تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس بخواهد دعايش مستجاب شود، بايد كسب خود را حلال كند و حق مردم را بپردازد. دعاى ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819468806




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دبيركل انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان: لاريجاني با حفظ منزلت مجلس تعامل سازنده‌اي با دولت خواهد داشت


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: دبيركل انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان: لاريجاني با حفظ منزلت مجلس تعامل سازنده‌اي با دولت خواهد داشت
خبرگزاري فارس: مهدي فضائلي گفت: قطعاً لاريجاني با حفظ منزلت مجلس تعامل سازنده‌اي با دولت خواهد داشت.


به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس، مهدي فضائلي امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اين‌كه لاريجاني تعامل بسيار خوبي با مجلس هشتم و دولت خواهد داشت، گفت: انتخاب لاريجاني هنوز نهايي و رسمي نيست و وي بعد از شكل‌گيري قانوني مجلس، و تصويب اعتبارنامه‌ها و اداي سوگند توسط نمايندگان به صورت رسمي و قانوني انتخاب مي‌‌شود اما با توجه به تصميم ديروز فراكسيون مجلس كه لاريجاني در آن راي بالايي را كسب كرد، به احتمال قوي رياست مجلس را به عهده خواهد گرفت.
وي اظهار داشت: با توجه به مباني و مشتركاتي كه بين اين دو شخصيت لاريجاني و حدادعادل وجود دارد تفاوت عمده‌اي در نوع نگاه و رويكرد به دولت ندارند و بعيد است كه تفاوت ويژه‌اي را در اين زمينه شاهد باشيم.
فضائلي تصريح كرد: البته طبيعي است كه به لحاظ ويژگي‌هاي شخصيتي دو كانديداي رياست مجلس، هر كدام تأثيرات خود را در مجلس خواهند داشت.
دبيركل انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان تأكيد كرد: قطعاً لاريجاني با حفظ منزلت مجلس تعامل سازنده‌اي با دولت خواهد داشت و با رأيي كه ديروز به دست آورد، مشخص شد كه همه نمايندگان در گرايش‌هاي سياسي مختلف از جمله آنان كه نزديكي بيشتري با دولت دارند انتخابشان لاريجاني است.
فضائلي در پاسخ به اين پرسش كه مجلس هفتم چه ضعف‌هايي داشته است، گفت: هميشه يك قاعده كلي وجود دارد كه در هر كاري امكان بهتر برگزار شدن هست كه اين موضوع در مورد عملكرد مجلس هفتم نيز صادق است.
وي اضافه كرد: مجلس هفتم در كنار اقدامات مثبتي كه انجام داده است قطعاً ضعف‌هايي داشته است كه از جمله آن‌ها مي‌توان به نارسايي‌هاي اقتصادي اشاره كرد.
اين صاحب‌نظر مسائل سياسي ادامه داد: بايد به نارسايي‌ها و مشكلات اقتصادي عالمانه و به دور از احساسات نگاه كنيم. قطعاً بخشي از آن مربوط به بحران‌هاي اقتصادي و تورم در جهان است كه امروزه دامنگير همه كشورها اعم از توسعه يافته و توسعه نيافته است. همچنين آمريكا نيز كه سهم بسيار زيادي در اقتصاد جهان دارد هم‌اكنون با معضل اقتصادي روبروست.
وي اضافه كرد: هم‌اكنون ما تورم را در كشورهايي مي‌بينم كه قبلاً تورم صفر داشته‌اند اما در چند ماه گذشته تورم در اين كشورها نيز افزايش پيدا كرده است.
فضائلي خاطرنشان كرد: البته وضعيت سياسي خاص ما نيز در نارسايي‌هاي اقتصادي كشور تأثير گذاشته است.
دبيركل انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان با اشاره به بحث هسته‌اي كشور گفت: اين مسئله منجر به اعمال تحريم‌هايي عليه كشور شده است كه اگرچه باعث عقب‌نشيني ما در بحث هسته‌اي نخواهد شد اما به هر حال براي كشور هزينه دارد.
فضائلي ادامه داد: بخشي از معضلات اقتصادي كه هم‌اكنون با آن روبرو هستيم به برخي تصميمات و اقدامات غلطي كه از سوي دولت و مجلس صورت گرفته است برمي‌گردد.
وي به برگزاري نامنظم جلسات مجلس هفتم اشاره كرد و گفت: اين وضعيت در مجالس قبلي هم وجود داشته است اما بالاخره انتظار اين بود كه اين بي‌نظمي، كم‌تر در مجلس هفتم وجود داشته باشد.
فضائلي همچنين به عدم حضور منظم و فعال نمايندگان در صحن علني و كميسيون‌هاي مجلس اشاره كرد و ادامه داد: ما روزهايي را در مجلس هفتم شاهد بوديم كه حتي تعداد اعضا به حد نصاب نمي‌رسيد كه البته بزرگان مجلس بارها اين موضوع را تذكر دادند.
اين كارشناس مسائل سياسي در پاسخ به اين پرسش كه علت اختلاف بسيار زياد بين آراي حدادعادل و لاريجاني چه بوده است، گفت: بخشي از اين موضوع به مجموعه برداشتي كه نمايندگان فعلي مجلس از توانمندي‌هاي اين دو شخصيت دارند، بر مي‌گردد. لاريجاني و حدادعادل هر دو شخصيت‌هاي برجسته و شاخص نظام هستند كه تجربيات ارزشمندي را داشته‌اند اما شايد تنوع فعاليت‌هاي لاريجاني و تصدي وي در پست‌هاي مهم از جمله رياست سازمان صدا و سيما، نماينده رهبر انقلاب در شوراي عالي امنيت ملي و دبيري اين شورا موجب شده است نمايندگان اصولگرا وي را براي رياست مجلس توانمندتر ارزيابي كرده باشند.
فضائلي گفت: مهم‌ترين دستاورد مجلس هفتم علاوه بر مصوبات متعددي كه در زمينه‌هاي هسته‌اي، اجتماعي، اقتصادي و غيره داشت، فضاي عمومي آرام، بدون تنش و سالم بود.
دبيركل انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان با بيان اينكه يكي از مهم‌ترين پيش‌نيازها براي طي مسير پيشرفت در كشور آرامش داخلي است زيرا در يك فضاي ناآرام و پرتنش نمي‌توان مسير پيشرفت را پيمود، گفت: همه ما با توجه به تجربه تلخ مجلس ششم قدر آرامش حكم‌فرما به مجلس هفتم را بهتر احساس مي‌كنيم.
فضائلي خاطرنشان كرد: كانديداها در زمان انتخابات محورها و شعارهايي را داشتند كه انتظار مي‌رود با شكل‌گيري مجلس هشتم با استفاده از تجربيات مجلس قبل، مجلس هشتم مجلسي كارآمد و مؤثر باشد.
وي تأكيد كرد: قطعاً جايگاه مجلس در نظام سياسي ما جايگاه رفيعي است و انتظار ما اين است كه مجلس هشتم در عين توجه به جايگاه قانوني و وظايف خود در حوزه قانونگذاري و نظارت بتواند تعامل مؤثري را با قواي سه‌گانه به خصوص قوه مجريه داشته باشد.
فضائلي در پاسخ به پرسشي در مورد اين‌كه به مجلس هفتم چه نمره‌اي مي‌دهيد، گفت: در ارزيابي كلي نمره مجلس هفتم متوسط به بالاست. قطعاً كاستي‌هايي در مجلس هفتم بوده است و بايد اين موضوع را نيز به عنوان يك اصل بپذيريم كه همواره براي هر مجموعه‌اي اين تصور وجود دارد كه مي‌توانست كارها را بهتر انجام دهد.
وي همچنين با اشاره به مهم‌ترين رويدادهاي بين‌المللي گفت: انتخاب ميشل سليمان به عنوان رئيس جمهور جديد لبنان يكي از مهم‌ترين رويدادهاي بين‌المللي بود.
دبيركل انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان ادامه داد: توافقات مهمي با حضور طرف‌هاي مختلف در نشست دوحه در مورد لبنان شد و اگر تصميمات اين نشست اجرا شود قطعاً شاهد آرامش و جبران خسارات‌ها در لبنان خواهيم بود اما بايد اذعان داشت كه كماكان كارشكني‌ دولت‌هاي منطقه‌اي به خصوص رژيم صهيونيستي در لبنان ادامه دارد.
وي همچنين به توافق‌نامه امنيتي عراق اشاره كرد و افزود: اين موضوع مهم‌ترين مسئله‌اي است كه كماكان د‌ر عراق مطرح بوده و ديدگاه‌هاي مختلفي در مورد آن وجود دارد.
اين صاحب‌نظر مشائل رسانه‌اي با اشاره به اينكه از بندهاي خفت‌بار توافقنامه عراق مصونيت قضايي نيروهاي آمريكايي، استقرار 14 پايگاه در عراق و همچنين اجازه آمريكا براي مقابله با كساني كه آن‌ها را تروريست تشخيص مي‌دهند است، گفت: اين توافقنامه، قراردادي خيانت‌آميز است و خوشبختانه مراجع بلندپايه عراق اعلام كردند كه به هيچ‌وجه حاضر نيستند اين توافقنامه را امضا كنند.
وي با اشاره به پرونده دانشگاه آزاد گفت: به زودي كميته آموزش و پژوهش انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان اين مسئله را در ميزگردي بررسي خواهد كرد.
فضائلي گفت: بعد از سالگرد ارتحال امام (ره) ميزگردي را با محوريت دانشگاه آزاد در محل انجمن برگزار خواهيم كرد تا مسئولان در خصوص مباحثي كه در خصوص دانشگاه ‌آزاد در رسانه‌ها مطرح شده است توضيحات خود را ارائه دهند.
وي تصريح كرد: دانشگاه آزاد محيطي علمي و آموزشي است بنابراين بايد از برخوردهاي سياسي مصون بماند.
دبيركل انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان با اشاره به اين‌كه آسيب‌شناسي رسانه‌ها را در دستور كار انجمن قرار داده‌ايم، اظهار داشت: با پيشنهاد كميته آموزش از اين به بعد نشست‌هاي تخصصي را به صورت ماهانه با حضور روزنامه‌نگاران و اساتيد مرتبط با حوزه رسانه برگزار مي‌كنيم تا آسيب‌شناسي رسانه‌ها در گروه‌هاي مختلف خبري برررسي شود كه اين پيشنهاد با الهام از نامگذاري سال جاري به نام نوآوري و شكوفايي بوده است.
فضائلي تصريح كرد: اولين نشست آسيب‌ شناسي رسانه‌اي در انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان در حوزه اجتماعي خواهد بود.
وي با اشاره به سالگرد ارتحال بنيانگذار انقلاب اسلامي اظهار داشت: قطعاً 14 خرداد غم‌انگيزترين روز تاريخ انقلاب است زيرا استقلال، آزادي و شكل‌گيري نظام جمهوري اسلامي به بركت حركت امام راحل محقق شد. امام خميني (ره) با بلند كردن پرچم دين در دوراني كه دو قدرت شرق و غرب در يك نقطه يعني مقابله با دين اشتراك نظر داشتند انقلاب اسلامي را محقق كردند.
دبيركل انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان خاطرنشان كرد: از آن جايي امام خميني (ره) فقط متعلق به مردم ايران نيست بنابراين سالگرد ارتحال بنيانگذار انقلاب اسلامي بايد با مراسم باشكوهي توأم باشد.
وي انتخاب مقام معظم رهبري به عنوان جانشين امام (ره) را اتفاق مهمي ارزيابي كرد و گفت: يكي از مهم‌ترين دغدغه‌هاي انقلابيون اين بود كه پس از امام چه اتفاقي خواهد افتاد.
فضائلي ادامه داد: البته براي دشمنان نظام هم اين موضوع مهم بود زيرا آن‌ها معتقد بودند با رحلت امام (ره) امكان تداوم انقلاب شكل نخواهد گرفت اما با درايت و تدبير مجلس خبرگان، جانشين ايشان به سرعت و بدون هيچ تنش انتخاب شد و امروز بعد از دو دهه شاهد ثمرات و نتايج اين انتخاب مهم هستيم.
دبيركل انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان افزود: انقلاب اسلامي هم‌اكنون پراقتدارتر از گذشته مسير خود را ادامه مي‌دهد و نهال حضرت امام (ره) به درخت تنومندي تبديل شده است.
وي در پايان با اشاره به اين‌كه 15 خرداد 42 ريشه انقلاب اسلامي است، گفت: حركت جدي انقلاب بعد از 15 خرداد آغاز شد و با مبارزات پي‌درپي انقلاب اسلامي به پيروزي رسيد و بايد سالگرد اين روز بزرگ را گرامي داشت.
انتهاي پيام/
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 263]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن