تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815400606




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بر اساس گزارش كانون هموفيلي استان بيش از 270 بيمار هموفيلي در آذربايجان غربي زندگي مي‌كنند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: بر اساس گزارش كانون هموفيلي استان بيش از 270 بيمار هموفيلي در آذربايجان غربي زندگي مي‌كنند
خبرگزاري فارس: مدير درمان آذربايجان غربي گفت: براساس گزارش كانون هموفيلي استان بيش از 270 نفر بيمار هموفيلي وجود دارد.


علي شرق امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در اروميه افزود: بيماري هموفيلي بر دو نوع A و B است كه از هر هزار تولد يك كودك مبتلا به بيماري هموفيلي است.
وي با اعلام اينكه در جهان 400 هزار بيمار هموفيلي وجود دارد، ادامه داد: تعداد اين بيماران در كشور شش هزار و 500 نفر و در آذربايجان غربي 230 نفر است.
مدير درمان استان آمار مبتلايان به اين بيماري را براساس گزارش كانون هموفيلي استان بيش از 270 نفر اعلام كرد و گفت: بيشترين تعداد در خوي با 48 نفر و كمترين در تكاب با دو نفر است.
شرق از اين بيماران خواست تا با مراجعه‌هاي مرتب به درمانگاه‌هاي استان در ارائه خدمات بهتر، اين مديريت را ياري دهند، چرا كه اطلاعات دقيق از بيماران ما را در پاسخگويي به نيازها و خواسته‌هاي بيماران كمك مي‌كند.
مدير در‌مان استان با ذكر اينكه آمار‌ها درباره بيماران هموفيلي در جهان هم صحيح نيست، خاطرنشان كرد: بر همين اساس سازمان جهاني هموفيلي امسال شعارش را «مرا بشماريد» معرفي كرده است.
وي با اشاره به اينكه بيماري هموفيلي قابل كنترل است، افزود: اميدواريم بيماران با رعايت اطلاعات و دستورالعمل‌هاي پزشكان و پرستاران براي پيشگيري از تشديد اين بيماري‌ تلاش كنند.
شرق در ادامه از برگزاري همايش درمان صحيح و مصرف بهينه دارو خبر داد و افزود: در اين همايش كه با حضور بيماران هموفيلي استان برگزار شد، كارشناسان درباره مصرف صحيح دارو، پيشگيري از مشكلات، فيزيوتراپي، راه‌هاي سلامت بهداشت دهان و دندان، بهبود زندگي فردي و اجتماعي بيماران و اصول ژنتيك قابل توجه در پيشگيري از ابتلا به هموفيلي و مباني تنظيم خانواده در راستاي ارتقاي سطح آگاهي بيماران مطالبي را ارائه كردند.
وي همچنين به برپايي نمايشگاه براي كودكان هموفيلي اشاره كرد و گفت: غرفه‌هاي نقاشي، شعر، تئاتر، طراحي چهره و قصه و داستان با استقبال گرم كودكان هموفيلي همراه بود.
انتهاي پيام،/م
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 213]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن