تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كمال ادب و مروت در هفت چيز است: عقل، بردبارى، صبر، ملايمت، سكوت، خوش‏اخلاقى و مدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820733629




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

افزايش آمار كشته‌هاي حادثه شازند


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: افزايش آمار كشته‌هاي حادثه شازند
در اين انفجار واحدهاي صنعتي «كيميا گستران سپهر» و «كيمياگران امروز» در ناحيه صنعتي شهيد بابايي روستاي بازنه شهرستان شازند دچار آتش‌سوزي شد.
آمار كشته‌ها و زخمي‌هاي انفجار در دو واحد توليدي مواد شيمياي در شازند افزايش يافت.

فرماندار شازند، آخرين شمار كشته شدگان اين سانحه را 26 نفر و زخمي‌ها را نيز پنجاه نفر اعلام كرد.

آقازاده گفت: زخمي‌هاي اين سانحه بلافاصله به بيمارستان ولي عصر(عج) و امام خميني (ره) اراك و بيمارستان تأمين اجتماعي شازند فرستاده شدند كه به علت شدت جراحات وارده و ميزان سوختگي بين 60 تا 80 درصدي، نوزده نفر از آنان به بيمارستان‌هاي تهران، قم و همدان برده شدند.

در اين حادثه كه حدود ساعت 15 و 50 دقيقه امروز روي داد، بر اثر بي‌احتياطي و سهل انگاري هنگام جوشكاري مخزن مواد شيميايي، يك دستگاه مخزن حاوي مواد سوختي پس از انفجار حدود شصت متر پرتاب شد و به درون واحـد ديگـري در مجاورت واحد اول سقوط كرد و باعث آتش‌سوزي مهيب در واحد دوم شود.

در اين انفجار واحدهاي صنعتي «كيميا گستران سپهر» و «كيمياگران امروز» در ناحيه صنعتي شهيد بابايي روستاي بازنه شهرستان شازند دچار آتش‌سوزي شد.

بنا بر گفته شاهدان عيني بر اثر اين آتش‌سوزي چهار مرحله انفجار نيز صورت گرفت كه علاوه بر نابودي كامل «كيميا گستران سپهر» و «كيمياگران امروز» تـا شعاع 300 متري نيز شيشه‌هاي واحـد‌هاي اطراف شكسته شد و دامنه آتش‌سوزي به واحد‌هاي مجاور نيز كشيده شد.

در پي وقوع اين حادثه عوامل امدادي و آتش نشاني مجتمع‌هاي پتروشيمي و پالايشگاه، آتش نشاني شهرداري‌هاي اراك، شازند، آستانه بلافاصله به محل اعزام و پس از حدود چهار ساعت، موفق به مهار شعله‌هاي آتش شدند.

به گفته شاهدان عيني بر اثر وقوع اين حادثه تا شعاع سيصد متري افراد دچار سوختگي و مجبور به فرار شدند.

در اين حادثه، علاوه بر تخريب 100 درصدي دو واحدتوليد مواد پتروشيمي تعدادي از واحدهاي اطراف بين 10 تا 30 درصد خسارت ديدند و ده‌ها خودروي سنگين و سبك نيز به طور كامل در شعله‌هاي آتش سوختند.
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 442]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن