تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821103392




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار كوتاه‌


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: اخبار كوتاه‌


گفت‌‌وگوي دبير شوراي عالي امنيت ملي با وزير خارجه چين‌

سرويس‌سياسي - اجتماعي: سعيدجليلي دبير شوراي‌عالي امنيت ملي و مسئول پرونده هسته‌اي ايران صبح ديروز با يانگ‌جيه‌چي وزير خارجه چين تلفني گفت‌‌وگو كرد.

يك منبع مطلع در سفارت ايران در پكن به خبرنگار ايرنا، گفت: جليلي در اين گفت‌وگوي تلفني درباره بسته پيشنهادي ايران به گروه موسوم به 1+5، روابط دوجانبه، مسايل مهم منطقه‌اي و بين‌المللي با مقام چيني مذاكره كرد.

اين گفت‌وگو پس از آن صورت مي‌گيرد كه ايران هفته گذشته بسته پيشنهادي خود به گروه يادشده را تقديم وزارت خارجه چين كرد.

در همين حال، چين گانگ سخنگوي وزارت خارجه چين روز پنجشنبه در پكن به خبرنگاران گفت كه كشورش در حال بررسي بسته پيشنهادي ايران است.

وي گفت: موضع چين درباره مسأله هسته‌اي ايران تغيير نكرده است و كماكان ما معتقديم مسأله هسته‌اي ايران بايد از طريق مذاكرات ديپلماتيك و به طور صلح‌آميز حل و فصل شود.

زمان ارائه گزارش البرادعي درباره ايران‌

گزارش محمد البرادعي مديركل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي درباره ايران احتمالاً عصر دوشنبه ارائه مي‌شود.

يك سخنگوي آژانس بين‌المللي انرژي اتمي صبح ديروز به ايرنا در وين گفت كه اين گزارش امروز ارائه نمي‌شود.

براساس روال كار آژانس، گزارش‌هاي مديركل درباره ايران پيش از نشست‌هاي فصلي شوراي حكام در اختيار 35 عضو اين شورا قرار مي‌گيرد.

نشست بعدي شوراي حكام كه يكي از موضوعات آن بررسي گزارش البرادعي درباره ايران است از 13خردادماه به مدت يك هفته در وين برگزار مي‌شود.

پيگيري ترور ديپلماتهاي ايراني در عراق‌

سخنگوي سفارت جمهوري اسلامي ايران در بغداد از تشكيل كميته ويژه از سوي دولت عراق براي بررسي ماجراي ترور ديپلماتهاي ايراني و همكاري ايران با اين كميته خبر داد.

منوچهر تسليمي، سخنگوي سفارت ايران در بغداد در گفتگو با خبرنگار مهر، ترور ديپلماتهاي ايراني در آن كشور را محكوم كرد و گفت: سفارت جمهوري اسلامي ايران از ابتداي رويداد به طور بسيار جدي در ابعاد گوناگون موضوع را پيگيري كرده است.

وي با اشاره به پيگيري‌هاي حسن كاظمي قمي سفير ايران در بغداد، همكاري مسئولان عراقي در اين باره را خوب توصيف كرد.

تسليمي در ادامه افزود: برخي از رسانه‌هاي غربي كوشيدند تا اخبار را به صورت كذب جلوه دهند و ديپلماتهاي ايران را مقصر معرفي كنند.

آغاز مرحله دوم توزيع سهام عدالت مددجويان‌

سرويس سياسي - اجتماعي: وزير رفاه و تأمين اجتماعي، از آغاز مرحله دوم توزيع سهام عدالت مددجويان زيرپوشش سازمان بهزيستي خبر داد و گفت: در اين مرحله به هر يك از مددجويان يك ميليون تومان سهام اعطا مي‌شود.

عبدالرضا مصري امروز در مصاحبه با واحد مركزي خبر، افزود: سود سهام عدالت مددجويان زيرپوشش بهزيستي در روزهاي آينده پرداخت خواهد شد.

وي در ادامه از افزايش اعتبار مسكن معلولان خبر داد و گفت: اعتبار مسكن معلولان امسال 12 برابر سال گذشته افزايش يافته است.

وي استفاده معلولا‌ن ‌از وام اشتغال بدون محدوديت، پرداخت هزينه تحصيل دانشجويان معلول و حمايت از طرحهاي علمي معلولا‌ن را از اقدامات ديگر اين وزارتخانه خواند.

سفر دبيركل شوراي مسلمانان بريتانيا به تهران‌

دكتر محمد عبدالباري دبيركل شوراي مسلمانان بريتانيا ديروز در راس هيأتي وارد ايران شد.

دبير كل شوراي مسلمانان بريتانيا را در اين سفر، دكتر داوود عبدالله معاون امور بين‌الملل و تني چند از دستياران و روِساي بخش‌هاي مختلف اين شورا همراهي خواهند كرد.

به گزارش ايرنا به نقل از سفارت جمهوري اسلامي ايران در لندن، سفر دكتر عبدالباري به تهران نخستين ديدار بالاترين مسئول تشكيلاتي مسلمانان بريتانيا از جمهوري اسلامي ايران است.

سفر دبير كل شوراي مسلمانان بريتانيا و هيأت همراه به تهران به دعوت دكتر مهدي مصطفوي مشاور رئيس جمهوري و رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي صورت مي‌گيرد.

وزيران خارجه ايران و سوريه به نشست پارلمان لبنان دعوت شدند

سايت خبري العربيه ديشب اعلام كرد: نبيه بري رئيس مجلس لبنان، وزيران خارجه ايران و سوريه را براي حضور در نشست پارلمان لبنان دعوت كرد.‌

در اين نشست كه به منظور انتخاب ميشل سليمان به عنوان دوازدهمين رئيس جمهوري لبنان برگزار خواهد شد، از شخصيت هاي ديگر از جمله رئيس جمهوري فرانسه، امير قطر، مسئول امور سياست خارجي اتحاديه اروپا نيز دعوت شده است.‌

مجلس هشتم 7 خرداد آغاز به كار مي‌كند

سرويس سياسي - اجتماعي: مراسم افتتاحيه مجلس هشتم روز سه‌شنبه 7 خرداد با پيام مقام معظم رهبري و با حضور سران سه قوه مسئول دفتر مقام معظم رهبري و مسئولان لشگري و كشوري برگزار مي‌شود.‌

به گزارش ايرنا، حميدرضا حاج‌بابايي عضو هيأت رئيسه مجلس هفتم با اعلام اين خبر گفت: نمايندگان مجلس در آخرين جلسه خود كه فردا برگزار مي‌شود، پس از نطق‌هاي پيش از دستور، بررسي چهار طرح و لايحه را در دستور كار خود دارند.‌

مهلت يك ماهه احزاب پروانه‌دار براي ارائه مدارك به وزارت كشور

دبيرخانه كميسيون ماده 10 قانون فعاليت احزاب و جمعيت‌ها هفته گذشته در اطلاعيه‌اي پايان خرداد را مهلت ارسال مدارك توسط احزاب و گروههاي سياسي، انجمن‌هاي صنفي و تخصصي و انجمن‌هاي اقليت‌هاي ديني داراي پروانه اعلام كرد.‌

به گزارش ايسنا، در اين اطلاعيه اشاره شده است كه در اجراي مواد 15 و 18 قانون فعاليت احزاب و جمعيت‌ها و براي اعمال نظارت كميسيون موضوع ماده 10 بر عملكرد گروهها، مقتضي است گروههاي داراي پروانه فعاليت مشمول قانون مذكور (احزاب و گروههاي سياسي، تشكل‌هاي صنفي و تخصصي، انجمن اقليت‌هاي ديني) كه تا كنون مدارك خود را ارسال ننموده‌اند، نسبت به ارسال آن تا پايان خرداد ماه جاري اقدام كنند.‌يك مقام مسئول در كميسيون ماده 10 احزاب توضيح داد:






 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 408]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن