تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805441161




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سه خبر از شانزدهمين جشنواره توليدات مراكز استاني


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: سه خبر از شانزدهمين جشنواره توليدات مراكز استاني
خبرگزاري فارس:سه خبر از شانزدهمين جشنواره توليدات مراكز استاني كه 27 تا30 خردادماه سال جاري در شيراز برگزار مي‌شود،منتشر شد.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي امور مجلس و استانهاي صداوسيما،سيد ابوالحسن موسوي‌زاده؛رييس كميسيون سيماي شانزدهمين جشنواره توليدات مراكز استاني گفت: اگر بخواهيم جشنواره توليدات مراكز استانها را در يك كلام تعريف كنم بايد گفت جشنواره ما جشنواره‌ايست كه از منظر مخاطب تصميم‌گيري و داوري مي‌كند.
وي با اشاره به روند جذب آثار ارسالي به جشنواره گفت: ما ابتدا آثار را در كميته‌هاي ارزيابي مورد بررسي قرار مي‌دهيم و امسال هم 4600 برنامه را از مراكز استانها تقاضا كرديم، اين درخواست به تناسب ميزان تعهد هر استان بوده است .
موسوي زاده افزود: در بين اين آثار ، آن دسته از برنامه‌هايي كه امتياز بالاي 65 را كسب كنند به جشنواره خواهند رسيد. امسال از 500 برنامه به هيئت انتخاب رسيدند و از آن ميان هم 260 اثر موفق به راهيابي به مرحله داوري شدند. اين آمار نشان دهنده افزايش سطح كيفي آثار ارسالي از مراكز استانهاست.

*اكبر رضايي؛ مسئول كميسيون صداي شانزدهمين جشنواره توليدات مراكز استانها گفت: حضور گسترده و قوي توليدات استاني در شبكه‌هاي سراسري كه امروز شاهدش هستيم يكي از ثمرات اين جشنواره است. ما امروز با افتخار مي‌بينيم كه امروز بيش از9% برنامه هاي شبكه هاي سراسري را مراكز استانها تأمين مي‌كنند و اين رقم قابل ملاحظه‌اي ست.
رضايي درباره اهداف برگزاري جشنواره هم گفت: در وهله نخست اين نكته قابل ذكر است كه نگاه كلي جشنواره معطوف به استانها و فرهنگ هاي منطقه اي است. ويژگي هاي محلي و بومي جزء اصلي كار ماست و اين شاخص ها در همه عرصه ها بايد نشان داده شود . در يك كلام فرم و محتواي آثار در اين جشنواره بايد استاني باشد .
رييس كميسيون صداي جشنواره شانزدهم درباره ارزيابي آثار ارسالي در اين دوره گفت: امسال در دو جهت جشنواره اي متفاوت از قبل خواهيم داشت ؛ هم از لحاظ كمي و هم از لحاظ كيفي؛ در جشنواره شانزدهم حدود 510 اثر را بازشنوي كرديم و علي‌رغم سختگيري خاصي كه در داوري اين دوره لحاظ كرديم ،تعداد جوايزي هم كه به اين آثار اختصاص داديم به بيشترين حد خود رسيده است. اين نشان از رشد توأمان كيفيت و كميت در آثار رسيده از مراكز دارد و با توجه به فعاليت هايي كه در سال راديو صورت گرفته است مي توان آنرا موجب اين ارتقاء و حتي سرعت در ارتقاء دانست .
رضايي با اشاره به تفاوت اهداف برگزاري جشنواره راديو با جشنواره توليدات مراكز استانها گفت: اساس فعاليت جشنواره راديو، شبكه‌هاي سراسري است نه استاني و حتي از دو سال پيش شاهديم كه اين جشنواره بين المللي هم شده است اما اينها در حيطه‌كاري جشنواره استان ها قرار نمي‌گيرد. در ضمن اگر اثر فاخري در استانها توليد شود محدوديتي براي شركت دادن آن در جشنواره بين المللي راديو وجود ندارد.
وي افزود: ما در جشنواره توليدات استاني نگاهمان بيشتر استانش است ولي در جشنواره راديو نگاه سراسري و ملي است و همين زاويه نگاه است كه نوع برگزاري دو جشنواره را متفاوت مي كند و عملاً آنچه ما بعنوان هدف در نظر گرفته‌ايم با جشنواره راديو متفاوت است و نمي توان اين دو جشنواره را بعنوان دو حركت موازي در نظر گرفت.
عليرضا پويا؛ مسئول كميسيون تحقيقات و پژوهش شانزدهمين دوره جشنواره توليدات مراكز استانها گفت: جشنواره مراكز استانها ،‌ بخصوص در سالهاي اخير به خوبي توانسته جايگاه خودش را پيدا كند و من تصور مي كنم هرچه پيش مي رويم بصورت سالانه اثر بخشي جشنواره بر فعاليت هاي سازمان در مراكز استانها افزايش پيدا مي‌كند.
وي با اشاره به آثار پژوهشي ارائه شده به جشنواره گفت: در بخش تحقيقات يك نوع رقابت سالم و مفيد در حال حاضر ايجاد شده است به نحوي كه در كنار انگيزه معمولي كه در مراكز براي توليد و برنامه سازي در راستاي سياستگذاري هاي سازمان وجود دارد ، جشنواره انگيزه مضاعفي ايجاد كرده است به اين معنا كه وقتي همكاران پژوهش استانها مي دانند هر ساله اين آثار مورد داوري دقيق قرار مي گيرد و به آثار برتر جوايز و امتيازاتي تعلق مي گيرد زمينه خوبي براي افزايش انگيزه همكاران فراهم مي آيد.
پويا با اشاره به «توليد پژوهش محور» كه ازدو سال گذشته به عنوان شعار اصلي جشنواره اعلام شده است خاطرنشان كرد: آثار اين امر اكنون ظاهر شده ، به نحوي كه بخش تحقيقات جشنواره استانها در حال حاضر در نوع خودش بسيار با اهميت تلقي مي شود.
وي درباره لزوم برگزاري جشنواره توليد مراكز استانها گفت: اولاً هر فعاليت‌ سازمان يافته اي بايد با ايجاد انگيزه در همكاران توام باشد و ما بايد از هر طريقي براي همكارانمان ايجاد انگيزه كنيم. ثانياً در فعاليت ها بايد كيفيت را ارتقاء دهيم. ثالثاً محيط اجتماعي و فرهنگي مخاطبانمان را بايد به خوبي بشناسيم و درنهايت اينكه فضاي رقابتي بوجود آمده با رسانه‌هاي ديگر كه مدام هم در حال توسعه است را بايد درك كنيم؛ برگزاري يك جشنواره هدفمند و با برنامه‌ريزي مي تواند در هر 4 زمينه رسانه ملي را كمك كند.
رئيس كميسيون پژوهش و تحقيقات شانزدهمين دوره جشنواره توليدات مراكز استانها درباره آثار ارسالي به اين كميسيون گفت: آثار پژوهشي را بر مبناي روش تحقيق به چهار دسته تقسيم كرده ايم‌‌؛ دسته اول تحقيقات پيمايشي است كه عمدتاً نظرسنجي‌ها و افكارسنجي‌ها را شامل مي‌شود ، دسته دوم تحقيقات اسنادي است كه با روش كتابخانه اي و اسنادي صورت مي‌گيرد و بيشتر اهداف راهبردي دارد و اگر هم اهداف كاربردي داشته باشد كاربردهايش محدود به يك برنامه نيست.
وي در انتها گفت: دسته سوم تحقيقات كاربردي به معناي برنامه‌اي است كه اصطلاحاً تحقيقات برنامه‌اي هم گفته مي‌شود و تحقيقاتي را شامل مي‌شود كه براي پشتيباني از يك برنامه و تهيه خوراك فكري يك برنامه صورت گرفته‌اند . دسته چهارم تحليل محتوا است، يعني برنامه هاي پخش شده با روش تحليل محتوا پيام خواني شده و اجزا پيام در آنها مورد مطالعه قرار مي‌گيرد.
انتهاي پيام/
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 335]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن