تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ميان حق و باطل جز كم عقلى فاصله نيست. عرض شد: چگونه، اى فرزند رسول خدا؟ فرمود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815165154




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سخنان رييس جمهوري جديد لبنان در آيين اداي سوگند مسووليت


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: سخنان رييس جمهوري جديد لبنان در آيين اداي سوگند مسووليت
بيروت - " ميشل سليمان " فرمانده سابق سابق و رييس جمهوري جديد اين كشور كه تاكنون مردم لبنان وي را در لباس نظامي ديده بودند امروز با لباس شخصي و درحالي كه از سوي همه نمايندگان و حاضران در مجلس تشويق مي‌شد وارد پارلمان اين كشور شد.

به گزارش ايرنا از بيروت ، سليمان در آيين سوگند مسووليت گفت : ثبات سياسي لبنان ايجاب مي‌كند لبناني‌ها به قانون اساسي و نهادهاي آن ارج بگذارند و از نقاط مشترك خود براي حل مشكلاتشان استفاده كنند.

وي افزود : توسل جستن به قانون اساسي مي‌تواند نجاتبخش لبنان باشد ، البته روابط خارجي مستحكم و مناسب نيز زمينه پيشرفت كشور را فراهم مي‌كند.

رييس جمهوري لبنان گفت بايد لبناني‌ها از راه گفت و گو بر مشكلات خود فائق آيند و براي ساختن كشور ، پيشرفت اقتصادي ، صنعت ، كشاورزي و توسعه متوازن ، جذب سرمايه‌ها، توجه به جوانان به عنوان آينده سازان اين كشور و فراهم آوردن زمينه براي بازگشت لبناني‌هاي مهاجر تلاش كنند.

وي بر لزوم پايبندي لبنان به منشورها و قوانين بين‌المللي ، همكاري در تشكيل دادگاه بين‌المللي رفيق حريري به‌منظور تحقق عدالت ، تعيين استراتژي دفاعي، حفظ دستاوردهاي مقاومت و مشخص شدن سرنوشت اسيران تاكيد كرد و گفت لبناني‌ها بايد در سالروز آزادي سرزمين‌هاي خودنسبت به‌تهديدها عليه كشورشان هوشيار و آماده فداكاري باشند.

ميشل سليمان همچنين بر ضرورت داشتن روابط مناسب و ديپلماتيك لبنان با سوريه و ديگر كشورهاي عربي و استفاده از تجارب گذشته در اين زمينه تاكيد كرد.

وي گفت سلاح در لبنان فقط بايد عليه دشمنان بكار رود و نبايد مقدس بودن قضيه فلسطين بهانه‌اي براي مسلح شدن گروهها در لبنان شود همانگونه كه شاهد طغيان تروريسم در اردوگاه نهرالبارد و جنگ سال گذشته در آن بوديم.

سليمان همچنين تجهيز و تقويت ارتش را ضروري توصيف كرد.

رييس جمهوري لبنان با رد ايده اسكان پناهندگان فلسطيني در لبنان گفت اين اقدام در راستاي حفظ حقوق آنان است.
 يکشنبه 5 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 331]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن