تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بهترين علم آن است كه مفيد باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815176514




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كاترييس هيات‌داوران جشنواره كن: فيلم‌هايي كه مد روز نيستند


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: كاترييس هيات‌داوران جشنواره كن: فيلم‌هايي كه مد روز نيستند
روزنامه «لوموند» چاپ پاريس به فاصله يك‌روز تا پايان جشنواره‌ شصت‌ويكم كن، در گفت‌وگوي اختصاصي با «شون پن»، به پاي صحبت‌هاي برنده‌ اسكار سال ‌٢٠٠٤ نشست، اين گفت‌و‌گو را در زير مي‌خوانيد.


* تا به اين‌جا از برگزاري جشنواره راضي هستيد؟
بله
*چند فيلم ديگر را هنوز نديده‌ايد؟
فقط سه فيلم.
*برداشت كلي شما از مجموعه فيلم‌هاي بخش رقابتي چيست؟
احساس من اين است كه كلكسيوني از فيلم‌هاي خوب را شاهد بوديم. فقط تاسف مي‌خورم كه فيلم‌هاي كمدي بيشتري در بخش رقابتي حضور نداشتند كه به عقيده‌ من علت اصلي آن، نبود توزيع‌كنندگاني است كه نگران‌ هستند، مبادا حضور فيلم‌هايشان در ويترين كن، براي آنها خطرناك باشد كه به نظر من اين فكر غلطي است. از سوي ديگر اين فكر اشتباه نيز وجود دارد كه فيلم‌هاي كمدي نمي‌توانند آثار بزرگي شوند، اين در حالي است كه هم‌اكنون ساخت فيلم‌هاي كمدي رشد غيرقابل باوري حداقل در آمريكا دارند.
*فيلم‌هاي كمدي كه اخيرا توجه‌تان را جلب كرده‌اند، كدامند؟
مطمئنا فيلم‌هاي «وودي آلن»؛ اما در كنار آنها فيلم‌هاي زيادي هستند مانند «قبر بزرگ» (ساخته گرگ موتولا/‌٢٠٠٧) كه اين تفكرات را نقض مي‌كنند.
*در نشست خبري هيات داوران نوعي سياست در نزد اعضا ديده شد. آيا در بحث و تبادل نظر بين اعضا نيز اين نوع سياست انعكاس دارد؟
شايد از سياست اعضاي هيات داوران در نگرش به فيلم‌ها تعجب كنيد. اما در مجموع بايد بگويم ما بر روي تجارب سينمايي تمركز مي‌كنيم؛ اصلي كه به شيوه‌هاي مختلف مي‌توان آن را تعبير كرد.
*واكنش شما به پيشنهاد برگزاركنندگان جشنواره براي تصدي رياست هيات داوران چه بود؟
آنها گفتند تنها مي‌خواهيم اين مسووليت را به يك آمريكايي محول كنيم. با اين‌حال من با ايده رقابت مشكل دارم و مي‌خواهم نظرم را در اين رابطه با جمله‌ «ديويد لينچ» بگويم كه در سال ‌٢٠٠٢ وقتي رياست هيات داوران را برعهده گرفت، گفت: «ما فيلم‌ها را انتخاب نخواهيم كرد، انتخاب فيلم‌ها به عهده ما خواهد بود.»
*در نوع نگرش به فيلم‌ها چه چيز شما را هدايت مي‌كند؟
بهترين راه براي صادق‌بودن اين است كه فيلم‌ها را از تاثيرات مد آزاد سازيم و آن‌چه فراموش‌نشدني مي‌ماند را به‌دست آوريم. ما بايد دقيقا در نقطه مقابل آكادمي اسكار باشيم كه جوايزشان هنر تمام‌عيار كاربرد بجا و بازاريابي مناسب است.
* آيا شما در طول جشنواره روزنامه‌ها را مي‌خوانيد؟
از اعضاي هيات داوران خواسته‌ام كه نقد روزنامه‌ها درباره‌ فيلم‌ها را نخوانند. هرچند در هتل‌ها معمولا روزنامه‌ها در دسترس هستند و براي من نيز اتفاق افتاده است. به نظر من «ورايتي» روزنامه‌اي است كه اطلاعات نادرست مي‌دهد. آنها از باب بازاريابي به فيلم‌ها نگاه مي‌كنند و با اشاعه‌ انواع شايعات به آنها ضرر مي‌زنند. خريد چنين روزنامه‌هايي در واقع سرمايه‌گذاري عليه هنر است.
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 285]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن