محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1845462094
چرایی وقوع انقلاب اسلامی ایران ( 10)
واضح آرشیو وب فارسی:راسخون:
چرایی وقوع انقلاب اسلامی ایران ( 10) انقلاب عراق با پایمردی روحانیت شیعه به ثمر رسید ، اما روحانیت از ثمره آن بهره برداری نکرد و نتیجهاش را امروزمیبینیم .مشروطیت ایران را روحانیت به ثمر رسانید ، اما آن را ادامه نداد و بهرهبرداری نکرد و لهذا طولی نکشید که یک دیکتاتوری خشن روی کار آمد ، و ازمشروطیت جز نام باقی نماند ، بلکه تدریجا در مردم سوء ظن پدید آمد کهاساسا رژیم استبداد از رژیم مشروطه بهتر بوده است و مشروطیت گناه است. حتی در جنبش تنباکو اظهار تأسف میشود که روحانیت با لغو امتیاز رژی کار خود را تمام شده تلقی کرد در صورتی که میتوانست پس از آن آمادگی مردم ، یک نظام واقعا اسلامی به وجود آورد . نهضت اسلامی ایران در حال حاضر در مرحله نفی و انکار است . مردم ایرانیکدست علیه استبداد و استعمار قیام کردهاند . مرحله نفی و انکار ، بهدنبال خود مرحله سازندگی و اثبات دارد به دنبال " لا اله " باید " الاالله " بیاید . در هر نهضت مرحله سازندگی و اثبات از مرحله نفی وانکار دشوارتر است . اکنون این نگرانی در مردم هوشمند پدید آمده است کهآیا باز هم روحانیت کار خود را نیمه تمام خواهد گذاشت ؟ 4 - رخنه فرصت طلبان رخنه و نفوذ افراد فرصت طلب در درون یک نهضت از آفتهای بزرگ هرنهضت است . وظیفه بزرگ رهبران اصلی اینست که راه نفوذ و رخنه اینگونهافراد را سد نمایند .هر نهضت مادام که مراحل دشوار اولیه را طی میکند سنگینیش بر دوش افراد مؤمن مخلص فداکار است ، اما همینکه به بار نشست و یا لااقل نشانههای بار دادن آشکار گشت و شکوفههای درخت هویدا شد ، سر و کلهافراد فرصت طلب پیدا میشود . روز بروز که از دشواریها کاسته میشود و موعد چیدن ثمر نزدیکترمیگردد ، فرصت طلبان محکمتر و پر شورتر پای علم نهضت سینه میزنند تاآنجا که تدریجا انقلابیون مؤمن و فداکاران اولیه را از میدان بدر میکنند . این جریان تا آنجا کلیت پیدا کرده که میگویند : " انقلاب فرزند خوراست " گوئی خاصیت انقلاب اینست که همینکه به نتیجه رسید فرزندان خودرا یک یک نابود سازد . ولی انقلاب فرزند خور نیست ، غفلت از نفوذ ورخنه فرصت طلبان است که فاجعه به بار میآورد .جای دوری نمیرویم . انقلاب مشروطیت ایران را چه کسانی به ثمر رساندند؟ و پس از به ثمر رسانیدن چه چهرههائی پستها و مقامات را اشغال کردند ؟و نتیجه نهائی چه شد ؟سردار ملیها و سالار ملیها و سایر قهرمانان آزادیخواه ، همه به گوشهایپرتاب شدند و به فراموشی سپرده شدند و عاقبت با گرسنگی و در گمنامیمردند ، اما فلان الدولهها که تا دیروز زیر پرچم استبداد با انقلابیون میجنگیدند و طناب به گردن مشروطه چیان میانداختند ، به مقام صدارت عظمی رسیدند ، و نتیجه نهائی ، استبدادی شد به صورت مشروطیت .فرصت طلبی تأثیر شوم خود را در تاریخ صدر اسلام نشان داد در دوره عثمان، فرصت طلبان جای شخصیتهای مؤمن به اسلام و اهداف اسلامی را گرفتند ،طریدها وزیر شدند و کعب الاحبارها مشاور ، و اما ابوذرها و عمارها بهتبعیدگاه فرستاده شدند و یا در زیر لگد مچاله شدند .چرا قرآن کریم میان انفاق و جهاد قبل از فتح مکه و انفاق و جهاد بعد از فتح مکه ، و در حقیقت میان مؤمن منفق مجاهد قبل از فتح ومؤمن منفق مجاهد بعد از فتح فرق میگذارد : « لا یستوی منکم من انفق من قبلالفتح و قاتل ، اولئک اعظم درجة من الذین انفقوا من بعد و قاتلوا و کلاوعد الله الحسنی والله بما تعملون خبیر » آنانکه پیش از فتح انفاقو جهاد کردند ( با دیگران ) همانند نیستند . آنان از نظر درجه بزرگترنداز کسانی که بعد از فتح انفاق و جهاد کردند . و خداوند به همه وعده نیکی داده و خداوند به آنچه میکنید آگاه است .سر مطلب واضح است . پیش از فتح مکه هر چه بود دشواری و تحمل مشقتبود ، ایمانها خالص تر و انفاقها و جهادها بیشائبه تر و از روحیه فرصت طلبی دورتر بود ، بر خلاف انفاق و جهاد بعد از فتح که در آن حد ازبیشائبگی نبود . همچنین قرآن در باره مجاهدین اولین میفرماید : بیست نفر شما برابر بادویست نفر از کافران است . ولی همینکه عناصر دیگر که هنوز روح اسلامیکاملا در آنها دمیده نشده بود و دقیقا مؤمن به اهداف انقلاب اسلامی نبودندوارد شدند - و در آن هنگام میشد اسلام را یک فرصت تلقی کرد - میگوید صدنفر شما با دویست نفر دشمن برابری میکند . نهضت را اصلاح طلب آغاز میکند نه فرصت طلب ، و همچنین آنرا اصلاحطلب مؤمن به اهداف نهضت میتواند ادامه دهد نه فرصت طلب که در پی منافع خویش است . به هر حال مبارزه با رخنه و نفوذ فرصت طلبان علی رغم تظاهرات فریبندهشان یکی از شرائط اصلی ادامه یک نهضت در مسیر اصلی است . 5 - ابهام طرحهای آینده فرض کنیم ساختمان فرسوده و بیقوارهای را که در آن با ناراحتی بسرمیبریم میخواهیم خراب کنیم و به جای آن ، ساختمانی نو و زیبا که فاقدنواقص قبلی باشد و آسایش ما را کاملا تأمین کند بسازیم . اینجا دواحساس داریم . یک احساس منفی در باره ساختمان موجود که میخواهیم هر چهزودتر خود را از شر آن راحت سازیم و دیگر احساس مثبت در باره ساختمانجدیدی که میخواهیم بسازیم و هرچه زودتر یک زندگی خانوادگی ایدهآل در آنبه وجود آوریم . از نظر احساس منفی تکلیف ما روشن است . نیاز زیادینیست که ضرورت تخریب آن برای ما توضیح داده شود ، زیرا عملاناراحتیهارا لمس میکنیم . اما از نظر احساس مثبت اگر طرحی و نقشه ای مشخص جلو ما بگذارند ، یا ماکتی تهیه کنند و جلو ما بگذارند که ساختمان آینده اینست با این مزایا و محاسن و ما در مجموع نقصی نتوانیم پیدا کنیم قطعاتسلیم میشویم و قبول میکنیم . ولی اگر طرحی ارائه نشود ، و از طرفمتخصصان مورد اعتماد به طور اجمال گفته شود بعد از خراب کردن ، ساختمانیبسیار عالی به جای آن خواهیم ساخت ، بدیهی است که شوق ما تحریک میشوداما نوعی دلهره هم در ته دل خواهیم داشت .حالا اگر دو گروه مهندس پیشنهاد ساختمان جدید بدهند . یک گروه نقشه ایمعین از هم اکنون ارائه میدهد که مثلا در ورودی کجاست ، آشپزخانه به چه شکل و در کجاست ، سالن پذیرائی چهابعادی دارد و در کجاست ، حمام و دستشوئی کجا ، اما گروه دیگر در عیناینکه به ارزش و شخصیتشان اعتماد داریم هیچگاه نقشه و طرح خود را ارائهنمیدهند ، همین قدر وعده میدهند بهترین ساختمانها خواهیم ساخت . اینجااست که ابهام و روشن نبودن طرح این گروه ممکن است ما را به سوی آن گروهدیگر بکشاند . روحانیت آن گروه مهندس اجتماعی مورد اعتماد جامعه است که به عللخاصی در ارائه طرح آینده کوتاهی کرده و لااقل به طور کامل و به امضاءرسیده ارائه نداده است . اما در مقابل ، گروههای دیگر هستند که طرحها ونقشههاشان مشخص است ، معلوم است جامعه ایدهآل آنها از نظر حکومت ، ازنظر قانون ، از نظر آزادی ، از نظر ثروت ، از نظر مالکیت ، از نظر اصولقضائی ، از نظر اصول اخلاقی و . . . چگونه جامعهای است . تجربه نشان دادهکه روشن نبودن طرح آینده ضایعات اساسی به بار میآورد .قطعا نهضت باید طرحهای روشن و خالی از ابهام و مورد قبول و تأییدرهبران ارائه دهد تا جلو ضایعات گرفته شود . ما خوشوقتیم و خدا راسپاسگزار که از نظر مواد خام فرهنگی فوقالعاده غنی هستیم ، نیازی از ایننظر به هیچ منبع دیگر نداریم . تنها کاری که باید بکنیم استخراج و تصفیه و تبدیل این مواد خام به مواد قابل استفاده است و مستلزم بیدار دلی وکار و صرف وقت است .و باز خوشوقتیم که این بیداری در حوزههای علمیه ما آغاز شده و امیدوارم که روز افزون باشد و هر چه زودتر شاهد آنچه آرزو داریم باشیم . اللهم حقق رجاء نا و لا تخیب آمالنا . 6 - آفتی که یک نهضت خدائی را تهدید میکند، از نوع معنی است. از نوع تغییر جهت دادن اندیشهها است ، از نوع انحراف یافتن مسیرنیتها است . نهضت خدائی باید برای خدا آغاز یابد و برای خدا ادامه یابدو هیچ خاطره و اندیشه غیر خدائی در آن راه نیابد تا عنایت و نصرت الهیشاملش گردد ، و اگر نه ، باد غیرت خدائی به صد خار پریشاندلش مینماید. آنکه نهضت خدائی آغاز میکند باید جز به خدا نیندیشد ، توکلش بر ذاتمقدس او باشد و دائما حضور ذهنی داشته باشد که در حال بازگشتن به اواست . قرآن از زبان شعیب پیغمبر نقل میکند : « ان ارید الا الاصلاح مااستطعت و ما توفیقی الا بالله علیه توکلت و الیه انیب » . هنگامیکه گروهی از مجاهدین اسلام نبردی را پشت سر گذاشته و به مدینه برمیگشتند، رسول خدا به آنها فرمود : « مرحبا بقوم قضوا الجهاد الاصغر و بقی علیهمالجهادالاکبر » آفرین بر گروهی که جهاد کوچکتر را انجام داده و جهاد بزرگترشان هنوز باقی است . گفتند : « یا رسولالله و ما الجهاد الاکبر ؟ »جهاد بزرگتر چیست ؟ فرمود جهاد با هوای نفس . پاک نگهداشتن اندیشه و نیت در مراحل نفی و انکار که همه سرگرمیها ودرگیری با دشمن بیرونی است آسانتر است . همینکه نهضت به ثمر رسد و نوبت سازندگی و اثبات که ضمنا پای تقسیم غنائم هم در میان است برسد ، حفظ اخلاص بسی مشکلتر است . قرآن کریم در سوره مائده - که آخرین سوره یا از آخرین سورههای قرآناست و بالاخره در دو سه ماه آخر عمر رسول اکرم نازل شده است ، و زمان ،زمانی است که مشرکین یکسره به زانو در آمدهاند و خطری از ناحیه آنهااسلام را تهدید نمیکند و در همین وقت در غدیر خم تکلیف امامت روشن ، وامامت و خلافت علی علیه السلام به امر خداوند اعلام میشود - یک اعلام خطراز ناحیه خدا به همه مسلمانان مینماید ، و آن این که تاکنون از دشمنمیترسیدید که ریشه شما را برکند . اکنون نگرانی از آن ناحیه منتفی است .اکنون نگرانی از ناحیه من است . از این پس از کافران و دشمنان خارجینترسید ، از من بترسید که در کمین شما هستم . « الیوم یئس الذین کفروامن دینکم فلا تخشوهم و اخشون » .یعنی چه ؟ یعنی جامعه اسلامی از این پس از درون خود تهدید می شود که راه انحراف از مسیر خدائی اخلاص پیش گیرد و خدا را فراموش کند . سنت لایتغیر خداست که هر ملتی که از درون و از جنبه اخلاقی تغییر کند و عوضشود ، خداوند متعال سرنوشت آنها را تغییر دهد : « ان الله لا یغیر مابقوم حتی یغیروا ما بانفسهم ». خداوند وضع و سرنوشت مردمی راعوض نمیکند ، مادامی که آنها خود را و آنچه به اندیشه ها و رفتارهای خودشان مربوط است تغییر ندهند . فرق انقلاب با کودتا فرق انقلاب با کودتا این است که انقلاب ماهیت مردمی دارد ولی کودتا چنین نیست در دومی ، یک اقلیت مسلح و مجهز به نیرو ، در مقابل اقلیت دیگری که حاکم بر اکثریت جامعه است ، قیام میکنند و وضع موجود را در هم میریزد و خود جای گروه قبلی قرار میگیرد و این استقرار ارتباطی به صالح یا ناصالح بودن کودتاگران ندارد آنچه که اهمیت دارد اینست که در کودتا اکثریت مردم از حساب خارج هستند و در فعل و انفعالات نقشی ندارند. ما ایرانی ها در دوره عمر خودمان ، کودتاهای زیادی دیده ایم اگر چه دست اندرکاران آنها ، نام انقلاب روی عمل خود گذاشته اند در 1952 میلادی در مصر ، چند افسر که رأس آنها ژنرال نجیب و جمال عبدالناصر قرار داشتند علیه حکومت موجود کودتا کردند اما در جریان این کودتا که به انقلاب مشهور شد ، مردم مصر ، بپانخاستند و این بود که با رفتن آن افسران ، کان لم یکن شیئا مذکورا ، گوئی هیچ چیز وجود نداشتهاست در ایران خودمان ، در سال 1299 سید ضیاء و رضاخان کودتا کردند. یکی از خیابان های تهران در روز کودتا اما در این مورد هم مردم از حساب خارج بودند در تاریخ معاصر در چند قرن اخیر ، غیر از معدودی از تحولات عمیق اجتماعی نظیر انقلاب کبیر فرانسه ، انقلاب اکتبر و چیزی که بشود نام انقلاب بر آن گذاشت واقع نشده است تازه حتی در انقلاب روسیه و یا در انقلاب چین ، ارتشی قوی و منظم در کنار مردم وجود داشت در میان این کودتاها و شبه انقلابها ، انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب بهتمام معنی واقعی است که در واقع اگر قرار باشد نظیری برای آن پیدا کنیم ، شاید بتوانیم انقلاب صدر اسلام را مثال بزنیم ماهیت انقلابی این انقلاب ، از بسیاری از انقلابهای اصیل در تاریخ ، اصیلتر است در این انقلاب ، توده مردم یک سرزمین ، اکثریت افراد یک ملت ، از زن و مرد و پیر و جوان ، با دست خالی ، اما با روحیه ای انقلابی علیه یک رژیم قدرتمند قیام کردند و به پیروزی رسیدند. در نقطه مقابل انقلاب ، اصلاح قرار داد معمولا تغییراتی که در یک جامعه روی میدهد ، اگر بنیادی نباشد ، یعنی جامعه را از نظر بنیاد و ساختمان اصلی و نظامات حاکم ، دگرگون نسازد ، بلکه تنها تغییراتی در جهت بهبود اوضاع بوجود آورد اصلاح مینامند انقلاب و اصلاح تنها در مورد اجتماع صادق نیستند بلکه درباره افراد نیز صدق میکنند گاهی دیده میشود که وضع سلوک اخلاقی و رفتار اجتماعی یک فرد نسبت به گذشته بهتر میشود و اما گاهی نیز ، اساسا دگرگونی روحی در افراد پیدا میشود ، آنچنانکه گوئی این آدم امروز همان فرد سابق نیست توبه در اصطلاح بمعنی ایجاد یک انقلاب روحی و یک دگرگونی بنیادی در طرز عمل و سلوک و رفتار است. ارسال مقاله توسط کاربر محترم سايت :mashhadizadeh
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: راسخون]
[مشاهده در: www.rasekhoon.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 536]
صفحات پیشنهادی
چرایی وقوع انقلاب اسلامی ایران ( 10)
چرایی وقوع انقلاب اسلامی ایران ( 10) انقلاب عراق با پایمردی روحانیت شیعه به ثمر رسید ، اما روحانیت از ثمره آن بهره برداری نکرد و نتیجهاش را امروزمیبینیم .
چرایی وقوع انقلاب اسلامی ایران ( 10) انقلاب عراق با پایمردی روحانیت شیعه به ثمر رسید ، اما روحانیت از ثمره آن بهره برداری نکرد و نتیجهاش را امروزمیبینیم .
چرایی وقوع انقلاب اسلامی ایران ( 6)
چرایی وقوع انقلاب اسلامی ایران ( 6)-چرایی وقوع انقلاب اسلامی ایران ( 6) «وقتی که ما دیدیم ... چرایی وقوع انقلاب اسلامی ایران ( 6) «وقتی که ما دیدیم که – یا شما دیدید که ...
چرایی وقوع انقلاب اسلامی ایران ( 6)-چرایی وقوع انقلاب اسلامی ایران ( 6) «وقتی که ما دیدیم ... چرایی وقوع انقلاب اسلامی ایران ( 6) «وقتی که ما دیدیم که – یا شما دیدید که ...
چرایی وقوع انقلاب اسلامی ایران ( 8)
چرایی وقوع انقلاب اسلامی ایران ( 8)-چرایی وقوع انقلاب اسلامی ایران ( 8) «شما ملت عزیز با ... شما یک حکومت طاغوتی را برداشتید و به جای او یک حکومت اسلامی گذ. ... 10 - عدول از حمایت از محرومین و پابرهنهها اسلام به واسطة تأکید مستمر و شدید بر مسأله ...
چرایی وقوع انقلاب اسلامی ایران ( 8)-چرایی وقوع انقلاب اسلامی ایران ( 8) «شما ملت عزیز با ... شما یک حکومت طاغوتی را برداشتید و به جای او یک حکومت اسلامی گذ. ... 10 - عدول از حمایت از محرومین و پابرهنهها اسلام به واسطة تأکید مستمر و شدید بر مسأله ...
چرایی وقوع انقلاب اسلامی ایران ( 7)
چرایی وقوع انقلاب اسلامی ایران ( 7)-چرایی وقوع انقلاب اسلامی ایران ( 7) مسلمانی که ... بین شیعه و سنی 10 - عدول از حمایت از محرومین و پابرهنهها 1 - ناتمام گذاشتن آرمان ...
چرایی وقوع انقلاب اسلامی ایران ( 7)-چرایی وقوع انقلاب اسلامی ایران ( 7) مسلمانی که ... بین شیعه و سنی 10 - عدول از حمایت از محرومین و پابرهنهها 1 - ناتمام گذاشتن آرمان ...
چرایی وقوع انقلاب اسلامی ایران ( 4)
چرایی وقوع انقلاب اسلامی ایران ( 4) دوران طولانی رشد و شکوفایی + دوران کوتاه از رکود و سریع انقلاب جیمز دیویس انقلابهای آمریکا و فرانسه و روسیه و مصر را با منحنی ...
چرایی وقوع انقلاب اسلامی ایران ( 4) دوران طولانی رشد و شکوفایی + دوران کوتاه از رکود و سریع انقلاب جیمز دیویس انقلابهای آمریکا و فرانسه و روسیه و مصر را با منحنی ...
چرایی وقوع انقلاب اسلامی ایران ( 1 )
چرایی وقوع انقلاب اسلامی ایران ( 1 )-چرایی وقوع انقلاب اسلامی ایران ( 1 ) انقلاب اسلامی ... چرایی وقوع انقلاب اسلامی ایران ( 1 ) انقلاب اسلامی ایران علل چهارگانه وقوع ...
چرایی وقوع انقلاب اسلامی ایران ( 1 )-چرایی وقوع انقلاب اسلامی ایران ( 1 ) انقلاب اسلامی ... چرایی وقوع انقلاب اسلامی ایران ( 1 ) انقلاب اسلامی ایران علل چهارگانه وقوع ...
چرایی وقوع انقلاب اسلامی ایران ( 9)
چرایی وقوع انقلاب اسلامی ایران ( 9) «مسئولین نظام ایران انقلابی باید بدانند که عدهای از خدا بیخبر برای از بین بردن انقلاب هر کس را که بخواهد برای فقرا و مستمندان ...
چرایی وقوع انقلاب اسلامی ایران ( 9) «مسئولین نظام ایران انقلابی باید بدانند که عدهای از خدا بیخبر برای از بین بردن انقلاب هر کس را که بخواهد برای فقرا و مستمندان ...
چرایی وقوع انقلاب اسلامی ایران ( 3)
چرایی وقوع انقلاب اسلامی ایران ( 3)-چرایی وقوع انقلاب اسلامی ایران ( 3) در یک ... چرایی وقوع انقلاب اسلامی ایران ( 3) در یک نگرش کلى کارکردهاى مهم ایدئولوژیک دین از ...
چرایی وقوع انقلاب اسلامی ایران ( 3)-چرایی وقوع انقلاب اسلامی ایران ( 3) در یک ... چرایی وقوع انقلاب اسلامی ایران ( 3) در یک نگرش کلى کارکردهاى مهم ایدئولوژیک دین از ...
چرایی وقوع انقلاب اسلامی ایران ( 2 )
چرایی وقوع انقلاب اسلامی ایران ( 2 )-چرایی وقوع انقلاب اسلامی ایران ( 2 ) به ... چرایی وقوع انقلاب اسلامی ایران ( 2 ) به خاطر همین ضعفها بود که در انقلاب فرانسه نظام ...
چرایی وقوع انقلاب اسلامی ایران ( 2 )-چرایی وقوع انقلاب اسلامی ایران ( 2 ) به ... چرایی وقوع انقلاب اسلامی ایران ( 2 ) به خاطر همین ضعفها بود که در انقلاب فرانسه نظام ...
چرایی وقوع انقلاب اسلامی ایران ( 5)
چرایی وقوع انقلاب اسلامی ایران ( 5)->چرایی وقوع انقلاب اسلامی ایران ( 5) آنها میگفتند که اصلاً اسلام آمده است برای اینکه توحید و سایر – مثلاً – مسائل عقلی الهی را ...
چرایی وقوع انقلاب اسلامی ایران ( 5)->چرایی وقوع انقلاب اسلامی ایران ( 5) آنها میگفتند که اصلاً اسلام آمده است برای اینکه توحید و سایر – مثلاً – مسائل عقلی الهی را ...
-
گوناگون
پربازدیدترینها