تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):كسى كه خداى سبحان را مى شناسد، شايسته است دلش از بيم و اميد به او خالى نباشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813118475




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در زاهدان افتتاح شد: اولين سري ايستگاه‌هاي مكانيزه اتوبوس شهري در مناطق گرمسير


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: در زاهدان افتتاح شد: اولين سري ايستگاه‌هاي مكانيزه اتوبوس شهري در مناطق گرمسير
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اجتماعي - شهري

اولين سري ايستگاه‌هاي مكانيزه اتوبوس شهري ويژه مناطق گرمسيري كه از سوي سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي كشور طراحي شده در سال نوآوري و شكوفايي و همزمان با سالروز آزاد سازي خرمشهر در زاهدان افتتاح شد.

به گزارش سرويس «شهري» ايسنا، افتتاح اولين سري ايستگاهها در شهر زاهدان، در راستاي برنامه‌هاي حمل و نقل ترافيك سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي كشور جهت افزايش مطلوبيت سيستم اتوبوسراني در شهرهاي گرمسير كشور صورت گرفت.

همچنين نمونه‌هاي ديگري از ايستگاه‌هاي فوق تا پايان تير ماه در شهرهاي آبادان، بندرعباس، بوشهر و اهواز افتتاح مي‌شود .

سيستم اتوبوسراني مزبور از چهار بخش اصلي ناوگان، ايستگاه‌ها، مسير و سيستم‌هاي مديريتي تشكيل شده است كه با توجه به سياست‌هاي دولت درباره توسعه ناوگان حمل و نقل عمومي شهري، توجه به ايستگاه‌ها از درجه اهميت برخوردار است.

همچنين با توجه به اين كه مسووليت در سيستم حمل و نقل همگاني شهري كشور بر عهده اتوبوسراني‌ها بوده و بر اساس برنامه چهارم توسعه، 45 درصد از كل حمل و نقل عمومي را بايد اتوبوسراني‌ها انجام دهند، افزايش مطلوبيت اتوبوسراني در جهت افزايش استقبال عموم مردم از اين سيستم حائز اهميت است.

با توجه به اين كه در بسياري از شهرهاي گرمسير كشور در فصل تابستان، درجه حرارت تا حدود 50 درجه سانتيگراد افزايش مي‌يابد، در همين راستا در جهت بهبود شرايط انتظار مسافران در ايستگاه‌ها و افزايش مطلوبيت سيستم اتوبوسراني، دفتر حمل و نقل سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي كشور در سال 86 با توجه به سياست‌هاي دولت درباره توسعه حمل و نقل عمومي، استفاده از فن‌آوري‌هاي نوين و روش‌هاي نرم افزاري، اقدام به سياستگذاري و حمايت از شهرداري‌هاي كشور در جهت نصب و بهره‌برداري از ايستگاه‌هاي مكانيزه كرد و مطالعات اوليه درباره طراحي ايستگاه‌هاي فوق و حداقل تجهيزات ضروري جهت نصب در اين ايستگاه‌ها در اين دفتر صورت گرفت.

پس از طي مراحل اوليه و بررسي مزايا و معايب تنها نمونه خارجي موجود، با تشكيل جلسات كارشناسي با حضور كارشناسان دفتر حمل و نقل سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي كشور ، طرح اوليه جهت ابلاغ به شهرداري‌هاي مورد نظر جهت اجرا به صورت آزمايشي با هماهنگي و پيگيري مستمر اين دفتر تهيه شد.

از شرايط و تجهيزات اين ايستگاه‌ها مي‌توان، به جداره‌هاي تلقي شفاف و دو جداره، كپسول آتش‌نشاني، درب‌هاي خودكار، سيستم تهويه در داخل ايستگاه نقشه خطوط اتوبوسراني، اطلاعات مربوط به زمان رسيدن اتوبوس به ايستگاه، دوربين‌هاي مداربسته، سيستم‌هاي صوتي و تصويري و تلفن همگاني به صورت نياز اشاره كرد.

با توجه به استقبال گسترده مسوولان شهرهاي گرمسير از اجراي طرح فوق و استقبال از اولين نمونه افتتاح شده در شهر زاهدان در صورت موفقيت طرح فوق در دوره آزمايشي ساخت اين ايستگاه‌ها در ساير شهرهاي گرمسير كشور ادامه خواهد يافت.
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 458]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن