تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس رضاى خدا به خشم مردم جويد، خداوند از او خشنود شود و مردم را از او خشنود ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815175326




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارشساختمان‌ها در ايران 8 برابر سنگين‌تر از ساير كشورها ساخته مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: گزارشساختمان‌ها در ايران 8 برابر سنگين‌تر از ساير كشورها ساخته مي‌شود
گروه مسكن – ليلا درخشان: حجم مصالح ساختماني كه براي ساخت هر واحد مسكوني در ايران مصرف مي‌شود، 8برابر ساير كشورها است؛ در حالي كه عمر متوسط ساختمان‌ها در ايران يك چهارم عمر متوسط ساختمان‌ها در اين كشورها است.
به گزارش دنياي اقتصاد، باقر ميلاني، كارشناس اقتصادي انجمن مفاخر معماري ايران با بيان اين مطلب، گفت: متاسفانه ساختمان‌ها در كشورمان به گونه‌اي طراحي و ساخته مي‌شود كه با آفتاب غريبه هستند و همين امر سبب مي‌شود انرژي دريافتي براي رفاه ساكنان از بين برود.
وي افزود: براي صرفه‌جويي در مصرف انرژي و استفاده بهينه از منابع موجود در امر ساخت‌و‌ساز به يك اراده ملي نيازمند هستيم.
به گزارش دنياي اقتصاد در نشستي كه اعضاي انجمن فن‌آوري‌هاي نوين ساختمان روز گذشته در خانه هنرمندان برگزار كردند، شهريار يقيني از اعضاي شوراي راهبردي فن‌آوري‌هاي نوين نيز تاكيد كرد: بهتر است از اين به بعد به جاي كاربرد واژه مسكن از كلمه خانه استفاده شود؛ چراكه هنگام تهيه خانه تامين همه جوانب رفاهي، فرهنگي و ايمني انسان لحاظ مي‌شود.
عضو شوراي راهبردي فن‌آوري‌هاي نوين ساختماني ضمن اعلام اين مطلب گفت: واژه مسكن فقط يادآور فراهم كردن يك سرپناه براي مردم است، سرپناهي كه آنها را از گزند باد و باران مصون مي‌دارد. اين در حالي است كه كلمه خانه همه ابعاد زندگي انسان را در برمي‌گيرد.
شهريار يقيني گفت: در ساخت مسكن دو بخش اجرايي و طراحي و مسائل فني بايد درنظر گرفته شود كه دربخش طراحي معماري در مسكن بايد گفت كه اين بخش از اهميت ويژه‌اي برخوردار است كه علاوه برتوجه به كيفيت سازه‌ها، ايجاد تنوع در معماري ساختمان‌ها و سريع‌سازي براساس فرهنگ بومي كشورمان بسيار ضروري است.
وي خاطر نشان كرد: در همين حال در مسائل فني كاربرد فن‌آوري‌هاي نوين ساختمان، مصرف انرژي در محقق ساختن اهداف اصلي، كاربرد روش‌هاي اجرايي مفيد براي صرفه‌جويي در مصرف انرژي و مديريت زمان از جمله مهمترين موارد بحث ساخت‌و‌ساز و مسكن كشورمان را تشكيل مي‌دهد.
يقيني اظهارداشت: در كشورهاي بلوك شرق سابق تامين مسكن و انبوه‌سازي با موفقيت انجام شده است؛ اين در حالي است كه وجود انبوهي از مشكلات از جمله فقدان تنوع در طراحي معماري و وجود ساختمان‌هاي يك‌دست و يك‌رنگ مشكلات عديده‌اي براي آنها ايجاد كرده است.
يقيني گفت: خوشبختانه كشور ما از لحاظ دارا بودن معماران با استعداد مشكلي ندارد، اما براي حفظ هويت معماري ارتباط تنگاتنگ دانشگاه‌ها و هيات‌هاي علمي با مسوولان دست‌اندركار اجرايي ضروري است.
در ادامه اين نشست همچنين دكتر ايرج شهروز تهراني، عضو هيات امناي انجمن مفاخر معماري ايران نيز خاطرنشان كرد: از بررسي‌هايي كه توسط ارگان‌هاي مسوول در مورد احتياج مسكن انجام شد، برآورد شده است كه به توليد 5/1 ميليون واحد مسكوني در سال نيازمند هستيم؛ در نتيجه استفاده و به كار گرفتن سيستم‌هاي جديد ساختماني و ... نمي‌تواند به سادگي جوابگوي كاملي به مساله اصلي باشد و مي‌بايست حتي المقدور به مفهوم واقعي توسعه پايدار و در نتيجه شهر پايدار و معماري پايدار توجه كامل داشت.
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 210]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن