تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): هرگاه سفره پهن مى‏شود، چهار هزار فرشته در اطراف آن گرد مى‏آيند. چون بنده ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814295165




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون مركز ملي فرش ايران: مشكل حضور فرش چين با نام ايراني در حال پيگيري است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: معاون مركز ملي فرش ايران: مشكل حضور فرش چين با نام ايراني در حال پيگيري است
خبرگزاري فارس: معاون مركز ملي فرش ايران از در دست پيگيري بودن فروش فرش بي كيفيت چيني به نام فرش ايراني در بازارهاي جهاني خبر داد.


به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد، محمدرضا عابد يكشنبه شب در جمع خبرنگاران در مشهد افزود: اين مشكل با پيوستن ايران به كنوانسيون ليسبون و تصويب آن توسط دولت و مجلس حل شد كه طبق آن خصوصيات مناطق جغرافيايي ايران با نوع فرش آن مدنظر است و پيگيري آن جهت ثبت ملي و جهاني انجام مي شود.
وي ادامه داد: شركت فرش ايران با كمك شركت ثبت مالكيت صنعتي اين كار را انجام مي‌دهد كه اولين اظهارنامه ثبت جغرافيايي به نام فرش اصفهان به ثبت رسيده و 15 منطقه ديگر نيز كشور شناسايي شده كه اظهارنامه آن آماده ارائه به شركت ثبت مالكيت صنعتي است.
عاب با تاكيد بر نقش قاليبافان در توليد فرش بر لزوم پيگيري بيمه آنان تاكيد كرد و گفت: در زمينه بيمه قاليبافان اقدامات زيادي از جمله بيمه فوت، كارافتادگي و بازنشستگي توسط دولت انجام شده كه پرداخت آن به صورت 50 درصد سهم پرداخت بيمه به عهده دولت و 50 درصد به عهده شخص قالي‌باف است و با تامين اجتماعي نيز هماهنگي در زمينه مسائل پزشكي آنان به صورت اقساطي و تخفيف انجام شده است.
عابد درباره ايجاد شهرك فرش نيز گفت: ايجاد شهرك فرش در اولين سفر استاني رئيس جمهور به شهرستان‌هاي استان تهران مطرح شد كه بر اين اساس قرار شد به دليل نبود جايگاه در توليد فرش و با توجه به نبود مكان بافت در شهرك پرند بخشي به ايجاد شهرك توليد قالي اختصاص يابد.
وي ادامه داد: اين امر مانع از ايجاد شهرك‌هاي قالي در ساير استان‌هاي كشور نمي شود كه لازمه آن ايجاد فرهنگ استفاده از شهرك فرش در استان‌هاست.
وي با بيان اينكه مواد اوليه تنها 20 تا 25 درصد در قيمت تمام شده فرش نقش دارد، گفت: با توجه به نقش پايين مواد اوليه در قيمت تمام شده فرش، بايد از مواد اوليه مرغوب در توليد فرش استفاده كرد.
معاون مركز ملي فرش ايران ادامه داد: با توجه به نقش مواد اوليه، دولت تسهيلاتي براي تهيه مواد اوليه مرغوب براي توليدكنندگان فرش در جهت افزايش كيفيت آن محصول در نظر گرفته است.
عابد سهم مواد اوليه را 20 تا 25 درصد ذكر كرد و بقيه عوامل را دستمزد فرش باف و سود عرضه كنندگان دانست.
انتهاي پيام/م
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 420]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن