تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812761657




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اسداللهي در گفت‌وگو با فارس: خوري به احتمال قوي فرمانده ارتش لبنان خواهد شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: اسداللهي در گفت‌وگو با فارس: "خوري" به احتمال قوي فرمانده ارتش لبنان خواهد شد
خبرگزاري فارس: يك كارشناس مقيم لبنان با اشاره به انتخاب ميشل سليمان فرمانده ارتش لبنان به عنوان رئيس جمهور در مورد جانشيني وي گفت: قوي‌ترين گزينه مطرح براي اين سمت "جرج خوري" فرمانده اطلاعات ارتش اين كشور است.


مسعود اسداللهي در گفت‌وگو با خبرگزاري فارس انتخاب ميشل سليمان به عنوان رئيس جمهور لبنان را بهترين گزينه در شرايط كنوني دانست و اظهار داشت: ميشل سليمان به عنوان فرمانده ارتش در طول بحران بحران سه سال و اندي لبنان عملكرد بسيار درخشاني داشته است. وي مانع از ورود ارتش به درگيري‌هاي داخلي شده و تلاش داشته تا ارتش را بي‌طرف نگه دارد.
وي با بيان اينكه سليمان مانع از ابزار شدن ارتش توسط گروه‌هاي سياسي شده، تصريح كرد: چه مواقعي كه گروه 14 مارس عليه دولت عمر كرامي تظاهرات به راه انداخت و چه زماني كه معارضان عليه دولت سنيوره تظاهرات كردند، در تمامي بحران‌هاي داخلي ميشل سليمان ارتش را به نحوي اداره و موضع‌گيري كرد كه ارتش وارد درگيري‌هاي سياسي داخلي نشود.
اين كارشناس مسائل لبنان با اشاره به همكاري وي با مقاومت ادامه داد: سليمان در تمامي مراحل همكاري و رابطه خوبي را مقاومت داشته و تا كنون مشكلي بين ارتش و مقاومت به وجود نيامده است و به رغم اينكه آمريكا تلاش كرد ارتش لبنان را در مقابل مقاومت قرار دهد، ميشل سليمان طوري عمل كرد كه هيچ گاه اين اتفاق نيافتد.
اسداللهي همچنين با اشاره به عملكرد خوب ارتش لبنان در حل بحران نهر البارد و پيروزي آن در اين بحران، افزود: همكاري و مواضع ميشل سليمان در جنگ 33 روزه نيز قابل توجه است. ارتش اسرائيل در اين جنگ نه تنها مقاومت بلكه ارتش لبنان را نيز هدف قرار داده و بسياري از افراد آن را در بمباران به شهادت رساند زيرا ارتش را در يك مسير با مقاومت ارزيابي مي‌كرد.
وي با بيان اينكه ميشل سليمان در درگيري‌هاي چند هفته گذشته لبنان نيز عملكرد بسيار قابل توجهي داشت، گفت: وي به شدت تحت فشار بين‌المللي، منطقه‌اي و داخلي قرار داشت تا عليه معارضه دست به سلاح ببرد اما ميشل سليمان به رغم اين فشارها به شدت مقاومت كرد و اجازه نداد ارتش وارد شود و حتي به معنايي ديگر با معارضه همكاري كرد.
اين كارشناس مقيم لبنان با تاكيد بر اينكه ارتش مانع حملات مي‌شد و هر جايي را كه معارضه به تصرف خود در مي‌آورد تحويل ارتش مي‌داد، بيان كرد: عملكرد ميشل سليمان در سال‌هاي گذشته باعث شده بود كه وي به عنوان رئيس جمهور توافقي مورد تاييد همه گروه‌ها قرار گيرد هرچند كه در موضع‌گيري‌هاي اخيرش در درگيري‌ها چند هفته گذشته برخي از شخصيت‌هاي 14 مارس از وي گله‌مند شده و حتي خيلي موافق رئيس جمهور شدنش نبودند.
اسداللهي درباره اينكه آيا ميشل سليمان با بي‌طرفي كه دارد خواهد توانست مانع دخالت كشورهاي عربي و غربي در امور لبنان شود؟ عنوان كرد: رئيس جمهور لبنان بيشتر تشريفاتي است و شايد قدرت ميشل سليمان زماني كه فرمانده ارتش بود بيش از رياست جمهوري باشد.وي با رئيس جمهور شدن بسياري از قدرت‌هايش را از دست خواهد داد.
وي توافقات دوحه و پذيرش شرط هاي معارضين از سوي گروه 14 مارس را از سر ضعف دانست و در مورد نامزدهاي نخست‌وزير لبنان اظهار داشت: در حال حاضر دو گزينه مطرح است و به نوعي دو دستگي ميان گروه 14 مارس ايجاد شده است. بخشي از اين گروه خواهان مجدد نخست‌وزير شدن سنيوره است كه معارضه به شدت مخالف آن است. اين گروه فكر مي‌كنند در صورت عقب‌نشيني از مواضع خود شكست گروه 14 مارس تكميل خواهد شد و بخش ديگري از اين گروه خواهان نخست‌وزير سعد الحريري هستند.
انتهاي پيام/.
 يکشنبه 5 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 250]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن