تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه امساك از خوردن وآشاميدن نيست بلكه روزه،خوددارى ازتمامى چيزهايى است كه خداوندسبحان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805286203




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هم‌انديشي روابط فرهنگي و تمدني ايران و آفريقا برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: هم‌انديشي"روابط فرهنگي و تمدني ايران و آفريقا" برگزار شد
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: گفت و گوي تمدنها

دكتر مهدي مصطفوي، مشاور رييس‌جمهور در مراسم هم‌انديشي"روابط فرهنگي و تمدني ايران و آفريقا" بر توسعه و گسترش روابط فرهنگي با ملت آفريقا و بر امنيت و بهروزي و پيشرفت قاره آفريقا تاكيد كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين هم‌انديشي كه سفيران كشورهاي كنيا و سيرالئون نيز حضور داشتند، رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي آغاز روابط ديرينه ايران و قاره آفريقا را در زمان سلسله‌هاي پادشاهي ايران قبل از اسلام (هخامنشيان، اشكانيان و ساسانيان) عنوان كرد و تقارن گسترش فرهنگ و تمدن ايران در شمال آفريقا را در قرون اوليه هجري دانست.

مصطفوي با اشاره به تنوع فرهنگ‌ها در آفريقا كه يكي از شاخص‌ترين مناطق در جهان است، گفت: قاره آفريقا از نظر دارا بودن زبان‌هاي گوناگون قومي و تنوع قبايل نيز يكي از شاخص‌ترين بخش‌هاي جهان معاصر به شمار مي‌رود، به گونه‌اي كه اين گوناگوني فرهنگي در بسياري از اوقات موجبات حيرت و شگفتي دانشمندان را فراهم آورده است.

وي افزود: اين در حالي است كه به جرات مي توان گفت قاره آفريقا به ويژه در شمال و شرق اين سرزمين پهناور از دير باز نقش مهمي در روابط خارجي ايران داشته و بخش قابل توجهي از معادلات تاريخ مناسبات خارجي ايران در ادوار مختلف را، ارتباط با قاره آفريقا تشكيل داده است.

مشاور رييس‌جمهور با اشاره به رويكرد نوين ايران به قاره آفريقا پس از پيروزي انقلاب اسلامي ايران و تاكيد حضرت امام‌خميني (ره) و مقام معظم رهبري بر توسعه مناسبات سياسي، فرهنگي و اقتصادي جمهوري اسلامي ايران با كشورهاي اين قاره، افزود:گسترش روابط ايران و كشورهاي مختلف آفريقايي در دهه‌هاي 1360و1370و افتتاح ده‌ها سفارت و رايزني و حوزه‌هاي علميه در بخش‌هاي شمال، غرب و شرق اين قاره ازگسترش و ادامه روند توسعه مناسبات جمهوري اسلامي ايران با ملت عزيز آفريقا دارد.

مصطفوي در ادامه با اشاره به سفر مقامات عاليرتبه جمهوري اسلامي ايران به قاره آفريقا تاكيد كرد: سفر حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رييس‌جمهور وقت (1364)، سفر حضرت آيت الله هاشمي رفسنجاني (1375) وحجت‌الاسلام و المسلمين خاتمي، رييس‌جمهور وقت و هم‌چنين سفر دكتر محمود احمدي‌نژاد، رييس‌جمهور كشورمان به چند كشور آفريقايي و حضور در اجلاس اتحاديه آفريقا (1385) و آغاز فعاليت جهاد سازندگي در برخي از كشورهاي آفريقايي و امضاي موافقت‌نامه‌ها و يادداشت تفاهم‌هاي گسترده سياسي، فرهنگي و اقتصادي و رويكرد نوين ايران براي گسترش روابط تجاري با اين قاره و هم‌چنين تاسيس ستاد عالي آفريقا و گسترش روابط با آفريقا در دستور كار دولت در راستاي كمك به مردم محروم و ستمديده اين قاره كهن، نشانه‌اي از حس بشر دوستانه، خيرخواهانه و تعاملات مثبت و احترام به ملت بزرگ و ستمديده آفريقاست.

رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي در ادامه با تاكيد بر وجود پتانسيل و ظرفيت‌هاي عظيم فرهنگي تمدني در اين قاره جهت توسعه مناسبات ايران با كشورهاي مختلف آفريقا، تصريح كرد: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي به عنوان متولي اصلي فعاليت‌هاي جمهوري اسلامي ايران در سرتاسر جهان نقش مهمي در ارتقاي سطح مناسبات فرهنگي با كشورهاي مختلف اين قاره پهناور ايفا كرده است.

در اين مراسم سفيران كشورهاي سيرالئون و كنيا و هم‌چنين قادري، رييس گروه مطالعات آفريقاي وزارت امور خارجه، دكتر بيگدلي، استاد دانشگاه شهيد بهشتي، خانم دكتر نصيري، عضو هيات علمي مركز مطالعات آفريقاي دانشگاه تربيت‌مدرس و دكتر عرب احمدي، مسوول گروه مطالعات آفريقاي مركز مطالعات فرهنگي و بين‌المللي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي به سخنراني پرداختند.

انتهاي پيام
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 334]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن