تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا و روزقيامت ايمان دارد،بايد ميهمانش راگرامى دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815596166




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديركل حقوقي محيطزيست خبرداد: انتشارآخرين فراخوان اراضي«سرخه‌حصار»بزودي رفع تصرف1000هكتاراراضي جاجرود اززمين‌خوارن اعلام اولويتهاي برنامه پنجم دربخش محيطزيست


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: مديركل حقوقي محيطزيست خبرداد: انتشارآخرين فراخوان اراضي«سرخه‌حصار»بزودي رفع تصرف1000هكتاراراضي جاجرود اززمين‌خوارن اعلام اولويتهاي برنامه پنجم دربخش محيطزيست


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اجتماعي - محيط زيست

مديركل دفتر حقوقي و امور مجلس سازمان حفاظت محيط زيست با تاكيد بر اينكه نمايندگان هر سه قوه در صدد حل مشكل اراضي سرخه‌حصار هستند گفت: سومين آگهي فراخوان براي تملك اين اراضي بزودي منتشر مي‌شود كه اين آگهي آخرين مهلت اعضاي تعاوني زيتون جهت دريافت زمين معوض است.

به گزارش خبرنگار «محيط زيست» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، احمدعلي محسن زاده روز دوشنبه در نشست خبري كه در خصوص همايش حقوق محيط زيست و تعالي همه جانبه كشور تشكيل شد افزود: اختلاف بين محيط زيست و اعضاي تعاوني مسكن زيتون 26 سال است كه ادامه دارد اما با توجه به اينكه پارك ملي «سرخه‌حصار» به عنوان ريه تنفسي تهران محسوب مي‌شود لذا به هيچ وجه اجازه نمي‌دهيم منافع چند ميليون تهراني فداي 4 هزار نفر دارندگان زمين‌هاي تعاوني زيتون شود. در عين حال تلاش مي‌كنيم تا به اعضاي تعاوني زيتون نيز كه به دليل تصميم غلط يك مقام دولتي دچار مشكل شده‌اند اجحافي نشود.

وي با اشاره به تشكيل كارگروهي در استانداري تهران در خصوص اراضي پارك ملي «سرخه‌حصار» گفت: تا كنون 2 بار آگهي تملك اين اراضي بر اساس قانون منتشر شده و بزودي آگهي سوم كه آخرين مهلت مراجعه مالكان اين زمين‌هاست منتشر خواهد شد و پس از آن تصميمات اجرايي براي تملك اين اراضي صورت گرفته است.

مديركل دفتر حقوقي و امور مجلس سازمان حفاظت محيط زيست خاطرنشان كرد: اراضي پارك ملي «سرخه‌حصار» پارك ملي مي‌ماند و سازمان حفاظت محيط زيست به جد در اين زمينه پيگير است.

يكهزار هكتار از منطقه حفاظت شده جاجرود از دست زمين‌خواران رفع تصرف شد

وي تشكيل شوراي حفظ حقوق بيت‌المال در كشور را گامي موثر در زمينه برخورد با متخلفان و زمين‌خواران عنوان كرد و گفت: طي دو سال گذشته در منطقه جاجرود يكهزار هكتار زمين رفع تصرف شد از سوي ديگر ده‌ها هكتار از اراضي لواسانات كه ارزشي بالغ بر 150 ميليارد تومان داشتند از دست زمين‌خواران خارج شد كه در اين راستا 250 پرونده در دادگستري لواسانات تشكيل كه 150 پرونده منجر به صدور رأي و رفع تصرف شده است.

مديركل دفتر حقوقي و امور مجلس سازمان حفاظت محيط زيست با اشاره به تشكيل 192 فقره پرونده در دادسراي 3 مبارزه با زمين‌خواري در تهران گفت: براي 40 فقره از اين پرونده‌ها تا كنون رأي رفع تصرف صادر شده است.

مجاز دانسته شدن عبور خطوط لوله از مناطق سازمان محيط زيست بزودي در لايحه اصلاح مي‌شود

به گزارش ايسنا، مديركل دفتر حقوقي و امور مجلس سازمان حفاظت محيط زيست در خصوص لايحه منع احداث بنا در اطراف خطوط لوله نفت، گاز و پتروشيمي گفت: در تبصره 5 اين لايحه عبور خطوط مذكور از مناطق 4 گانه تحت حفاظت سازمان حفاظت محيط زيست مجاز دانسته شده است كه در اين زمينه سازمان محيط زيست به كميسيون مربوطه براي اصلاح اين بند نامه نوشته كه با توجه به قولهاي داده شده بزودي اين مسأله مرتفع خواهد شد.

اولويت‌هاي برنامه پنجم توسعه در زمينه محيط زيست

وي در خصوص اولويت‌هاي برنامه پنجم توسعه در بخش محيط زيست گفت: در بخش سياست كلي برنامه پنجم، اولويت حفظ و بهسازي محيط زيست و نقش تعاملي نهادهاي دولتي و غيردولتي در صيانت از عرصه‌هاي طبيعي درج شده است كه در اين راستا استفاده از ظرفيت‌ها، تدوين و ارتقاي قوانين موجود و پيروي از ارزشهاي ديني در دستوركار قرار مي‌گيرد.

مديركل دفتر حقوقي و امور مجلس سازمان حفاظت محيط زيست خاطرنشان كرد: با رايزني‌هاي انجام شده در متن قانون برنامه پنجم توسعه، مسأله محيط زيست موضوعي فرابخشي ديده شده كه در سه بخش تفويض مواد قانوني برنامه چهارم مانند ارزيابي زيست‌محيطي، توانمندسازي و خوداظهاري و پايش، اصلاح موادي از برنامه چهارم و تدوين مواد جديد خصوصا در بحث ارزيابي زيست‌محيطي استراتژي كه نگرش كلي به محيط زيست است، ديده شده است.

همايش حقوق محيط زيست و تعالي همه جانبه كشور 19 و 20 خرداد ماه برگزار مي‌شود

وي در خصوص همايش حقوق محيط زيست و تعالي همه جانبه كشور گفت: اين همايش با هدف تعميق دانش محيط زيست، اهتمام قواي سه گانه در گسترش فرهنگ محيط زيست و ارائه راهكارهاي علمي و كارشناسانه در تحقق قانون برنامه چهارم 19 و 20 خردادماه در تهران برگزار مي‌شود.

مديركل دفتر حقوقي و امور مجلس سازمان حفاظت محيط زيست با اشاره به اينكه 150 مقاله به دبيرخانه اين همايش ارسال شده است، افزود: 100 مقاله از اين تعداد تاييد و پس از داوري 20 مقاله براي طرح در همايش 2 روزه انتخاب شد.

به گزارش ايسنا علي مهاجري، مشاور معاونت آموزش قوه قضاييه نيز در اين جلسه با تاكيد بر جايگاه بسيار بالا و برجسته محيط زيست در نظام حكومتي ايران گفت: اصل پنجاهم قانون اساسي به عنوان قانون اصلي در اين زمينه، مسؤوليت حفظ محيط زيست را به عهده همگان گذاشته است.

وي با اشاره به اينكه حفظ محيط زيست در نگاه ديني فقط مربوط به محيط زيست انساني نيست، گفت: اين امر به تمام موجودات، حيوانات، گياهان و آبزيان و تمامي مخلوقات خدا در گستره طبيعت مربوط مي‌شود.

مشاور معاونت آموزش قوه قضاييه نقش دستگاه قضايي را در پايداري محيط زيست از طريق اعمال قضاوت صحيح يادآور شد و تصريح كرد: تشكيل شوراهاي حفظ حقوق بيت‌المال، برگزاري دوره‌هاي رسيدگي به پرونده‌هاي زيست‌محيطي و بدل شدن رسيدگي تخصصي به پرونده‌هاي زيست محيطي به جاي رسيدگي عمومي از جمله برنامه‌هاي اين قوه براي ارتقاي سطح محيط زيست و برخورد با متخلفان است.

وي با اشاره به تدوين متون آموزشي مرتبط با محيط زيست و جزوات علمي، مقالات و آموزشهاي كاربردي گفت: 150 پرونده بر اساس قانون در خارج از نوبت رسيدگي قضات است كه يكي از اين پرونده‌ها مربوط به مسائل محيط زيست مي‌شود.

مشاور معاونت آموزش قوه قضاييه در خصوص قيمت بالاي دادرسي پرونده هاي زيست محيطي گفت: هزينه‌هاي دادرسي در امور كيفري در ازاي ساير هزينه‌هايي كه به شهروندان تحويل مي‌شود ارزان‌ترين هزينه است، اما قانون تعرفه مشخصي براي فرايند تخصصي كارشناسي و مميزي پرونده‌هاي حقوقي قرار داده است.

انتهاي پيام
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 319]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن