تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعا كردن را در هنگام رقّت قلب غنيمت شمريد، كه رقت قلب، رحمت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820887498




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نيويورك تايمز : جنگ عراق شرم آورترين دوره تاريخي آمريكا است


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: نيويورك تايمز : جنگ عراق شرم آورترين دوره تاريخي آمريكا است
روزنامه آمريكايي نيويورك تايمز نوشت: دوره پنج ساله جنگ عراق، شرم آورترين دوره تاريخي آمريكا پس از جنگ ويتنام بوده است.
به گزارش شبكه خبر، روزنامه تايمز نوشت: جنگ عراق با حدود 3 تريليون دلار هزينه، به استثناي جنگ جهاني اول، در حال تبديل شدن به پرهزينه ترين جنگ در تاريخ بشر است.

اين روزنامه نوشت: بر اساس آخرين آمار و ارقام كه در كتاب جديد جوزف استيگليتز، دارنده جايزه صلح نوبل و ليندا بيلمز، استاد دانشگاه هاروارد، به رشته تحرير در آمده است، جنگ عراق تا كنون با توجه به نرخ تورم، دو برابر بيش از "جنگ جهاني اول" و 10 برابر بيش از "جنگ خليج فارس" هزينه در برداشته است.

تايمز افزود: بر اساس آمار ارائه شده در اين كتاب، به انضمام اين هزينه مادي، هزينه انساني اين جنگ نيز براي آمريكايي ها تكان دهنده است و به غير از قربانيان عراقي، تاكنون بيش از 4 هزار نظامي آمريكايي در جنگ عراق كشته و 30 هزار نفر ديگر مجروح شدند. اوضاع روحي رواني نظاميان ديگر نيز كه براي جنگيدن به شهرهاي مختلف عراق اعزام مي شوند، بسيار آسيب پذير اعلام شده و هيچيك از جنگ هاي آمريكا به اندازه جنگ عراق، هزينه مالي و جاني نداشته است.

اين روزنامه آمريكايي همچنين با اعلام اين كه "دولت آمريكا افزون بر جنگ در ميادين عراق يك جنگ نامريي را نيز در داخل آمريكا هدايت مي كند"، افزود: دولت بوش در داخل آمريكا با پنهان كردن واقعيت هاي تكان دهنده جنگ كه در خارج از مرزهاي اين كشور در جريان است، اين گونه وانمود مي كند كه هيچ اتفاقي نيفتاده است يا در شرف وقوع نيست.

"نيويورك تايمز" نوشت: بوش بيش از ديگر دولتمردان آمريكا به تعطيلات مي رود و براي جلب نظر مردم خسته از جنگ آمريكا، از يك سو ماليات ها را كاهش مي دهد و از سوي ديگر، نسل جديد را براي حضور در عراق ترغيب مي كند و خود به گونه اي مشغول زندگي عادي خود است كه گويا اتفاقي نيفتاده است.

"نيويورك تايمز" تصريح كرد: جرج بوش تلاش كرده است جنگ واقعي و درد و رنج نظاميان آمريكايي و خانواده هاي آنها از جنگ عراق را از ديد افكار عمومي پنهان كند.

اين روزنامه همچنين نوشت: شمار خودكشي ها در بين نظاميان آمريكايي كه از جنگ عراق باز مي گردند، رو به افزايش است و به گفته مقامات رسيدگي كننده به امور نظاميان كهنه كار آمريكا، مسئولان دولتي، ماهانه با هزار نظامي مواجه اند كه قصد خودكشي دارند.
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 254]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن