تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به راستى حكمتى كه در قلب منافق جا مى گيرد، در سينه اش بى قرارى مى كند تا از آن بي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819000069




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رهبران جريان صدر: مالكي را در پارلمان استيضاح مي‌كنيم


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: رهبران جريان صدر: مالكي را در پارلمان استيضاح مي‌كنيم
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - منطقه‌يي

يك عضو جريان صدر در پي دستگيري طرفداران اين جريان از سوي نيروهاي امنيتي عراق در بغداد، نوري مالكي را به استيضاح در پارلمان در زمينه نقض قانون اساسي تهديد كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از روزنامه‌ي الشرق الاوسط -چاپ لندن- عقيل عبدالحسين عضو فراكسيون صدر، تصريح كرد: در تلاش هستيم نوري مالكي نخست وزير عراق را به علت نقض قانون اساسي و عدم اجازه به طرفداران جريان صدر براي برپايي نماز جمعه، جهت استيضاح در پارلمان فرا بخوانيم.

عبدالحسين افزود: اين مساله پيام صريحي به جريان صدر بود مبني بر عدم اجازه‌ به آن‌ها در زمينه‌ي اقامه نماز جمعه.

هم چنين اسماء موسوي، عضو دفتر سياسي جريان صدر، افزود: قرار است اين مساله در داخل پارلمان بررسي شود، البته كميته‌ي پنج جانبه در ائتلاف يكپارچه عراق قول بررسي اين مساله را داده و ما با آن موافقت كرده‌ايم.

وي ادامه داد: ائتلاف به ما قول داده است كه اين مساله در اولويت‌هاي برنامه‌هاي پارلمان باشد. ما هم چنان منتظر پاسخ كميته‌ي پنج جانبه در خصوص دست يابي به راه‌حل هستيم.

اسماء موسوي تصريح كرد: دعوت از مالكي براي حضور در پارلمان جهت استيضاح وي در زمينه نقض‌هاي قانون اساسي است.

وي افزود: در روز جمعه شاهد نقض توافقنامه‌ي آتش بس امضا شده در شهرهاي ناصريه، بغداد و بصره و دستگيري‌ صدها تن از اعضاي جريان صدر بوديم.

موسوي تصريح كرد: احترام به شعائر ديني مورد توافق ملت عراق است و در قانون اساسي نيز مطرح است، در حاليكه جريان صدر از حضور در مراسم نماز جمعه منع شد.

اين عضو جريان صدر در ادامه افزود: مشاركت جريان صدر در ليست مستقل در انتخابات شوراي استان‌ها كه قرار است اكتبر برگزار شود قطعي نيست.

احمد مسعودي عضو ديگر جريان صدر، اظهار داشت: ما درصدد جمع آوري دلايل و مستندات جهت محكوم كردن نخست وزير و افسران و وزير كشور هستيم، اما شرايط كنوني در پارلمان به ما اجازه اين امر را نمي‌دهد.

مسعودي اظهار داشت: ما منتظر تغييرات سياسي گسترده طي يكي دو هفته هستيم.

وي افزود: هنوز تصميم مشاركت جريان صدر تنها يك ليست قطعي نشده است.

انتهاي پيام
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 299]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن