تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):حق بزرگ‏تر خداوند اين است كه او را بپرستى و چيزى را با او شريك نسازى، كه اگر خال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805374073




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خالد مشعل: آمريكا بايد در انتظار شكست ديگري در خاورميانه باشد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: خالد مشعل: آمريكا بايد در انتظار شكست ديگري در خاورميانه باشد
خبرگزاري فارس: رهبر جنبش حماس معتقد است، واشنگتن تلاش مي كند تا فلسطين و اسرائيل توافق‌نامه‌اي را كه از سوي آمريكاييان ديكته شده امضاء كنند تا دولت بوش به موفقيت سياسي براي افزايش اعتبار جمهوري خواهان دست يابد، هرچند بايد در انتظار شكست ديگري باشد.


خالد مشعل، رهبر جنبش حماس در مصاحبه اي اختصاصي با خبرنگار روزنامه «راسيسكايا گازيه تا» به ارزيابي از روند اوضاع كنوني حل و فصل مناقشه فلسطين- اسرائيل و دورنماي برگزاري كنفرانس بين المللي مسائل خاورميانه در مسكو پرداخت.
نخستين سوال اين بود كه آيا طرح برگزاري كنفرانس مسكو بالاخره تحقق مي يابد يا خير و مهمتر از آن اينكه گروه چهار ميانجي بين المللي در حل و فصل مناقشه خاورميانه، يعني روسيه، امريكا، اتحاديه اروپا و سازمان ملل متحد، پيشنهاد واقعي براي رفع اختلافات طرفين و برون رفت از بن بست موجود دارند يا خير؟
مشعل در پاسخ گفت : «مواضع آمريكا در اين رابطه كاملا واضح است. در اين كشور بخوبي مي دانند زماني كه روند مسئله اي به خوبي پيش نرود، چگونه بلافاصله به سمت ديگري تغيير جهت بدهند. نگاه كنيد زماني كه دولت بوش متوجه شد كه بحران عراق بدون نتيجه به درازا كشيده شده است، بلافاصله مسئله حل و فصل مناقشه فلسطين- اسرائيل را مطرح كرد. مطمئنا اين سياست در روند اوضاع تاثير مي گذارد. جورج بوش هرچند به سختي،‌ ولي موفق شد تا قطعنامه اي را در كنفرانس بين المللي آناپوليس به تصويب برساند كه بيشتر از همه براي آمريكاييان ضرورت داشت. البته در شرايط كنوني مشخص شده است كه اين توافقات صرفا به روي كاغذ باقي مانده اند.»
رهبر حماس افزود: «البته در مورد كنفرانس بين المللي مسائل خاورميانه در مسكو بايد گفت كه داراي اهميت زيادي است. ولي مسئله مهمتر آن است كه آيا سازمان دهندگان آن مي توانند به واقع امر ارزيابي مبتني بر حقيقتي از روند اوضاع در منطقه داشته باشند كه به سمت جانبداري از يكي از طرفين مناقشه تمايل نداشته باشد؟»
وي تاكيد كرد: «من مطمئنم كه روسيه برخلاف آمريكا مي تواند چنين ارزيابي داشته باشد. آمريكاييان در واقع از زاويه ديد خود به مناقشه خاورميانه مي نگرنند. آنها مي خواهند تنها چيزي را ببينند كه دلشان مي خواهد. به همين دليل در هر صورت با برگزاري كنفرانس مسكو مخالفت مي كنند و نگران اين مسئله هستند كه روسيه بتواند كنفرانسي با نتيجه مشخص تر برگزار كند و اين به منزله آن خواهد بود كه نقش اين كشور در خاورميانه بشدت افزايش يابد.»
مشعل خاطر نشان ساخت: «اسرائيل هم به هرحال مخالف برگزاري كنفرانس مسكو است. ولي اين در حالي است كه تمامي سياستهاي آمريكا براي يك بعدي كردن روند حل و فصل مناقشه فلسطين- اسرائيل با شكست مواجه شده است. زمان در حال تغيير است، ولي متاسفانه سياست آمريكا، همان سياست قبلي باقي مانده است.
وي افزود: «ما نه تنها در حال حاضر، بلكه در آينده نيز روي شركت روسيه در حل و فصل اين مناقشه اصرار خواهيم داشت. كنفرانس مسكو بايد برگزار شود. گذشته از آن روسيه بايد نقش تعيين كننده اي در آن داشته باشد. من مطمئن هستم كه نقش روسيه در منطقه در حال افزايش است. كشور شما داراي دوستان بسياري در خاورميانه است.»
رهبر حماس در ارزيابي از مواضع محمود عباس، رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين گفت:‌ «عباس به معني تمامي ملت فلسطين نيست. وي در حال حاضر داراي مشكلات داخلي زيادي است كه مانع از انعقاد پيمان صلح مي شود. او بايد داوطلبانه در كنفرانس مسكو شركت كند، همانطور كه نمايندگان اسرائيل نيز بايد به مسكو بيايند،‌ البته نبايد نشست مسكو را به مكاني براي رد و بدل كردن اتهامات مختلف تبديل كنند. اين مسئله اي است كه در اروپا درك بهتري از آن مي شود.»
خبرنگار روزنامه «راسيسكايا گازيه تا» پرسيد: «بسياري از رسانه هاي گروهي غربي و روسي مي نويسند كه براي موفق بودن نشست مسكو بايد حماس شروطي را اجرا كند، ‌از جمله اسرائيل را رسما به رسميت بشناسد و حتي خبر داده اند كه شما اين كار را كرده ايد...»
خالد مشعل پاسخ داد: «بلافاصله بگويم كه ما چنين اظهاراتي را نكرده و نخواهيم كرد. پيشنهادات ما اين است: در مرحله نخست ما حاضر به انعقاد پيمان صلح موقت با اسرائيل هستيم و حاضريم موجوديت دولت يهود در سرزمين فلسطينيان را در چارچوب مرزهاي قبل از سال 1967 بپذيريم. ولي تاكيد مي كنم كه اين به منزله آن نيست كه دولت اسرائيل را به رسميت بشناسيم.»
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا همه فلسطينيان از موضع گيري كنوني شما حمايت مي كنند، گفت: «بله، اين نخستين برنامه سياسي است كه فلسطينيان متفقأ با آن موافقند. اين امكان خوبي را براي اسرائيل فراهم مي كند، هرچند در آمريكا آن را قبول ندارند، در صورتي كه موضع گيري ما دقيقا بر يك اصل دموكراسي و همانا وحدت نظر همه مردم فلسطين بنا نهاده شده است. اين چيزي است كه در غرب آن را فراموش كرده اند.»
رهبر جنبش حماس تاكيد كرد امروزه نبايد افكار عمومي را ناديده گرفت و تنها روي سياستمداران تكيه كرد. اين راه به جايي نخواهد انجاميد و هر رهبر فلسطيني هم كه حاضر به دادن امتياز به اسرائيل و آمريكا شود، مطمئن باشيد كه شكست خواهد خورد و در ميان مردم جاي نخواهد داشت.
خالد مشعل در مورد امكان اقدامي از سوي آمريكا و اسرائيل بر ضد حماس گفت:‌ «اسرائيل و آمريكا تلاش مي كنند تا شكاف بين جنبشهاي سياسي فلسطيني بيشتر شود و به محمود عباس اجازه نمي دهند تا با حماس آشتي كند. محاصره نوار غزه نيز همچنان ادامه خواهد يافت و اعمال فشار نظامي نيز افزايش مي يابد. ولي اين را نبايد فراموش كرد كه نظاميان اسرائيلي هر روز متحمل شكستهاي بيشتري در غزه مي شوند.»
وي افزود: «ما مطمئن هستيم كه تا پايان سال جاري واشنگتن تلاش مي كند تا فلسطينيان و اسرائيليان توافق نامه اي را كه اصول آن از سوي آمريكاييان ديكته شده است، امضاء كنند. دولت بوش به اين نياز دارد كه به موفقيت سياسي قابل توجهي دست يابد تا اعتبار جمهوري خواهان را افزايش دهد، البته آنها بايد در انتظار شكست ديگري باشند.»
انتهاي پيام/.
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 413]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن