تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه (س):آن گاه كه در روز قيامت برانگيخته شوم، گناهكاران امّت پيامبر اسلام را شفاعت خواهم كرد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820987175




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/آخرين نشست مطبوعاتي رييس مجلس هفتم/ حدادعادل/‌٢/: سياست از رسانه جدا نيست براي كانديداتوري درانتخابات رياست جمهوري فكري نكرده ام


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /آخرين نشست مطبوعاتي رييس مجلس هفتم/ حدادعادل/‌٢/: سياست از رسانه جدا نيست براي كانديداتوري درانتخابات رياست جمهوري فكري نكرده ام
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: مجلس

حدادعادل درآخرين نشست خبري خود در كسوت رييس قوه مقتنه درباره‌ي احتمال كانديداتوري‌اش براي انتخابات رياست جمهوري دهم، تصريح كرد كه تصميم و فكري در اين رابطه نگرفته‌ام.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، دكتر غلامعلي حدادعادل در ابتداي اين نشست مطبوعاتي اظهارداشت: از اين گونه مصاحبه با خبرنگاران خاطرات خوبي دارم و اين بخش از فعاليت مجلس را يكي از جنبه هاي مثبت مجلس مي دانم كه ارتباط ما با خبرنگاران منظم و مرتب بود.

وي با اشاره به برگزاري اين جلسه به عنوان سي و دومين نشست با خبرنگاران از خبرنگاران تشكر كرد و اظهارداشت: معتقدم سياست از رسانه جدا نيست و اطلاع رساني و فعاليت مطبوعاتي جزء مكمل عالم سياست هستند، همانطور كه در گذشته عنوان مي شد مطبوعات ركن چهارم در كنار سه قوه هستند، بر اين اساس حضور رسانه جزء ضروري فعاليت سياسي و مديريت كشور است.

وي با بيان اين‌كه همواره بر آزادي بيان و آزادي اطلاع رساني تاكيد داشت، افزود: در عين حال توجه به حق و حقيقت را هم ضرورت مي دانستم و به يك اخلاق رسانه‌اي معتقم. اميد است شما خبرنگاران در اطلاع رساني و هم بيان حقيقت موفق باشيد.

حداد عادل همچنين در پاسخ به سوالي در خصوص تكليف و وضعيت حقوقي نمايندگاني كه در مجلس هشتم نماينده نيستند، گفت: نمايندگان مجلس دو دسته اند يك دسته كساني كه كارمند دستگاهي هستند و بعد نماينده مي شوند و در پايان دوره مجلس به همان دستگاه متبوع خود بازمي گردند. عده ديگر شغل آزاد دارند و به دنبال شغل آزاد خود مي روند، در واقع در مجلس براي كسي حقوق مادام العمر برقرار نمي شود .

نماينده تهران افزود: خوب است ملت بداند برخلاف ساير مسووليت ها و كارها كه وقتي كسي چند سال در دستگاهي كار كند در پايان مدت چه قراردادي و چه رسمي، پاداشي به خدمتش مي دهند ودرواقع خريد خدمت مي شود، در مجلس چنين قانوني وجود ندارد.

وي درباره‌ي شعري كه ديروزدر پايان مجلس قرائت كرد نيز با توجه به اشتباهي كه در خواندن شعر ايجاد شده بود شعر را از نو خواند و گفت:‌ اداره جلسه علني پيچيده است و به همين دليل مشكلي در خواندن شعر به وجود آمده بود.

رييس مجلس هفتم همچنين در پاسخ به سوالي در خصوص برنامه خود براي مجلس هشتم و همچنين براي رياست جمهوري گفت:‌ بنده در مجلس هفتم دو مسووليت داشتم يكي نمايندگي مردم و ديگري اداره مجلس در مجلس هشتم همان وظيفه نمايندگي ام را بر عهده دارم و مانند نمايندگان ديگر به انجام وظيفه مي پردازم و نمايند ه‌اي در كنار ديگر نمايندگان خواهم بود.

وي در ادامه اين نشست در پيش بيني از تعامل مجلس هشتم و دولت نهم تاكيد كرد:‌ درباره وضع مجلس هشتم از جمله تعاملش بادولت نبايد در اظهارنظر تعجيل كرد، آنچه مسلم است مجلس هشتم در مقايسه با مجلس هفتم متكثرتر است و حضور جناح ها در مجلس هشتم بيشتر خواهد بود.

وي ادامه داد: تبعا يكي از مسائلي كه اين مجلس پيش رو دارد تعامل با دولت است اميد است مجلس هشتم بتواند با دولت همكاري كند و دولت نيز با مجلس هشتم، اما اين‌كه اين تعامل چگونه خواهد بود بايد زمان بگذرد تا به اين سوال پاسخ دهيم.

وي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اين‌كه شنيده شده شما به مركز پژوهش ها در مجلس هشتم مي رويد گفت: رفتن به مركز پژوهش ها شايعه است و چنين قصدي ندارم و در خصوص رياست فراكسيون ها نيز تبعا نمايندگان در باره مسووليت هايي مانند مركز پژوهش ها و مسووليت كميسيون ها مشورت مي كنند و تصميم مي گيرند. ممكن است بحث هاي مقدماتي هم شده باشد، اما هنوز نهايي نشده است.

حدادعادل درباره‌ي اين‌كه امروز يكي از روزنامه ها نوشته بود عصر رياست حداد به پايان رسيد در ارزيابي از به پايان رسيدن عصر رياست لاريجاني در مجلس هشتم نيز گفت:‌ بنده به اين اندازه قدرت پيش بيني ندارم كه قبل از شروع كار يك مدير درباره پايان كار او صحبت كنم و فكر مي كنم اين سوال سوال زودرسي است و بهتر است درباره شروع كار ايشان سوال كنيم تا در باره نتيجه پاياني آن.

وي اظهار اميدواري كرد: شروع كار لاريجاني خوب باشد .

ادامه دارد
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 266]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن