تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى بهشت درى است‏بنام (ريان) كه از آن فقط روزه داران وارد مى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820009748




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فاز دوم ارتباطات ديتا، صوت و تصوير راه‌آهن افتتاح شد معاون فني را‌ه‌آهن: در بيشتر حوزه‌هاي ارتباطات الكترونيك به اهدافمان رسيده‌ايم


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: فاز دوم ارتباطات ديتا، صوت و تصوير راه‌آهن افتتاح شد معاون فني را‌ه‌آهن: در بيشتر حوزه‌هاي ارتباطات الكترونيك به اهدافمان رسيده‌ايم
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: راه و ساختمان

فاز دوم ديتا، صوت و تصوير با ايجاد ارتباط ميان 150 ايستگاه راه‌آهن بر روي بستر فيبر نوري به بهره‌برداري رسيد.

به گزارش ايسنا، احمد خدايي - معاون فني راه‌آهن - در مراسم افتتاح فاز دوم ارتباطات ديتا، صوت و تصوير راه‌آهن با اشاره به تاريخچه شروع ديتا در راه‌آهن اظهار كرد: از سال 1375 با توجه ويژه‌يي كه مسوولان وقت و بخصوص مديريت ارشد به اين موضوع و توسعه ارتباطات الكترونيك در راه‌آهن داشتند برنامه‌اي 10 ساله در قالب برنامه پنج ساله سوم و چهارم گنجانده شد تا راه‌آهن به جديدترين سيستم‌هاي ارتباطات الكترونيك مجهز شود.

وي افزود: در حالي كه تا پايان برنامه چهارم فاصله داريم توانسته‌ايم در بيشتر حوزه‌هاي ارتباطات الكترونيك به اهدافمان برسيم.

خدايي با اشاره به آمارهاي سال 1385 و 1386 در اين بخش گفت: آنچه كه در اين آمارها مشاهده مي‌شود اين است كه ما در تمامي شاخص‌هاي موجود به جز در بخش علائم الكترونيك (به دليل پيچيدگي و هزينه بالا) رشد دو رقمي داشته‌ايم، البته در علائم الكترنيكي هم رشد خوبي داشته‌ايم ولي رشد آن تك رقمي (7 درصد) بوده است.

معاون فني راه‌آهن ايران در پايان خاطرنشان كرد: از آنجايي كه عمده تجهيزات بخش ارتباطات الكترونيك در فهرست تحريم بوده است بنابراين لازم بود اين تجهيزات در كشور توليد شود كه با تلاش جوانان ايراني اين امر محقق شد و راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران توانست به جايگاه دوم شبكه ديتاي كشور، بعد از مخابرات دست يابد.

به گزارش ايسنا، حميد آذرنوش - مديركل ارتباطات و علائم الكتريكي راه‌آهن - نيز با ارائه گزارشي درباره روند شروع اين پروژه گفت: از 5 سال قبل با توجه به گستردگي فعاليت‌هاي راه آهن به اين نتيجه رسيديم كه راه آهن بايد شبكه ديتا به صورت گسترده داشته باشد.

وي افزود: راه‌آهن قبل از راه‌اندازي شبكه ديتا، فقط تعداد محدودي ارتباطات مودمي بين نواحي و ايستگاه‌ها داشت كه علاوه بر كمبود پهناي باند، امكان ارائه يك سرويس يكپارچه در شبكه را نداشت.

وي با اشاره به اينكه هم‌اكنون 6100 كيلومتر كابل‌كشي فيبر نوري معادل 85 درصد كار انجام شده است، اظهار كرد: در فاز دوم اين طرح، طراحي و ايجاد شبكه ارتباطات ديتا، صوت و تصوير بين 150 ايستگاه راه‌آهن بر روي بستر فيبر نوري در نظر گرفته شد.

وي درباره كاربردهاي اين طرح گفت: اتوماسيون اداري، سرويس پست الكترونيكي، اينترنت و اينترانت، انتقال فايل، خدمات انتقال صوت و سرويس‌هاي انتقال تصوير با كيفيت بالا از عمده‌ترين نتايج ارتباطات شبكه ديتا راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران است.

آذرنوش به پروژه‌هاي مقدماتي براي اجرايي شدن اين طرح اشاره كرد و افزود: در مجموع براي اجرايي و نهايي شدن فاز دوم اين پروژه عظيم، 32 پروژه اجرا و 20 ميليون دلار اعتبار ارزي و 125 ميليارد ريال اعتبار ريالي هزينه شد. در طراحي اين پروژه هم 1200 نفر روز كار كارشناسي و در اجرا نيز 4800 نفر روز كار كارشناسي انجام شد كه زمينه اشتغال 90 نفر را فراهم خواهد كرد.

وي در پايان به مزاياي اين طرح اشاره كرد و گفت: ارائه سرويس‌ها به صورت سراسري سطح راه‌آهن، حذف سربارها در انتقال اطلاعات، امكان ارائه سيستم‌هاي رهگيري قطار و كالاReal time در سراسر كشور، افزايش امنيت اطلاعات در انتقال و مديريت بهينه و متمركز از اهم مزاياي اين طرح است.

انتهاي پيام
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 276]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن