تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را رها مكن حتى اگر بعدش شعر باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815048795




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

به دليل ديدار و رايزني با رهبر اپوزيسيون؛ رييس‌جمهور زيمبابوه سفير آمريكا در اين كشور را به اخراج تهديد كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: به دليل ديدار و رايزني با رهبر اپوزيسيون؛ رييس‌جمهور زيمبابوه سفير آمريكا در اين كشور را به اخراج تهديد كرد
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - فرامنطقه‌يي

رابرت موگابه سفير آمريكا در زيمبابوه را به دليل رايزني با رقيب اپوزيسيون در انتخابات دور دوم رياست جمهوري تهديد به اخراج از اين كشور كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، رابرت موگابه، رييس جمهور زيمبابوه در سخنراني رسمي در رقابت‌هاي انتخاباتي‌اش در دور دوم انتخابات كه 27 ژوئن (7 تير) برگزار خواهد شد، گفت: جيمز مك گي، سفير آمريكا به طور علني از مورگان چانگيراي، رهبر اپوزيسيون درخواست كرد كه براي رهبري حاميان آماده‌ي مبارزه خود به زيمبابوه بازگردد.

مورگان چانگيراي پس از شش هفته اقامت در خارج از كشور روز شنبه به زيمبابوه بازگشت.

موگابه درباره مك گي، سرباز كهنه‌كار جنگ ويتنام گفت: اگر وي به انجام اين كار ادامه دهد من او را از اين كشور بيرون مي‌اندازم. من به اينكه وي در جنگ ويتنام حضور داشته اهميتي نمي‌دهم. اينجا زيمبابوه است نه بخشي از قلمرو آمريكا.

موگابه هم‌چنين ادعاها مبني براينكه رهبر اپوزيسيون هدف طرح ترور نظامي بوده است را مورد استهزاء قرار داد.

رييس جمهور زيمبابوه اضافه كرد: چانگيراي به اين طرف وآن طرف مي رود و به مردم مي‌گويد كه من مي‌خواهم او را بكشم. من حتي تير و كمان هم ندارم.

گروه‌هاي مستقل حقوق بشري، مك گي و ديگر ديپلمات‌ها گفته‌اند كه حاميان اپوزيسيون از سوي دولت و ارازل و اوباش حزب حاكم مورد ضرب و شتم قرار گرفته و يا كشته شده‌اند تا پيروزي رابرت موگابه 84 ساله را كه از زمان استقلال اين كشور از انگليس در سال 1980 قدرت را در دست داشته، تضمين كنند.

پس از برگزاري دور اول انتخابات رياست جمهوري چانگيراي براي اعلام هشدار به جهانيان در خصوص خشونت‌هاي قريب الوقوع در اين كشور، زيمبابوه را ترك كرد. وي سعي كرد در 17 ماه مه به زيمبابوه بازگردد، اما پس از اينكه حزب وي اعلام كرد كه هدف طرح ترور نظامي است بازگشت خود را لغو كرد. چانگيراي دست كم از سه اقدام به قتل نجات يافته است.

چانگيراي در بيانيه‌اي اعلام كرد: براي مدت زمان طولاني زيمبابوه به انزوا كشانده شده است اول از طرف جامعه بين‌المللي و در حال حاضر از طرف جامعه آفريقا و همه اينها به دليل سركوب ما از سوي رابرت موگابه و پيامدهاي سياست‌هاي غلط در طي اين زمان طولاني است ما به همين دليل بار سختي‌هاي اقتصادي و فقر را به دوش كشيده‌ايم.

وي گفت: ما دشمناني داريم كه مي‌خواهد ما تحت حاكميت سفيدپوستان بازگرديم.

رابرت موگابه مدعي شد: انگليس و آمريكا نمايش اپوزيسيون در دور اول انتخابات را مورد ستايش قرار دادند. شما شادماني كه انگليس و آمريكا داشتند را ديديد. شما ديديد كه آنها طوري جشن مي‌گيرند كه گويا مردم زيمبابوه بخشي از قلمرو انگليس و آمريكا هستند.

موگابه در شبكه تلويزيوني دولتي خطاب به بينندگان در كشوري كه تورم به صورت فزاينده‌اي در حال رشد است و به نقطه‌اي نزديك مي شود كه بسياري از مردم توانايي فراهم كردن نيازهاي اوليه را ندارند، گفت: بعضي از شما مي‌خواهيد همانند كودكان كشورتان را به يك آب‌نبات بفروشيد.

بحران اقتصادي نگراني اصلي بسياري از راي دهندگان در انتخابات ماه مارس بود.

رييس جمهور زيمبابوه در ادامه تاكيد كرد: آنچه ما مي‌دانيم اين است كه خانواده‌ها مشكلاتي دارند و ما بايد مانند يك خانواده با هم عليه افراد بيروني متحد شويم.

انتهاي پيام
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 310]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن