تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):خداوند اجابت دعاى مؤمن را به شوق (شنيدن) دعايش به تأخير مى اندازد و مى گويد: «صداي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816720949




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

امير سرتيپ دربندي در گفتگو با رجانيوز:فتح خرمشهر به نظر غيرممكن مي‌آمد/ چيزي جز امداد الهي نبود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: امير سرتيپ دربندي در گفتگو با رجانيوز:فتح خرمشهر به نظر غيرممكن مي‌آمد/ چيزي جز امداد الهي نبود
با وجود موانع سنگين و استحكامات دشمن، ميدان هاي مين با عمق چندين كيلومتر، مهيا كردن فضاي انجام هلي برن و پياده كردن چترباز، تجهيزات پيشرفته توپخانه ها و تانك هاي T72، انواع سلاح ها و... آزادسازي اين شهر غيرممكن به نظر مي‌آمد.
يكي از فرماندهان ارتش در دوران دفاع مقدس با اشاره به موانع سنگين و استحكامات دشمن، ميدان هاي مين با عمق چندين كيلومتر و پشتيباني زرهي و توپخانه اي سنگين دشمن، ضمن تأكيد بر اينكه با اين شرايط فتح خرمشهر غيرممكن به نظر مي رسيد، آزادسازي اين شهر را چيزي غير از امداد الهي ندانست.

امير سرتيپ غلامحسين دربندي در گفتگو با رجانيوز، ضمن تأكيد بر اينكه "دورانديشي و تيزبيني امام(ره) را مي‌توان از پيام‌هاي ايشان كه بعد از هر عمليات صادر مي‌كردند، متوجه شد"، يادآور شد: اين پيام‌ها علاوه بر افزايش روحيه رزمندگان اسلام، ‌راه ما را از نظر استراتژيك مشخص مي كرد. امام(ره) در پيامي كه بعد از عمليات طريق القدس صادر كردند، فتح بستان را "فتح الفتوح" خواندند و بعد از آن شاهد بوديم فتح بستان واقعاً بابي براي فتوحات ديگر شد.

وي پيام امام(ره) بعد از عمليات فتح المبين خطاب به رزمندگان مبني بر اينكه "اينجانب از دور دست و بازوى قدرتمند شما را كه دست خداوند بالاى آن است، مى‏بوسم و بر اين بوسه افتخار مى‏كنم"، پيامي حماسي و ‌ديني خواند و اظهار داشت: امام (ره) با اين پيام نه تنها تواضع خود را نشان دادند بلكه وجد و شور وصف ناپذيري در ميان رزمندگان ايجاد كردند.

اين فرمانده دفاع مقدس با اشاره به فرازهايي از پيام امام(ره) درخصوص تجليل از رزمندگان اسلام و تبريك فتح خرمشهر افزود: امام با اين پيام، هدايت پيامبر گونه خود را براي ما محرز كرد.

وي با بيان اينكه شايد براي كساني كه در عمليات بيت المقدس نبودند، درك معناي اين جمله امام(ره) كه "خدا خرمشهر را آزاد كرد"، سخت باشد، خاطرنشان كرد: با وجود موانع سنگين و استحكامات دشمن در خرمشهر و اطراف آن مانند كانال هايي كه با بشكه هاي فو گاز پر شده بود و هر زمان مي خواستند توانايي انفجار آن را داشتند، ميدان هاي مين با عمق چندين كيلومتر، مهيا كردن فضاي انجام هلي برن و پياده كردن چترباز در اطراف خرمشهر، تجهيزات و ادوات پيشرفته توپخانه ها و تانك هاي T72 و انواع سلاح هاي سنگين و نيمه سنگين، ضد هوايي ها و... كه در خرمشهر مستقر كرده بودند، آزادسازي اين شهر غيرممكن به نظر مي آمد.

دربندي با اشاره به سخني از شهيد صياد شيرازي مبني بر اينكه "شب عمليات (اول خرداد)، به اين نتيجه رسيديم كه فتح خرمشهر تقريباً غيرممكن است و بايد از خير عمليات بگذريم"، تصريح كرد: با اين وصف، تأكيد امام(ره) بر اين نكته كه فتح خرمشهر يك مسئله عادي نبود، ملموس تر مي شود.

وي در ادامه توضيح داد: با آن همه امكانات و تجهيزات ارتش عراق و پشتيباني همه جانبه كه با مدرن ترين تجهيزات انجام مي شد، دشمن تصور مي كرد هيچ نيروي نظامي نمي تواند وارد خرمشهر شود.

اين فرمانده دفاع مقدس تأكيد كرد: همين كه خداوند عالم روحيه بالا به رزمندگان و فكر و قدرت طراحي به فرماندهان مي دهد تا بتوانند رزمندگان را با دست خالي و اسلحه هاي پيش پا افتاده سازماندهي كنند و در نهايت خرمشهر آزاد شود، چيزي غير از امداد الهي نيست.

وي مجاهدت هاي خالصانه، مناجات هاي شبانه و توسل به اهل بيت (ع) را عامل لطف خداوند در فتح خرمشهر و پيروزي رزمندگان ذكر كرد وادامه داد: رزمندگاني كه براي عزت اسلام و شادي دل امام(ره) با كمترين امكانات مي جنگيدند، بي شك شامل عنايت خداوند شده و اين پيروزي نصيب آنها شد.

دربندي درخصوص گوشه اي از مبارزه نابرابر رزمندگان اسلام با جبهه كفر افزود: رزمندگان ما با محدوديت شديدي براي يك نبرد عظيم مواجه بودند تا آنجا كه سهميه پرتاب گلوله توپ ما روزانه 5/1 گلوله بود.

وي با بيان اينكه عمليات فتح خرمشهر با رمز "يا علي بن ابي طالب" 23 روز زمان برد، ادامه داد: پيروزي نهايي پس از 4 مرحله عمليات سنگين و نبرد سخت با دشمن روز سوم خرداد همزمان با ورود رزمندگان به خرمشهر محقق شد.

اين فرمانده سابق ارتش در ادامه با تأكيد بر اينكه غير از امداد و لطف الهي دست ديگري نمي توانست خرمشهر را آزاد كند، ياد آور شد: هر روز شاهد پاتك هاي بسيار سنگين لشگرهاي زرهي عراقي، بمباران مواضع خودي توسط هواپيماهاي دشمن و گلوله باران توپخانه دشمن بوديم كه اين آتش سنگين مانند تگرگ بر سر ما مي ريخت.

وي در پاسخ به اين سؤال كه چرا فتح خرمشهر تا اين اندازه براي مردم شيرين بود، گفت: عوامل متعددي در اين خصوص نقش داشت كه علاوه بر وسعت مناطق آزاد شده، موقعيت حساس و استراتژيك خرمشهربود.

دربندي عامل ديگر شادماني فراوان مردم ايران از فتح خرمشهر را تبليغات دشمن عنوان كرد و افزود: صدام مدعي بود با فتح خرمشهر خوزستان را از پيكره جمهوري اسلامي ايران جدا خواهد كرد كه با فتح خرمشهر، تير آنها به سنگ خورد و شادي مردم مضاعف شد.

وي با بيان اينكه آزادسازي خرمشهر تنها شكست صدام و ارتش عراق نبود بلكه شكست همه حاميان صدام و ابرقدرتها نيز محسوب مي شد، اضافه كرد: شعار مردم در حال ابراز شادماني از فتح خرمشهر علاوه بر "مرگ بر صدام"، "مرگ بر آمريكا" نيز بود.
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 540]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن