها ضمن اعلام خبر فوق گفت: امروزه با افتخار شرايطي را داريم كه پيش از اين نداشتيم. ما همين امروز شاهديم كه سه سريال ما همزمان در شبكه‌هاي سراسري درحال پخش است كه اين به جز شبكه‌هاي جام‌جم است و نشان مي‌دهد كه كيفيت آثار به جايي رسيده است كه شبكه‌هاي سراسري امروز باكس ثابتي را براي اين آثار در نظر گرفته‌اند.

موسوي‌زاده خاطرنشان كرد: ما دوست داريم در آينده به جايي برسيم كه وقتي شبكه‌هاي 1و2و3 را مي‌بينيم واقعا شبكه‌ي ايران باشند نه شبكه‌ تهران؛ يعني كارهايي را درهمه‌ي زمينه‌ها ببينيم كه معرف مناطق مختلف ايران باشد.

وي درباره كيفيت آثار ارسالي جهت داوري در جشنواره‌ شانزدهم افزود: قابليت‌هاي كلي فعاليت در اين زمينه تغيير‌پذيرند و ما در تكنيك و محتواي ساخت اثر هر سال نوآوري را شاهديم. امسال هم كه سال نوآوريست و يكي از ملاك‌هاي ما درداوري اين است كه كپي‌سازي نشود و اثري كه مثلا سال گذشته ديده شده و صحنه‌ برآن گذاشته شده است مركز ديگر نرود آن‌را كپي بردارد.

موسوي‌زاده گفت: توليدات ما در استان‌ها متناسب با "افق رسانه" و "اقتضانات بومي و محلي" و "سند توسعه‌ استان" است و ماموريت صدا‌وسيماي هر استان در قالب اين سه محور است. اثري كه بخواهد اينها را با هم جمع بزند نياز به خلاقيت دارد و اين اصلا قابل كپي‌زدن نيست.

وي افزود: به‌ عنوان مثال ما براي يك مجموعه‌ تلويزيوني، يك سريال آپارتماني را در نظر نداريم، بلكه كار بايد به ‌گونه‌اي باشد كه از تيتراژ آغاز، موزيك متن و داستان آن، مخاطب را به‌ گوشه‌اي از كشور هدايت كند و اين المان‌ها حتما بايد دريك اثر لحاظ شود تا مورد توجه قرار گيرد.

شانزدهمين دوره‌ي جشنواره‌ي توليدات مراكز استان‌هاي صدا‌وسيما 27الي29 خرداد ماه سال جاري درشيراز برگزار خواهد شد.

***

اكبر رضايي: رمز ماندگاري رسانه "راديو" پويايست

نگاه ما در سال راديو بيشتر زيربنايي بوده است تا صرفا تبليغي و در مجموع روي بازنگري در تعاريف راديوهاي محلي و شهري و نوآوري در برنامه‌سازي كار كرده‌ايم.

اكبررضايي مسؤول كميسيون صدا‌ي شانزدهمين جشنواره‌ توليدات مراكز استان‌ها با بيان مطلب فوق افزود: در سال راديو ما در تعيين تعهدات صداي مراكز استاندارد‌سازي كرديم و از سال‌ قبل براي كيفيت‌دهي به كارها، تصميم‌ به نوآوري در سياست‌ها گرفتيم كه با اعلام سال 87 به‌عنوان سال نوآوري رسيدن به اين هدف براي ما سرعت بيشتري گرفت.

رضايي در بيان كيفيت فعاليت‌هاي صورت‌ گرفته در سال راديو در رسانه ملي گفت: ما در اين سال بودجه‌ راديويي مراكز را مدنظر داشتيم و در كنار آن آموزشي نيروي‌ انساني را در حال حاضر هم مشغول هماهنگي با مراكز استان‌ها هستيم تا اين كلاس‌ها در سال‌جاري براي عوامل برنامه‌ساز برقرار شود.

وي افزود: هم‌چنين استانداردها و ارزيابي عملكردها از طريق نرم‌افزاري كه معاونت برنامه‌ريزي در جهت شفافيت بيشتر طراحي كرده است، باعث افزايش بازدهي و كيفيت آثار و فعاليت راديو خواهد شد.

مسؤول كميسيون صداي جشنواره‌ توليدات مراكز استان‌ها با اشاره به دورنماي فعاليت راديو گفت: ما در راديو با ظهور رسانه‌هاي جديد با بحران مخاطب مواجهيم و براي تبديل اين بحران به فرصت بايد زحمات زيادي كشيده شود. ما بايد به‌گونه‌اي عمل كنيم كه راديو‌هاي استاني ما اين بحران را از سر بگذرانند و همه‌ فعاليت‌هاي سال ‌جاري در اين راستا بوده است و لازم است كه تمامي مراكز با اداره‌ كل صدا، همراهي داشته باشند.

وي خاطرنشان كرد: البته ويژگي‌هاي خاص راديو مانند گستردگي مخاطب، پرورش خلاقيت ذهني مخاطب و حتي اين‌كه تنها رسانه‌ايست كه مزاحم مخاطبش نمي‌شود و مخاطب درحين انجام كارهايش مي‌تواند با آن درارتباط باشد، موجب اين خواهد شد كه هيچ‌ رسانه‌اي جاي آن را نگيرد.

رضايي افزود: البته اين‌كه رسانه‌اي جايگزين راديو نشود مشروط به آن است كه برنامه‌سازان همت عالي را بكار ببندند تا طرح نويي شكل بگيرد و مخاطب احساس كند راديو پوياست؛ اين رمز ماندگاري رسانه‌ي راديو در ميان ديگر رسانه‌هاست.

انتهاي پيام
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 240]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن