تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فتوا دهندگان بزرگانِ دانشمندان‏اند و فقيهان پيشوايانى كه از آنان بر اداى پيمان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815324112




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ايسكانيوز گزارش مي دهد جنازه «كراكي» 5 ماه روي زمين ماند


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: ايسكانيوز گزارش مي دهد جنازه «كراكي» 5 ماه روي زمين ماند


تهران - خبرگزاري ايسكانيوز:رازگم شدن مرد معتاد با پيدا شدن جنازه متلاشي شده اش در بيابان هاي اطراف قزوين، فاش شد.

به گزارش روز دوشنبه گروه حوادث ايسكانيوز:يكي از كشاورزان روستاي جمرود (تابعه بخش كوهين قزوين) با ديدن جنازه متلاشي شده مرد ناشناسي كه شلوار لي به تن و كفش‌ كتاني به پا داشت ماجرا را به پليس 110 خبر داد.
سپس بازپرس كشيك و افسران اداره آگاهي به بياباني كه بقاياي جنازه كرم خورده در آنجا پيدا شده بود رفتند و رسيدگي به پرونده را دستور كار خود قرار دادند.
پس از يك ‌ماه تحقيق، سرانجام قرباني 34 ساله به نام «نادر» شناسايي و مشخص شد افزون بر پنج ماه از مرگش بر اثر مصرف «كراك» گذشته است.او كه در قزوين زندگي مي كرد به خاطراعتياد شديد، از خانه رانده شد و ديگر برنگشت. بقاياي جنازه «نادر» را كه حيوان هاي ولگرد، دريده بودند با دستور قضايي دفن شد.
«كراك» كه گاهي راك (Rock) نيز ناميده مي شود، ماده اي محرك است كه از تصفيه كوكايين به دست مي آيد و به شكل هاي مختلف، مصرف مي شود.كراكي كه در ايران رايج شده از مشتقات هرويين است.
تكرار مصرف اين ماده طى چند روز، همراه با استفراغ، گيجي، بى‌تفاوتى اسپاسم عضله و مرگ ناگهانى در اثر ايست تنفسى است.گزارش ايسكانيوز مي افزايد، مهم‌ترين اثر بلند مدت كراك در معتاد از بين رفتن خاصيت اين ماده زهرآگين در عرض سه تا پنج ساعت است واو بايد دست كم هر چهار ساعت يكبار و حتى كم تر، مصرف را تكرار كند تا به احساس دلخواه برسد.
همچنين از بين رفتن اشتها، كاهش وزن، يبوست، عفونت‌، ايدز و هپاتيت، شكنندگى پوست، پيرى زودرس، افزايش فشار خون همراه با آزادسازى هيستامين كه خارش در فرد ايجاد مى‌كند، همگي محصول مصرف كراك است.
كارشناسان مي گويند اثرهاي تخريبى مصرف موادى همچون شيشه، كريستال و كراك چندين برابر ترياك و هرويين روى مغز و اعصاب است.
كراك، مصرف كننده را به شدت دچار خواب آلودگي يا به اصطلاح خودماني «چرت» مي كند . مصرف مداوم اين ماده مخدر در كوتاه مدت (يكسال ) اثرات مخرب جبران ناپذيري در بدن مصرف كننده اعم از عفونت اجزاي داخلي بدن ، پوسيدگي دندان ، سرطان حنجره و ريه ، نابودي ريه و كبد ايجاد مي كند.
تمامي اجزيي كه در تماس مستقيم با دود كراك هستند ذره ذره نابود مي شوند و مي پوسند و در برخي موارد، ميزان عفونت بدن به اندازه اي مي رسد كه گوشت زير پوست به اصطلاح كرم مي گذارد.
گفته مي‌شود معتادان به كراك را هنگام دفن، غسل نمي‌دهند چون در صورت شست وشو اجزاي جنازه از هم جدا مي شود.
بررسى‌ها نشان مى‌دهد مصرف چهار روز كراك باعث مى‌شود كه اثرات آن چند سال در بدن باقى بماند و منجر به اختلال حركت، افزايش هذيان گويى و تضعيف حس بينايى و لامسه شود.
*اثرات كوتاه مدت مصرف كراك
اثرات كوتاه مدت آن مشابه آمفتامين است با مدت زمان كوتاه تر و مصرف كننده احساس افزايش انرژي، چابكي و سرخوشي زياد مي كند.
از جمله اثرات پس از مصرف عبارت است از: افزايش ضربان قلب، نبض، تنفس، درجه حرارت بدن، فشار خون، گشادگي مردمك چشم، پريدگي رنگ، كاهش اشتها، تعرق شديد، تحريك و هيجان، بي قراري، لرزش به خصوص در دست ها، توهمات شديد حسي، عدم هماهنگي حركات، اغتشاش دماغي، گيجي، درد پا، فشار قفسه سينه، تهوع، تيرگي بينايي، تب، اسپاسم عضله، تشنج و مرگ.در حالت قطع ماده نيز افسردگي شديد ايجادمي شود.
ناخالصي كوكايين ، حساسيت شديد با ريزش آب بيني و بي خوابي به همراه دارد.در مسموميت حاد با كوكايين، مصرف كننده دچار بي قراري و تشويش، هيجان، شوريدگي فكر و اختلال تنفسي مي شود ضربان، تنفس و فشار خون فردافزايش مي يابد.
* اثرات دراز مدت مصرف كراك
از جمله اثرات بلند مدت كراك از دست دادن وزن ، يبوست، بي خوابي، ضعف جنسي، دپرسيون تنفسي، اشكال در ادرار كردن، تهوع، كم خوني، رنگ پريدگي، تعرق شديد، دردهاي شكمي و اسهال، اختلالات در هضم و دستگاه گوارشي، سردرد، لرزش دست ها، لرزش و تشنج، پريدن عضلات و سفتي آنها، هپاتيت، ريزش آب دايمي بيني، زخم، آماس و جوش هاي پوستي به ويژه اطراف مخاط گوش و بيني، زخم مخاط بيني (در مصرف به صورت انفيه)، اضطراب، بي قراري، تشنج پذيري شديد، سوظن، گيجي، اختلالات درك زمان و مكان، رفتار تهاجمي، تحريك پذيري شديد، افسردگي، پرخاشگري، تمايل به خود كشي، توهمات و اختلال در حواس (بينايي، شنوايي، و لامسه)، افكار هذياني وگاهي اشتهاي كاذب است.
مصرف حتي يك بار كراك اعتيادآور است و اين تفاوت اساسي كراك با قرص‌هاي اكستازي به شمار مي رود كه اگرچه در بلندمدت كشنده هستند اما اعتيادبا قدرت بالا ندارند.گزارش ايسكانيوز مي افزايد، تبليغات زيادي كه شبانه‌روز عليه قرص‌هاي اكستازي مي شود باعث شده كه خطر كراك؛ كمي در سايه و پنهان باقي بماند.
*نشانه هاي هشدار دهنده در صورت مصرف كراك
نگراني و بيقراري براي تهيه كراك توام با افسردگي شديد
بي خوابي
داشتن احساسات متناقض از عشق و تنفر نسبت به خود
*اثرات رواني مصرف كراك
كسي كه كراك مصرف مي كند به سرعت در حالات و شرايط مختلف رواني در حركت است كه با خوشي و رضايت فراوان و احساس برانگيختگي و هيجان همراه مي شود. سپس با كم شدن اثر اين ماده، دلتنگي و افسردگي و متعاقب آن زودرنجي، بي خوابي و پارانويا بر شخص غلبه مي كند.
معتادان به كراك، ممكن است حالات رواني اسكيزوفرنيك، توهم و خطاهاي حس را نيز تجربه كنند. كساني كه اعتياد شديد دارند در يك binge (مصرف) تمامي اين حالات را از سر مي گذرانند.در اين ميان ، شماري بر اثر ابتلا به پارانويا و افسردگي ناشي از مصرف ديم كراك، دست به خودكشي يا جنايت مي زنند.
*تاثيرات فيزيكي مصرف كراك
ابتدايي ترين تاثيرات جسماني كراك، گلودرد مزمن، گرفتگي صدا و تنگي نفس است كه به برونشيت (ورم نايژه) و نفخ ريه منجر مي شود. چشمها درشت شده و مصرف كننده هنگام تمركز براي ديدن هر چيز، هاله هايي نوراني در اطراف حس مي كند.
ضربان قلب افزايش مي يابد ، رگها به سرعت منقبض مي شود، فشار خون بالا مي رود كه مي تواند به حمله قلبي، تشنج و سكته منجر شود.
كراك به دليل از بين بردن ميل به غذا خوردن و ايجاد بي خوابي، كاهش وزن شديد و سو تغذيه به همراه دارد.
*عوارض اجتماعي كراك
بسياري از كساني كه به كراك اعتياد دارند براي تهيه پول، به خلاف دست مي زنند. نكته پر اهميت اين است كه خشونت و جنايت اين گروه، دليل مهم ديگري هم دارد و آن بروز رفتارهاي شرورانه ناشي از بروز پارانويا (بيماري سو ظن) است.
*راه ترك كراك
مانند هر ماده مخدر ديگر كراك را هم مي توان ترك كرد.سه درمان اصلى دارويي، سم‌زدايى فوق سريع URD كه درد و خماري ندارد در درمان رفتارى، شناختى، اجتماعى و خانوادگى مورد استفاده قرار مى‌گيرد.
معتادي اگر واقعا مي خواهد از شر اين افيون خلاص شود بايد بداند با آگاهي از مراحل مختلف سم زدايي، دارو درماني و گفتار درماني مي تواند به زندگي برگردد و تولدي دوباره را تجربه كند.به گزارش ايسكانيوز ، دوستان و خانواده اين افراد، البته بايد شرايط ناگوار آنان را درك كنند و در اين راه از پشتيباني او دريغ نورزند تا معتاد بتواند با موفقيت و در زمان كوتاه تري به حالت طبيعي باز گردد.
*مراقب باشيد
مواد مخدر و اعتياد به آن خطرناك ترين پديده جامعه امروزي است كه جز تباهي، نابودي، بيماري، پشيماني و مرگ چيزي به دنبال ندارد. عاقبت افرادي كه به مصرف مواد مخدر رو مي آورند بايد درس عبرتي براي ديگران بخه ويژه جوانان باشد تا تحت تاثير دوستان ناباب هرگز حتي فكر مصرف آنها را نيز به مغز خود راه ندهند.
معاشرت با دوستان ناباب، وجود معتاد در خانه، بيكاري، اختلاف خانوادگى و كنجكاوى از عوامل مصرف مواد مخدر بين نوجوانان و جوانان است ؛ به همين دليل خانواده بايد در مقابل فرزند به سوال هاي كنجكاوانه او با حوصله جواب دهد و دوستانش را كنترل كند.
هچنين مواظب پول توجيبى فرزندانتان باشيد. پول توجيبى زياد در سيگارى شدن نوجوانان تاثير بسيار زيادى دارد. قرار گرفتن در جمع دوستان ناباب و نداشتن قدرت «نه» گفتن آنها را به سوى مصرف مواد مخدر مى‌كشاند.
وقتى نوجوانان به مصرف مواد مخدر رو مى‌آورند پس از مدتى افسردهمي شوند و خودشان را از ديگران جدا مى‌كنند.همين رفتار باعث مى‌شود محيط مدرسه كم‌كم برايشان خسته كننده شود و دست آخر از درس و تحصيل ، رانده مى‌شوند. حتى در بسيارى از موارد به دليل اينكه فكر مى‌كنند راهى براى بازگشت ندارند، دست به خودكشى مى‌زنند. 525/120
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 337]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن