تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تا مى‏توانى بكوش كه صبح و شب در قلبت (حتّى) قصد فريب و نيرنگ كسى نباشد؛ چرا كه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819302953




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سينما - هفته فيلم‌هاي سياسي


واضح آرشیو وب فارسی:ايران دیپلماسی: سينما - هفته فيلم‌هاي سياسي
سينما - هفته فيلم‌هاي سياسي

ساسان گلفر [email protected]: دو هجويه سياسي از ديروز روي پرده رفته‌اند كه مستقيما كاخ سفيد را نشانه گرفته‌اند. دو فيلم ديگر هم در اين آخر هفته اكران شده‌اند كه يكي از آنها درامي تاريخي و سياسي است و ديگري درامي اجتماعي با عناصري از سياست در دوران مدرن. اما پرسروصداترين فيلم اكران‌شده در اين هفته هم با همه عناصر اكشن و ماجراجويي و طنز نگاهي به دوران جنگ سرد و كشمكش‌هاي سياسي ميان دو ابرقدرت دارد.

اينديانا جونز و قلمرو جمجمه‌هاي بلورين
Indiana Jones and the kingdom of the chrystal Skull
همه عوامل پيرتر شده‌اند. 19 سال از «اينديانا جونز و آخرين جنگ صليبي» گذشته و 27 سال از اولين قسمت مجموعه به نام «مهاجمان صندوقچه گمشده» و هريسون فورد 64 ساله در نقش دكتر جونز باستان‌شناس در سال 1957 و مدت‌ها بعد از نابودي حكومت‌ نازي‌ها با ماموران سازمان جاسوسي شوروي به سركردگي ايرينا اسپالكو (كيت بلنچت) بر سر جمجمه‌هاي بلورين جادويي تمدني گمشده در آمازون دست و پنجه نرم مي‌كند و دوباره با ماريون راونوود (كارن آلن) فيلم اول روبه‌رو مي‌شود. فيلم تازه استيون اسپيلبرگ را نيز همان همكاران قديمي، فرانك مارشال، كاتلين كندي و جورج لوكاس تهيه كرده‌اند و 185 ميليون دلار براي اين فيلم 124 دقيقه‌اي هزينه كرده‌اند. ساير بازيگران اين فيلم كه در استوديو يونيورسال كاليفرنيا توليد شده، شيالابوف، ري وينستون، جان هارت و جيم برادبنت هستند.
لبه بهشت The Edge of Heaven (Auf der Anderen Seite)
فيلم تحسين‌شده فاتح آكين، كارگردان ترك مقيم آلمان كه محصول مشترك آلمان و تركيه است، شخصيت‌هايي را محور قرار داده كه ميان اين دو كشور در سفرند و مرگ و رنج آنها را به هم پيوند مي‌دهد. آكين از خلال تصاوير آرام و ريتم كند اين فيلم به زير پوست شخصيت‌هايي كه نمي‌توانند با هم ارتباط برقرار كنند، رسوخ مي‌كند. تونسل كورتيز در نقش يك پيرمرد بازنشسته مهاجر در برمن آلمان، بكي داوراك در نقش پسر او، نورسل كوز در نقش يك زن مهاجر و نارگل يزليسي در نقش دختر آن زن كه در تركيه زندگي مي‌كند و دانشجو است شخصيت‌هاي اصلي اين فيلم هستند كه در هامبورگ، برمن، استانبول و ترابوزان فيلمبرداري شده است.
«لبه بهشت» سال گذشته در جشنواره كن جايزه بهترين فيلمنامه را گرفته همچنين پنج جايزه از جشنواره آنتاليا، جايزه LUX پارلمان اروپا، جايزه منتقدان جشنواره سينمايي اروپا در سويل اسپانيا، جايزه بهترين فيلمنامه جشنواره فيلم اروپا و جايزه «لينوبروكا» از جشنواره بين‌المللي فيلم مانيل را دريافت كرده است.
بچه‌هاي هوانگ شي The Children of Huang Shi
اين فيلم محصول مشترك استراليا، آلمان و چين كه عناوين ديگري مانند «بچه‌هاي جاده ابريشم» و «فرار از هوانگ شي» نيز دارد، درامي تاريخي است به كارگرداني راجر اسپاتيسوود (كارگردان «فردا هرگز نمي‌ميرد»). در اين فيلم 114دقيقه‌اي كه فيلمنامه‌اش را جين‌هاوكسلي و جيمز مك مانوس نوشته‌اند، ماجراي واقعي يك روزنامه‌نگار انگليسي به نام جورج هاگ كه با ياري يك پرستار شجاع استراليايي گروهي از بچه‌هاي يتيم را در سال 1937 و در جريان تهاجم ژاپن به هوانگ شي چين و اشغال آن كشور نجات مي‌دهد، تصوير شده است. به ماجراي نسل‌كشي فجيع شهر نانكينگ نيز در اين فيلم پرداخته شده كه به‌خاطر صحنه‌هاي خشن و ناراحت‌كننده درجه R گرفته است. نقش‌هاي اصلي فيلم را جاناتان ريس ميرز، رادا ميچل، چويان فت، ميشله يوه و گوانگ لي بر عهده دارند.
پستال Postal
در اين كمدي اكشن به كارگرداني اووه بول كه براساس يك بازي كامپيوتري به همين نام ساخته شده، مرد هميشه بازنده‌اي در شهر «پارادايز» آريزونا قصد دارد با كمك عمويش به پارك تفريحات دستبرد بزند تا اموال با ارزشي را از آنجا بربايد اما از بد حادثه با گروهي از شبه‌نظاميان القاعده روبه‌رو مي‌شود كه قصد دارند براي مقاصد شريرانه‌تري به همان مكان دستبرد بزنند. ماجراي آنها به كاخ سفيد ربط پيدا مي‌كند و در اين ميان اسامه بن لادن به جورج بوش تلفن مي‌زند تا از او درخواست كمك كند و بوش هم براي بن لادن (كه او را «سامي» صدا مي‌زند) هلي‌كوپتر مي‌فرستد... «پستال» محصول مشترك سال 2007 كانادا، آلمان و ايالات متحده است و با بودجه 18 ميليون دلار به زبان انگليسي و آلماني در لوكيشن‌هاي بريتيش كلمبيا توليد شده است. بازيگران اين فيلم 100 دقيقه‌اي، زاك وارد، ديو فولي، جوليا سندبرگ هنسن و كريس كاپولا هستند.
شركت جنگ War.Inc.
وقايع اين كمدي دلهره‌آور جنگي در كشور تراكستان در آسياي ميانه مي‌گذرد؛ كشوري تحت اشغال يك شركت خصوصي آمريكايي كه معاون سابق رئيس‌جمهور آمريكا آن را اداره مي‌كند. يك آدمكش حرفه‌اي براي از ميان بردن مديرعامل شركت رقيب به آ‌ن كشور فرستاده مي‌شود و ناچار است براي پوشش دادن به ماموريت خود با يك زن محلي ازدواج كند. جان كيوزاك، جوآن كيوزاك، ماريزا تومي، هيلاري داف، بن كينگزلي و دن آيكرويد در هجويه سياسي «شركت جنگ» بازي مي‌كنند كه جاشوا سفتل كارگرداني كرده است. اين فيلم محصول ايالات متحده است و با بودجه 20 ميليون دلار در لوكيشن‌هاي بلغارستان توليد شده است. نام جان كيوزاك علاوه بر بازي در اين فيلم، در ميان نويسندگان فيلمنامه و تهيه‌كنندگان آن نيز به چشم مي‌خورد.
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران دیپلماسی]
[مشاهده در: www.irdiplomacy.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 487]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن