تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر بنده‏اى بخواهد چيزى بخواند يا كارى انجام دهد و بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812948415




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نمايشگاه مقاومت و ايثار آغاز شد بهرام كلهرنيا: نگاه عملگراي افراطي، سازمان‌ها را به برپايي نمايشگاه پوستر جذب ‌كرده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: نمايشگاه "مقاومت و ايثار" آغاز شد بهرام كلهرنيا: نگاه عملگراي افراطي، سازمان‌ها را به برپايي نمايشگاه پوستر جذب ‌كرده است
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - هنرهاي تجسمي

عصر روز گذشته، به‌مناسبت سال‌روز فتح خرمشهر، در موزه‌ي هنرهاي ديني امام علي (ع) نمايشگاه پوستر "مقاومت و ايثار" برپا شد.

به گزارش خبرنگار بخش هنرهاي تجسمي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مراسم گشايش اين نمايشگاه با حضور مسؤولان فرهنگي بنياد شهيد و امور ايثارگران همراه بود.

اين نمايشگاه شامل 70 پوستر از نسل جوان و پيشكسوتان در عرصه طراحي گرافيك كه سالن طبقه دوم حوزه امام علي (ع) را به خود اختصاص داده است.

نمايشگاه يادشده، به‌همت معاونت پژوهشي و امور فرهنگي بنياد شهيد و امور ايثارگران سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران و در راستاي برنامه‌هاي سال‌روز آزادسازي خرمشهر در تهران برپا شده است.

دبير نمايشگاه "مقاومت و ايثار" به خبرنگار ايسنا گفت: به‌دليل فشردگي زمان مجبور شديم، كه براي سياست‌گذاري و برپايي نمايشگاه به يك موضوع كلي و عمومي فكر كنيم. دبيرخانه هم به جاي فكركردن، كار كرد؛ اين يك رفتار عملياتي بود. امروز كه كارها روي ديوار رفته، فرصت انديشيدن به‌وجود آمده و در عين‌حال زاويه‌ديدهايي كه به‌نمايش گذاشته شده فرصت تحليل و بيان جديد را براي اين موضوع به‌وجود آورده است.

بهرام كلهرنيا اضافه كرد: هدف اصلي و بنياني نمايشگاه اين است كه دوباره اثبات كنيم يا دوباره ببينيم كه ابراز هنري براي بيان موضوعات متفاوت، كارآمد هستند. ما در اين‌جا پوسترسازي و كار گرافيك را كارآمدتر از ساير هنرها براي اين فرصت محدود دانستيم، زيرا رفتار يك اثر گرافيكي با رفتار همان حوزه معني در نقاشي متفاوت است. نقاشي را مي‌كشيم براي اين‌كه عمري باقي بماند، اما پوستر مي‌سازيم براي اين‌كه پيام را فورا برسانيم.

به‌زعم او، اين‌كار براي موضوعي كه سال‌ها از آن گذشته، نشان‌دهنده يك نوع تفكر جديد است. با پوستر مي‌توانيم موضوعات را جديد كنيم، مفاهمي و پيام را قدرت جديد ببخشيم و در واقع پوسترسازي به اين دليل انتخاب شد كه بيشتر از هرچيز ديگري در شرايط كنوني اعتبار جشنواره‌اي دارد.

دبير نمايشگاه پوستر مقاومت درباره داوري آثار و اعضاي هيات داوري اين نمايشگاه توضيح داد كه خودش به‌همراه فرزاد اديبي، ساعد مشكي و حبيب‌الله صادقي داوري آثار نمايشگاه را برعهده داشته‌اند؛ داوري آثار بدون نام هنرمند انجام مي‌شده و اعضاي هيأت داوران از حوزه‌هاي مختلف دعوت شده‌اند، زيرا به گمان او زاويه ديد آن متفاوت و حتا اختلاف نظر بسيارخوب و سازنده است و شرايط بحث در مورد كارها را به‌وجود مي‌آورد.

وي افزود: گاهي اوقات ممكن بود يك اثر، يك رأي مثبت و دو رأي منفي بياورد، اما با اين وجود و به‌خاطر همان تك‌رأي مثبت دوباره ديده مي‌شد و مورد بررسي قرار مي‌گرفت.

او با بيان اين‌كه هنوز برگزيدگان اين نمايشگاه انتخاب نشده‌اند، گفت: در اين چندروز كه آثار روي ديوار هستند، هيأت داوران دوباره دعوت خواهند شد تا از كارها بازديد كنند تا بتوانيم در روز پاياني نتايج را اعلام كنيم.

كلهرنيا گفت: قرار است به برگزيدگان به‌رسم تشكر و قدرداني جوايزي از سوي بنياد شهيد اهدا و قطعا گواهي حضور در نمايشگاه به آن‌ها ارايه خواهد شد.

وي همچنين با بيان اين مطلب كه بيشتر شركت‌كنندگان از نسل جوان بودند ادامه داد: 600 اثر به نمايشگاه رسيد كه با توجه به زمان كوتاه شش‌ماهه براي فراخوان، تعداد قابل قبول و بيشتر از آن‌چيزي بود كه انتظار داشتيم و از اين تعداد 60 اثر انتخاب شد كه با اضافه‌شدن تعدادي از آثار هنرمندان پيشگام خارج از جشنواره، حدود 70 اثر به ديوارها رفت.

بهرام كلهرنيا اذعان كرد: اين نمايشگاه ظرفيت اين را دارد كه در سطح بين‌المللي كار شود و قطعا در يك برنامه‌ريزي طولاني‌مدت، برنامه‌ريزي‌هاي بين‌المللي هم انجام خواهد شد نه با اين نام بلكه با موضوعات ديگر، برنامه‌ريزي‌هاي بسيارجدي درحال انجام است و من هم اين بشارت را مي‌دهم كه با حضور افراد زبده و با فرهنگي كه در مديريت بنياد هستند در سال‌هاي آينده شاهد نمايشگاه‌ها و اتفاقات بسيارخوب باشيم.

نمايشگاه مقاومت و ايثار از روز گذشته در موزه هنرهاي ديني امام علي (ع) واقع در خيابان ولي‌عصر(عج)، خيابان اسفنديار، آغاز شده است و تا 25 خردادماه ادامه خواهد داشت.

انتهاي پيام
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 406]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن