تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 3 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):لباس پاكيزه غم و اندوه را مى برد و موجب پاكيزگى نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812381539




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

متكي در گفتگو با شبكه الجزيره: آمريكا به خريد نفرت پايان دهد


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: متكي در گفتگو با شبكه الجزيره: آمريكا به خريد نفرت پايان دهد
جام جم آنلاين: وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران با بيان اينكه آمريكايي ها همچنان با سياست هاي اشتباه خود در منطقه نفرت وانزجار منطقه رامي خرند، ابراز اميدواري كرد عقلاي به اين تجارت پرهزينه پايان دهند. اگر آمريكاييها در اجراي سياستهاي اشتباه خود درعراق و منطقه شكست خورده اند نبايد به دنبال مقصر بگردند.


به گزارش مهر ، منوچهر متكي وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران پس از ديدار با امير قطر در گفتگو با شبكه الجزيره به سوالات مختلف اين شبكه پاسخ داد .

غسان بن جدو به عنوان مصاحبه گر اين برنامه از متكي پرسيد كه برخي كشورهاي عربي از سياستهاي ايران درلبنان ، عراق و مسئله فلسطين انتقاد مي كند و شما را متهم دخالت مي كند نظر شما چيست؟ ، وزير خارجه گفت: فكر نمي كنم كه چنين تصوري و تلقي وجود داشته باشد ايران روابط خوب با كشورهاي عرب منطقه ازجمله مصر، عربستان دارد، تهران مي خواهد گفتگوهاي سازنده اي با اتحاديه عرب داشته باشد.

وي افزود: ايران خواهان آغاز فصل جديدي از همكاري ها با شوراي همكاري خليج فارس است. ما معقتديم كشورهاي عربي بايد خود مشكلاتشان را حل كند بدون اينكه بخواهند از خارج ازمنطقه كمك بگيرند ما بسيار خوشحال مي شويم كه كشورهاي عربي براي حل مشكلاتشان تصميم گيري كنند و ما نيز سعي كرديم با همه طرفها در منطقه در تماس باشيم و ضمن خودداري در امور اين كشورها رايزني هايي را براي حل مشكلات منطقه انجام داده و مي دهيم ، بويژه درمسائل لبنان ما تلاش هاي زيادي را براي نزديك كردن همه گروهها انجام داده ايم.

متكي گفت: سياستهاي ايران كاملا شفاف است، ما در مسئله فلسطين از انسجام همه گروهها حمايت مي كنيم ما با سعود الفيصل و وزير امور خارجه عربستان و شيخ حمد بن جاسم وزير خارجه قطر ديدار كرديم و مسئله مشتركي كه با اين دو مقام بررسي كرديم بحث فلسطين بود. يكي از بحث هاي اصلي ما راههاي نزديك كردن حماس و فتح به يكديگر و وحدت گروههاي فلسطيني بود.

خبرنگار الجزيره پرسيد اما شما از همه گروهها حمايت نمي كنيد و به طور مشخص از حماس جانبداري مي كنيد؟ متكي درپاسخ گفت: ما بر عكس از مقاومت ملت فلسطين و همه گروهها عليه رژيم صهيونيستي حمايت معنوي داريم. ما رژيم صهيونيستي را به رسميت نمي شناسيم و بيش از 30 سال است كه از مسئله فلسطين حمايت مي كنيم و به اين سياست اصولي ادامه خواهيم داد.

وي گفت: ما بارها تاكيد كرديم مسئله فلسطين بايد با برگزاري رفراندومي با حضور ساكنان اصلي آن اعم از مسلمان ، يهودي ومسيحي حل شود ، ما از وحدت گروههاي فلسطيني حمايت مي كنيم اما تصميم گيري گروههاي فلسطيني به خود آنها ارتباط دارد و ما دخالتي نمي كنيم.

متكي در ادامه سياست غرب در قبال مسائل فلسطين را دوگانه توصيف كرد و گفت: شما برخورد دوگانه غرب را در موضوع انتخابات اخير فلسطين ديديد. حماس در انتخابات اخير فلسطين آراي ملت فلسطين را بدست آورد، اما غرب در قبال اين مسئله رفتار دوگانه اي در پيش گرفت ودولت برآمده از آراي برآمده از ملت فلسطين را تحريم كرد.

وزير امور خارجه افزود: موضع ما در فلسطين روشن است ما از وحدت همه جريانهاي فلسطيني حمايت مي كنيم ما در حال حاضر با طرفهاي عربي رايزني مي كنيم كه فردا نگويند كه شما دخالت مي كنيد . ما در تماس ها با دوستان عرب نقطه نظرات و طرحهايي سازنده اي ارائه مي كنيم در مسئله لبنان و توافق دوحه از قبل با قطر در تماس بوديم از ابتداي تشكيل نشست دوحه با شيخ حمد بن جاسم وزير امورخارجه قطر در تماس بوديم .

وي ياد آور شد: وقتي اجلاس برگزار شد دو روز اول روزهاي نسبتا سختي بود اما دوستان قطري را به ادامه فعاليتها ترغيب كرديم و خوشبختانه با توصيه ما و برخي دوستان ديگر به نتيجه اي كه امروز همه ملت لبنان و گروهها خوشحال هستند رسيده ايم .

متكي در پاسخ به خبرنگار شبكه الجزيره كه بار ديگر تكرار كرد برخي شما را به دخالت در امور لبنان و عراق و فلسطين متهم مي كنند، گفت: امروز من در مراسم انتخاب رئيس جمهور جديد لبنان به اين كشور دعوت شدم همچنين در برنامه ملاقات من تقريبا همه جريانهاي اصلي لبنان از جمله آقاي سينيوره ، سعد الحريري، ميشل عون، نبيه بري حضور دارند، بر اين اساس اين تلقي و برداشت كه ايران در لبنان از اين جريان خاص حمايت مي كند تلقي اشتباهي است و عملكرد ما خلاف آن را ثابت مي كند.

وي با رد اتهامات وارده مبني بر دخالت ايران در عراق گفت: ما در عراق با تمام جريانهاي درون حاكميت ارتباط داريم بهترين رابطه را با كردها، دولت نوري المالكي نخست وزير ، محمود المشهداني رئيس مجلس و اهل سنت عراق داريم. با همه گروههاي كه در چارچوب دولت عراق تلاش مي كنند ارتباط و همكاري داريم و از آنها حمايت مي كنيم . ما از روند سياسي عراق ودولت سازي حمايت كرده و به حمايتهاي خود ادامه مي دهيم و مواضع شفاف و اشكاري داريم .

متكي با رد اتهامات واهي آمريكا عليه ايران گفت: اگر آمريكاييها در اجراي سياستهاي اشتباه خود درعراق و منطقه شكست خورده اند نبايد به دنبال مقصر بگردند.

وزير امورخارجه جمهوري اسلامي ايران تاكيد كرد: آمريكايي ها همچنان با سياست هاي اشتباه خود درمنطقه نفرت وانزجار منطقه رامي خرند واميدواريم عقلاي آمريكا با تجديد نظر در اين سياستهاي اشتباه به اين تجارت پرهزينه يعني خريد نفرت هاي منطقه پايان دهند.
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 312]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن